A 45 évvel ezelőtti hatkerekű Polonez
Egy standard személygépkocsi harmadik tengellyel való felszerelése évtizedek óta foglalkoztatja a tervezőket. Számtalan ilyen átalakítás létezik, amelyeket egyes esetekben konkrét gyakorlati célból, valamint maratoni ralikon való részvételhez, különféle mentőszolgálatok igényeihez, vagy egyszerűen csak szórakozásból végeztek. Minden esetben azonban a kiegészítő hátsó tengely fő célja a teherbírás növelése a stabilitás romlása nélkül. Számos sikeres példa található az ilyen módosításokra a történelemben, a Mercedes G4, a Citroën DS, a Range Rover és sok más híres márka alapján. Sajnos a lengyelek hozzájárulása ebbe az irányba inkább a kudarc példája magazin de piese auto online.

A háromtengelyes Polonez fejlesztése 45 évvel ezelőtt kezdődött az FSO gyár és a Nevyadov lakókocsigyártó cég közös projektjeként. A háromtengelyes pickup 1981-ben készült el, amikor az első teszteket is elvégezték. A két hátsó tengelynek köszönhetően a raktérplatformja meglehetősen hosszú, és elméletileg nagy, körülbelül 900 kg-os teherbírással kellene rendelkeznie, ami azonban a prototípus fő előnyeinek vége. Vonzó, formatervezési szempontból meglehetősen tisztességes megjelenése ellenére az autó nem dicsekedhet túl jó funkcionalitással. A középső tengely hajtott, míg a kiegészítő hátsó tengely nemcsak hajtásmentes, hanem fékmentes is. A dupla rugók miatt a felfüggesztés túl merevvé válik, különösen üres raktérplatformon. Az autó arról híres, hogy egyenetlen terepen gyakran a középső tengelyén lóg. Sok esetben a forgattyúház az útfelülethez ér, és a nem hatékony fékezés (különösen rakott autó esetén) rémálommá válik a tesztcsapat számára.
Érdekes módon ahelyett, hogy selejtre adták volna és teljesen elfelejtették volna, a háromtengelyes Polonez a mai napig fennmaradt, ami önmagában is nagyon jó eredmény. Az évek során számos más autógyártó, még a legelitebbek is, általában sikertelen kísérleteket végeztek. Az FSO-nál azonban a kulturális örökség megőrzésének prioritásai egyértelműen más kritériumoknak vannak alávetve. Míg ott az 1950-es évek végéről származó egyedi prototípusokat, mint például az olasz tervezésű Warszawa Ghia és a Syrena Sport, habozás nélkül selejtezték, a hattengelyes Polonezt (amelyet bármelyik ügyes mesterember otthon is összeállíthat) megőrizték az FSO nagyszabású és sikeres fejlesztési tevékenységének példájaként a szocialista korszakban.
- 2025-07-07 - 7 családi modell az Opeltől: a rüsselsheimi családmodellek
- 2025-07-06 - Újabb mérföldkő a Mirafiori számára a FIAT 500 Hybriddel - 5000 darab 2025 végére
- 2025-07-05 - A négykarikás márka újraértelmezése 60 évvel ezelőtt: az első Audi megjelenése a második világháború után
- 2025-07-04 - 70 000 BMW elektromos autót hívnak vissza szoftverhiba miatt
- 2025-07-03 - A Hyundai Ioniq 6 N dinamikusan debütál a Goodwood Festival of Speeden.
- 2025-07-02 - 510 LE és 50 000 km alatt: használt AMG V8-as motorral
- 2025-07-01 - A VW betiltja a jobb első ülés használatát
- 2025-06-30 - A Stellantis visszahozza a Hemi-V8-as motort!
- 2025-06-28 - A Kia Sportage motorunk 53 ezer kilométernél tönkrement (KITERJESZTETT TESZT)
- 2025-06-27 - 50 évvel ezelőtt a bolgár motorkerékpár-ipar történelemkönyvekbe vonult
