100 ezer kilométer a Subaru Outbackkel: az erő a békében rejlik (BŐVÍTETT TESZT)

A Subaru Outback 2.5i AWD 100 000 km-t tett meg kiterjedt tesztjeink során. Hogyan teljesítettek a különböző szívó boxermotoros, folyamatosan változó automata sebességváltós modellek piese auto online.

100 ezer kilométer a Subaru Outbackkel: az erő a békében rejlik (BŐVÍTETT TESZT)

Az OUTBACK-kel a Subaru 1996-ban egy egész autóipari szegmenst alapított – a rusztikus, négykerék-meghajtású kombikat. Később a Volvo V70 Cross Country és az Audi A6 allroad is követte őket. Így nagyon izgatottak voltunk, amikor a modell hatodik generációja megérkezett hozzánk egy kibővített 100 000 km-es tesztre 2022-ben.

A Subaru kulcs mindig is keresett volt a szerkesztőségben – különösen azok körében, akiknek nagy távolságokat kellett megtenniük, és nem siettek, hiszen az útvonal amúgy is sebességkorlátozásos országokon haladt keresztül. Kritikák az autónaplóban: a nem utolsósorban a helykínálat miatt beépített CVT fokozatmentes automata váltó húzás nélkül, de mégis érezhető gumihatással működött – gyorsításkor a jól hangzó 2,5 literes szívómotor túlzottan felpörög, de a sebesség késéssel növekszik.

Mivel a váltó túl sokáig tartja a rövid áttételeket, a dinamika rajongóinak magas lesz az üzemanyag-fogyasztása is. Ez különösen bosszantó utánfutó vontatása esetén, egyébként az Outback parádés fegyelme. A kormánykeréken lévő fülekkel magasabb fokozatba váltás segít.

Második kritika: túlságosan pedáns asszisztensek. Idézet: „Igazi figyelmeztető hangok zenekara, nem is beszélve a vezérlésben található tájékoztató beavatkozásokról!”. A kikapcsolás csak egy négyszintű menün és egy ujjlenyomat-intéssel lehetséges. További kritikák: kevés első tárolórekesz, a navigáció nem a legmodernebb, és a menük kissé logikátlannak tűnnek. Az automatikus irányjelzők inkább zavaróak, mintsem megkönnyítik a dolgukat.

Elérkeztünk a dicséretekhez, amelyek minden bizonnyal túlsúlyban vannak: a tágas motortér, amely megkönnyíti a szervizben végzett munkát, a jó áttekintés, a nagy ülések és a praktikus, akár 1822 literes csomagtartó. A másfajta „japán” – a trenddel ellentétben magasabb, mint elődje – néhány rejtett tulajdonságot kínál, amelyek miatt néhány nehéz feladathoz az első választás. Meredek lejtőn való elindulás tapadásvesztés nélkül, repülő kövek nélkül. Még az ilyen manőverek többszöri ismétlése után sem melegszik fel a fokozatmentes sebességváltó – a terepjárásban tapasztalattal rendelkező szakemberek egyértelműen beváltották ezt a technikát.

A tetőcsomagtartó rudak, akár 100 kg-os (dinamikus) és 318 kg-os (statikus) teherbírással, ideálisak tetősátrakhoz. Egy vadászkollégám dicsérte a 213 mm-es hasmagasságot, a karosszéria kényelmes állásszögét és az acél alvázvédelmet (opcionális). A középső helyzetből történő közömbös kormányzáshoz, amely 150 km/h sebességtől erősen merevedik, idő kell, hogy megszokjuk - ahogy magához az autóhoz is. Szeretnénk, ha a hosszú tesztjeinkből származó autók közül többet is ebből a fából faragnának.

Folytatás a következő oldalon

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Az OUTBACK-kel a Subaru 1996-ban egy egész autóipari szegmenst alapított – a rusztikus, négykerék-meghajtású kombikat

A Subaru kulcs mindig is keresett volt a szerkesztőségben – különösen azok körében, akiknek nagy távolságokat kellett megtenniük, és nem siettek, hiszen az útvonal amúgy is sebességkorlátozásos országokon haladt keresztül