A 100 kilométeres akadályt először egy elektromos jármű törte át 126 évvel ezelőtt
Az elmúlt évtizedben az ökomobilitás térnyerése ellenére több mint egy évszázaddal ezelőtt sokkal több elektromos autógyártó volt a világon, mint ma. Akkoriban Európában több száz vállalat versenyzett a fiatal és még mindig rendezetlen autóipari piacon, amelyet (bármennyire hihetetlenül is hangzik) kezdetben az elektromos járművek, nem pedig a benzinüzeműek uraltak. Mivel Franciaország a 19. század végén úttörő volt az ólomakkumulátorok (és ennek megfelelően az elektromos járművek) gyártásában, a belga autóversenyző, Camille Genatzi kihasználta ezt a trendet, és létrehozta saját elektromos autógyárát. Hogy látványos és visszataszító módon reklámozza cégét, egy különc külsejű prototípust épített, amellyel az elképzelhetetlent tervezte elérni, leküzdeni a 100 km/h-s sebességhatárt magazin de piese auto online.

Ez egy torpedó alakú elektromos autó, amelynek karosszériája laminált alumíniumból, volfrámból és magnéziumötvözetből készült, egy nagyon drága és könnyű anyagból, amelyet korábban még soha nem használtak az autógyártásban. Két Postel-Vinay közvetlen hajtású motorral van felszerelve, amelyek teljesítménye 25 kW, és körülbelül 68 lóerő, valamint speciális Michelin gyártmányú gumiabroncsokkal. A rekordot döntő autó neve La Jamais Contente, ami franciául "Soha nem elégedett".
Különböző források szerint 1899. április 29-én vagy május 1-jén, Párizs közelében, Achères-ben Genaty elérte a 105,882 km/h-s sebességet, ezzel megdöntve Gaston de Chasloux-Luba gróf korábbi, 92,78 km/h-s rekordját. Egy ilyen eredmény elképzelhetetlen volt az ő korában, mivel mindössze négy évvel korábban az utakon a maximális sebesség nem haladta meg a 30 km/h-t. Az orvosok nem hitték, hogy az emberi test kibírja a 100 km/h-s vezetést, de Genaty bebizonyította, hogy tévedtek.
Így írja le élményét: „Az autó, amiben utazik, mintha felemelkedne a földről, és előrerohanna, mint egy visszapattanó lövedék. Ami a sofőrt illeti, testének és nyakának izmai megfeszülnek, ellenállnak a légellenállásnak, tekintete egyetlen pontra szegeződik, messze a horizonton, minden érzékszerve éber.”
Az autóipari mérnököket azonban értetlenül állították, hogy sem akkor, sem a következő években nem vették át a versenyautó-tervezők tömegesen Zhenatsi autójának aerodinamikus formáját, amely már bizonyította hatékonyságát...
- 2025-11-13 - A Peugeot forradalmi kormányzást mutat be a Polygon Concepttel
- 2025-11-12 - Az új Mercedes GLB: digitálisabb, kényelmesebb és hatékonyabb
- 2025-11-11 - Hummer H2: a kis nagy terepjáró (visszatekintés)
- 2025-11-10 - Európa megkapja a Ram Rampage-et - egy "kis pickupot"
- 2025-11-09 - A Halálos iramban című film legendás Evo-ját árverésre bocsátják
- 2025-11-08 - Kétütemű motorok az NDK-ból – kiváló megtérülésű befektetés
- 2025-11-07 - Rekord eladásokkal csatlakozott a kínai márka a Stellantis sorához
- 2025-11-06 - Az Opel leggyorsabb elektromos autómodelljével bővíti a Mokka kínálatát.
- 2025-11-05 - KIA EV3: a vonzó családi elektromos autó azoknak, akik haboznak (TESZT)
- 2025-11-04 - A Citroën bemutatja Ami mikroautóját szörfbuggy változatban











