100 000 km a BMW M3-mal: elég megbízható hosszú távon? (FOLYTATOTT TESZT)
480 LE 100 000 km-en keresztül vezetnek minket üzleti utakra. És valóban, a BMW M3-mal minden gördülékenyen ment, és öröm volt vezetni piese auto online ieftine.
A SZERKESZTŐSÉGBEN voltak olyan modelljeink, amelyeknél még 50 000 km megtétele után is feltettük magunknak a kérdést: vajon kibírja-e a 100 000 km-t is? Egyes autóknak szervizmegállóra van szükségük ahhoz, hogy elinduljanak. Voltak modelleink is, akiknek örültünk, hogy vége a maratonnak. Mivel unalmas utazást kínáltak, nem voltak különösebben kellemesek az üzleti utakon, vagy egyszerűen csak figyelemre méltó társak voltak a hosszú utakon. Aztán megjelent Ő. Ó, inkább Ő! Ez a GÉP. A zajos MONSTER. Mindenesetre dögös SZERETET, egyeseknek igazi SZÉPSÉG, másoknak DROG, ami végre TELJES HATOT kapott a megbízhatósági besorolásunkban.
Ezen a ponton a 480 LE hosszú tesztjét kell számba venni. BMW M3 G80 6 hengeres turbós benzinmotorral és hátsókerék-hajtással: az elmúlt 30 év során az AUTO BILD kiterjedt tesztjein részt vett 200 autó közül egyik sem teljesítette ilyen hibátlanul és meggyőzően a tesztet. Egy sem. A legjobb értékelést adjuk a legszórakoztatóbb 100 000 km-re, probléma és gond nélkül. Gratulálunk a müncheni M-divízió szakembereinek! De kezdjük elölről. 2021 nyarán megérkezett mélygarázsunkba a sok extrával felszerelt, 223.000 BGN értékű M3-as. Felkavarta a lelket az AUTO BILD szerkesztőségében, még azelőtt, hogy egy métert gyalogolt volna. Persze ízlés kérdése volt a megjelenés a hatalmas "vesével", a test zöld színével. De itt nem a megjelenésen van a hangsúly. Az M-XD 8188 leginkább a hajtásláncával osztotta meg a véleményeket. Mert ennek az M3-nak 6 sebességes manuális váltója van. Így kevesebb teljesítményt, kisebb nyomatékot és kisebb kényelmet kínál, mint az M3 a 8 fokozatú M-Steptronic automata sebességváltóval.
A pesszimistáknak elég sok kétsége van a hajtáslánccal kapcsolatban. Kibírja a kuplung? Egy automata váltó kisebb futásteljesítményt biztosítana, nem? A váltás régimódi! A szemközti tábor azonnal kifogásolja: nincs automata fokozat, így kisebb a súly, vannak rövidebb fokozatok, hat fokozat, amit érezhetően váltasz. Olyan mechanika, amely érzéssel és ügyességgel akar vezetni – ez pótolja az esetleges hiányosságokat.
A sebességváltó volt a legnagyobb fordulópont a hosszú teszt során. A kézi sebességváltó az M3-at a vezetési élmény tökéletes gépévé varázsolja. Ön irányítja a tengelykapcsoló bekapcsolását, "vezeti" a szinkronizálókat, érzi a tolóerő csúcsait és irányítja a gépet a rövid váltókarral, míg a bal lábával az erőkioldást irányítja - miközben előre lő.
Figyeli a fordulatszámot, szinkronizálja a gázpedált és elengedi a tengelykapcsolót - minden sokkal aktívabb, mint az automata sebességváltónál. Ez a mechanikus tevékenység teszi a manuális M3-at hiteles sportautóvá Amortizoare Sachs.
Tovább a következő oldalra
- 2024-11-06 - 50 éves lett a Mercedes-Benz legendás 5 hengeres dízelje
- 2024-11-06 - A Citroën bemutatta a jövőbeli C5 Aircross előfutára
- 2024-11-06 - A Peugeot megfizethetőbbé teszi kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Egy amerikai autó 6,2 literes V8-as motorral régi?
- 2024-11-05 - A VW vezetője szerint a gazdaságossági intézkedéseknek nincs alternatívája
- 2024-11-05 - Az új Audi A5: a visszafogott elegancia remeke (VIDEO)
- 2024-11-04 - Az új Mercedes CLA a kínai Geely óriáscég egységét használja majd
- 2024-11-04 - A történelem legerősebb Abarthja most pályateszteken megy keresztül
- 2024-11-01 - A Volvo vezető-megértési rendszere – 2024 egyik legjobb találmánya
- 2024-11-01 - Visszatekintés: Ford Focus II – radikális változás 20 évvel ezelőtt
- 2024-10-30 - A Hyundai új korszakot nyit az autótervezésben a hétüléses elektromos SUV IONIQ 9-el
- 2024-10-30 - Az Audi bezárja brüsszeli gyárát
- 2024-10-29 - A Stellantis szilárdtest akkumulátorokat helyez egy elektromos Dodge Charger Daytona töltőbe
- 2024-10-29 - A Skoda a legerősebb Fabiát mutatta be limitált "rali" változatban
- 2024-10-28 - A Renault bemutatja az új CLIO-t és a ZOE-t a 10. évfordulós Renault Fest-en
- 2024-10-28 - Az új Golf GTI Clubsport S: Olyan szemtelen 40 évesen!
- 2024-10-28 - A Tiguan kiszorította a Golfot az első helyről
- 2024-10-26 - A dízel reneszánsza a G-osztályban a korlátozott kiadású Past II Future-ban
- 2024-10-26 - A Toyota 5 milliomodik autójának gyártását ünnepelte az Egyesült Királyságban
- 2024-10-26 - A Jeep megrendelést adott az Avenger 4xe-re és az exkluzív The North Face Editionre
- 2024-10-25 - Használt luxuslimuzinok: BMW 7-es sorozat (F01)
- 2024-10-25 - M235 Gran Coupé kisebb erővel az arculatváltásban
- 2024-10-25 - Így fog kinézni az új Dacia Sandero
- 2024-10-24 - A Volkswagen Jetta GLI 40. évfordulós kiadása: az amerikai GTI
- 2024-10-24 - Drift üzemmód és 270 km/h végsebesség az új Golf R-hez
- 2024-10-24 - Egy 10 éves autó Németországból 120.000 km-rel? Teljesen lehetséges!
- 2024-10-23 - A Hyundai a szélvédőt hatalmas kijelzővé varázsolja
- 2024-10-23 - Old Seat Alhambra (7N): családi recept Spanyolországból
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: a jövő klasszikusa – de már csillagászati áron
- 2024-10-22 - Használt luxuslimuzinok: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - A Dacia hivatalosan is bemutatta legnagyobb SUV-ját
- 2024-10-22 - Az Alfa Romeo Junior szinte egyszerre debütált Párizsban és Szófiában
- 2024-10-21 - Ez a legjobb ár-érték arányú Mercedes E 500?
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Black Series: használt autó
- 2024-10-20 - Az új Land Cruiser a 2024-es Szófiai Autószalonon debütált
- 2024-03-02 - Ablaktörlő lapát - Cserealkatrémk-e? Típusok és hogyan válasszunk?
- 2024-01-20 - Fékbetét - Alkalmazás, típusok, javítások és kérdések