Újabb mérföldkő a Mirafiori számára a FIAT 500 Hybriddel - 5000 darab 2025 végére
A FIAT 500 bemutatójának évfordulóján a FIAT történetének szívét hozza vissza Torinóba.
A történelmi Mirafiori üzem megnyitja kapuit a márka legikonikusabb modelljének hibrid változatának szentelt új gyártósor bemutatásával – ott, ahol minden elkezdődött. A FIAT visszahozza az 500-ast az emberekhez, az elektromos változattal kifejlesztett örökséget és technológiákat egy elérhetőbb formában ötvözve piese auto online.

A mai nap egy új fejezet kezdetét jelenti – tele érzelmekkel, örömmel és jövőképpel – a FIAT igazi szellemiségében. A hibrid változat gyártása novemberben kezdődik, azzal a céllal, hogy az év végére 5000 darabot gyártsanak belőle. Az első előszériás modellek már legördültek a gyártósorról, megerősítve, hogy a projekt pontosan a Stellantis stratégiai ütemtervében meghatározott terv szerint halad, amelyet decemberben mutattak be az Olasz Vállalkozásügyi és Made in Italy Minisztériumnak.
Ez a kezdeményezés kulcsfontosságú lépés a torinói gyár revitalizációs folyamatában, amelynek célja a termelési kapacitás évi 100 000 járművel történő növelése. Ez egy döntő lépés Mirafiori központi szerepének – ipari, emberi és szimbolikus – helyreállítása felé. Az 500-as modell visszatérése szülőhelyére nem csupán gyártási döntés – hanem az olasz ipari láncba vetett bizalom egyértelmű jele, az energetikai átalakulás kihívásaira való reagálási képessége és az innováció vezető szerepe iránti képessége.
Az új FIAT 500 Hybrid egy ikon természetes evolúciója. Az összetéveszthetetlen FIAT stílus – időtlen és generációk által szeretett – most élvonalbeli technológiákkal és funkciókkal párosul, miközben megőrzi a modell jellegzetes báját. Minden részletet gondosan átgondoltak – az élénk, elegáns színektől a válogatott anyagokig – azzal a céllal, hogy újraélesszék azt a varázslatot, amely az 500-ast nemcsak autóvá, hanem élménnyé és életformává teszi. Mert a technológián és a stíluson túl továbbra is egy ikon, amely izgalomba hoz, vonzza és megtestesíti az autóipari formatervezéshez való egyedülálló olasz megközelítést.
A modell három változatban lesz elérhető, amelyek a különböző igényeket elégítik ki:
A motorháztető alatt egy igazi olasz szív dobog: egy 1,0 literes FireFly mild-hybrid motor, amelyhez egy 6-fokozatú manuális sebességváltó társul. A 12 V-os elektromos rendszer javítja a hatékonyságot, és sima, könnyen elérhető vezetési élményt nyújt. Ez egy jól ismert és bevált hajtáslánc, amely a legjobb egyensúlyt kínálja az élvezet, a gazdaságosság és az alacsony üzemeltetési költségek között.
A modell rendkívül jól összekapcsolt és technológiailag fejlett lesz, a Uconnect 5 rendszerrel – az egyik legfejlettebbel a szegmensben – felszerelve. A testreszabható, 10,25 hüvelykes, nagy felbontású érintőképernyőt egy 7 hüvelykes digitális kijelző egészíti ki. A teljes vezeték nélküli kompatibilitás az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerekkel intuitív és biztonságos okostelefon-integrációt biztosít, zavaró tényezők nélkül a vezetés során.
Az autó beltérben számos vezetéstámogató rendszerrel (ADAS) lesz felszerelve, hogy biztosítsa a kényelmet és a biztonságot a városi környezetben. Ezek közé tartozik az automatikus vészfékezés, a sávtartó asszisztens és a közlekedési tábla felismerés – minden, amire szüksége van a nyugalomhoz az úton.
De az új FIAT 500 Hybrid története csak most kezdődik. A jövő új meglepetéseket, innovációkat és azt az utánozhatatlan szenvedélyt ígéri – azt a titkos összetevőt, amely mindig is különlegessé tette az 500-ast és az azt választó embereket.
Az új 500 Hybrid nem csupán egy autó: egy üzenet. A hagyomány és a jövő, az akadálymentesítés és a technológia, az olasz identitás és a globális jövőkép találkozásának szimbóluma.
Az 500-as visszatérése Mirafioriba egy beteljesült ígéret – az embereknek, az üzemnek és az országnak.
- 2025-07-05 - A négykarikás márka újraértelmezése 60 évvel ezelőtt: az első Audi megjelenése a második világháború után
- 2025-07-04 - 70 000 BMW elektromos autót hívnak vissza szoftverhiba miatt
- 2025-07-03 - A Hyundai Ioniq 6 N dinamikusan debütál a Goodwood Festival of Speeden.
- 2025-07-02 - 510 LE és 50 000 km alatt: használt AMG V8-as motorral
- 2025-07-01 - A VW betiltja a jobb első ülés használatát
- 2025-06-30 - A Stellantis visszahozza a Hemi-V8-as motort!
- 2025-06-28 - A Kia Sportage motorunk 53 ezer kilométernél tönkrement (KITERJESZTETT TESZT)
- 2025-06-27 - 50 évvel ezelőtt a bolgár motorkerékpár-ipar történelemkönyvekbe vonult
- 2025-06-26 - Opel Frontera: kényelmes családi SUV rengeteg hellyel
- 2025-06-25 - Legújabb motorkerékpárok 2025: Royal Enfield Classic 650
