A BlueCruise rendszer lehetővé teszi, hogy autópályán is vezethessünk anélkül, hogy a kormányt fognánk.

A Ford bemutatja a Ford BlueCruise kézhasználat nélküli autópálya-vezetési technológiát a Puma, a Puma Gen-E, a Kuga és a Ranger PHEV modellekhe piese auto online.

A BlueCruise rendszer lehetővé teszi, hogy autópályán is vezethessünk anélkül, hogy a kormányt fognánk.

A Ford ebben a hónapban bejelentette, hogy bővíti a BlueCruise elérhetőségét, több ezer új ügyfél számára biztosítva a „kéz nélkül, szemmel láthatóan” történő autópálya-vezetés élményét.

Miután a Ford BlueCruise vezetőtámogató rendszer először a Mustang Mach-E-vel debütált Európában, 2026 tavaszától további négy modellhez is bevezetik a fejlett vezetőtámogató rendszert: a Puma, a Puma Gen-E, a Kuga és a Ranger PHEV modellekhez.

Világszerte a Ford és Lincoln tulajdonosok több mint 888 millió kilométert (552 millió mérföldet) tettek meg autópályán ezzel a technológiával. Azzal, hogy a technológiát szélesebb járműkörre kiterjeszti, a Ford még több ügyfelet tesz lehetővé, hogy élvezze a következő generációs kényelmet és praktikumot autópálya-útjain, és kipihentebben, a napra felkészültebben érkezzen meg úti céljához.

A BlueCruise volt az első ilyen jellegű rendszer, amely 2023-ban, az Egyesült Királyságban történő bevezetésével megkapta a hatósági engedélyt Európában. Azóta a BlueCruise használatát 16 európai piacon hagyták jóvá, így ez a legszélesebb körben elterjedt rendszer Európában. Ez több mint 135 000 kilométernyi (84 000 mérföld) kijelölt autópályához, úgynevezett Kék Zónákhoz nyit hozzáférést, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy autóval több országban is utazhassanak.

Széles földrajzi lefedettségének köszönhetően az ügyfelek most már hat országban használhatják a BlueCruise-t. Például egy Stockholmból Rómába tartó út több mint 2000 kilométert (1500 mérföldet) és közel 25 órányi kézhasználat nélküli vezetést is magában foglalhat.

„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a legmodernebb technológiát több autós számára tegyük elérhetővé. Azzal, hogy a BlueCruise már öt modellben elérhető Európában, hozzájárulunk ahhoz, hogy a kézhasználat nélküli autópálya-vezetés szélesebb vásárlói kör számára legyen elérhető” – mondta Torsten Wei, a Ford of Europe ADAS funkciókért és szoftverekért felelős vezetője. „Minden modellcsalád egyedi, és ADAS mérnökeink csapata azon dolgozik, hogy a BlueCruise-t a Mustang Mach-E-n túlra is kiterjessze, hogy biztosítsa a biztonságos, kézhasználat nélküli autópálya-vezetést, függetlenül attól, hogy az ügyfél melyik járművet választja.”

Kézhasználat nélküli vezetés, tekinteteddel az úton

A BlueCruise a Ford Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika (IACC) képességeire épít, és segít a kormányzás, a gyorsítás, a fékezés, a sávválasztás és a biztonságos követési távolság fenntartása szabályozásában, miközben figyeli az útburkolati jeleket, a sebességkorlátozó táblákat és a változó vezetési körülményeket, az autópálya sebességétől kezdve a sűrű araszoló forgalomig.

Amikor a BlueCruise aktiválódik egy engedélyezett autópályán, az úgynevezett Kék Zónákban, lehetővé teszi a vezető számára, hogy levegye a kezét a kormányról, ha folyamatosan kanyarodik, hogy szemmel tartsa az úton történteket – így extra kényelmet biztosítva hosszú utakon.

Mielőtt kézhasználat nélküli vezetésre váltanának, a BlueCruise-zal felszerelt autók ellenőrzik, hogy láthatóak-e az útburkolati jelek, hogy a vezető az úton tartja-e a szemét, és hogy egyéb körülmények is megfelelőek-e.

A BlueCruise radar és kamerák kombinációját használja a többi autó helyzetének és sebességének észlelésére és nyomon követésére az úton. Egy előre néző kamera érzékeli a sávelválasztó csíkokat és a sebességkorlátozó táblákat. Annak érdekében, hogy a vezetők a kormányról leveve tartsák a szemüket az úton, egy a vezető felé néző kamera ellenőrzi a látását és a fej helyzetét – még napszemüveg viselése esetén is.

A BlueCruise a Puma, Puma Gen-E, Kuga és Ranger PHEV modellek egyes, Vezetőtámogató Csomaggal felszerelt változatain lesz elérhető. A rendszer várhatóan az új modellévben, 2026 tavaszától lesz elérhető. Az előfizetési lehetőségeket és az árakat a bevezetés előtti időszakban teszik közzé.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A Ford ebben a hónapban bejelentette, hogy bővíti a BlueCruise elérhetőségét, több ezer új ügyfél számára biztosítva a „kéz nélkül, szemmel láthatóan” történő autópálya-vezetés élményét

Miután a Ford BlueCruise vezetőtámogató rendszer először a Mustang Mach-E-vel debütált Európában, 2026 tavaszától további négy modellhez is bevezetik a fejlett vezetőtámogató rendszert: a Puma, a Puma Gen-E, a Kuga és a Ranger PHEV modellekhez