1995-ig a Nissant Görögországban gyártották.
Bár az 1960-as évek elején Bulgáriához viszonylag közel, pontosabban a görög Volos városában nyílt meg az egyik első hivatalos Datsun és Nissan márkakereskedés Európában, a japán autók ekkor még távoli és ismeretlen ázsiai egzotikumnak számítottak a bolgárok körében. autókedvelők. A helyzet nem sokat változott az 1980-as évek elején, amikor Európa egyik első Nissan összeszerelő üzemét helyezték üzembe közvetlen szomszédságunkban. Az 1924-ben Nikolaos Theocarakis által alapított, nagy teljesítményű Theocarakis Group konzorcium építette, amely autótartozékokat és üzemanyagokat értékesítő kis cégként kezdte meg tevékenységét. Pireuszban. Az üzlet nagyon sikeresen fejlődött, és röviddel a második világháború kezdete előtt a Theocharakis már az autóipari alkatrészek legnagyobb importőre volt Görögországban. 1937-ben Gyárt alapított autófékek és -kárpitok gyártására, ugyanakkor egy közlekedési irodát is birtokolt, nagy autóbuszflottával. Nem sokkal a háború vége után belépett az abroncsüzletbe, és 1957-ben. a Yokohama Rubber Company kizárólagos görögországi forgalmazójává válik. 1959-ben Ez vezetett az első részvénytársaság, a Theocarakis SA létrehozásához, amelynek fő tevékenysége a Yokohama gumiabroncsok forgalmazása volt filtru aer mann-filter pret.

A csoport történetének mérföldköve volt 1961, amikor Nikolas Theocharakis és két fia, Ioannis és Vasilis, akik fiatal koruktól kezdve aktívan részt vettek a családi vállalkozásban, a Nissan hivatalos görögországi képviselőivé váltak, így ők lettek a Nissan első képviselői. a japán márka Európában. Az általuk létrehozott új autókereskedő cég neve Nic. J. Theocarakis SA
Kivételes megbízhatóságuknak, magas minőségüknek és versenyképes áraiknak köszönhetően a Nissan személygépkocsik és kisteherautók (akkoriban még Datsun márkanév alatt árultak) különösen keresettek lettek a görög piacon.
Ennek eredményeként 1976 Megalakult a TEOCAR Kft., amely megkezdte a Datsun kisteherautó-modellek rakodóplatformjainak gyártását, és ennek érdekében a régi athéni fékgyár helyén egy modern vállalkozás épült. Nem sokkal később a TEOCAR Kft. lett a csoport fő ipari vállalata és 1978-ban. Megkezdődik egy nagy összeszerelő üzem építése Volos ipari övezetében, a TEOCAR Kft. 100%-ban görög tőkével működő részvénytársasággá alakult. Ebben az időszakban a Theocarakis Group Görögország egyik legnagyobb ipari és kereskedelmi csoportja lett.
Az első autó 1980 februárjában gördült le a futószalagról. az üzem pedig 1995-ig működött, amikor is az autópiac gazdasági körülményei drámaian megváltoztak, és működését kénytelen volt beszüntetni. Ebben az időszakban 170 000 személygépkocsit és kisteherautót gyártottak, ami megerősítette a Nissan sikeres jelenlétét a görög autópiacon, majd 1979 után. 14 egymást követő évben az élen helyezte el.
1982-ben Megalakult a TECOM SA cég, amelynek a volosi TEOCAR közelében található gyára autóülések és fém alkatrészek és alkatrészek gyártására specializálódott.
A TECOM és a TEOCAR jelenleg egy fotovoltaikus erőművet üzemeltet a Volos régióban, amely 2007 óta termel áramot. errefelé.
- 2025-06-30 - A Stellantis visszahozza a Hemi-V8-as motort!
- 2025-06-28 - A Kia Sportage motorunk 53 ezer kilométernél tönkrement (KITERJESZTETT TESZT)
- 2025-06-27 - 50 évvel ezelőtt a bolgár motorkerékpár-ipar történelemkönyvekbe vonult
- 2025-06-26 - Opel Frontera: kényelmes családi SUV rengeteg hellyel
- 2025-06-25 - Legújabb motorkerékpárok 2025: Royal Enfield Classic 650
- 2025-06-24 - Az új Opel Frontera eredeti tartozékokkal a természetben töltött nyaraláshoz
- 2025-06-23 - Dacia 1302 - 50 év telt el az első céges pickup premierje óta
- 2025-06-21 - Védői trófea: elkezdődik a kaland!
- 2025-06-20 - Az új elektromos Ford Puma 57 700 levas indulóárral támadja a bolgár piacot.
- 2025-06-19 - Javított vagy nem: Mansory tuningolta az M5-öt?
