A BYD drónokat és hangárokat épít be az autóiba
A kínai BYD autógyár együttműködik a DJI dróngyártóval, és most először épít be drónrendszert autóiba bobina aprindere beru pret.

Új technológiával kelt feltűnést a BYD: a kínai elektromosautó-gyártó a DJI repülőgép-specialisták közreműködésével integrált drónrendszert fejlesztett modelljeihez.
Célja az ún A "Lingyuan rendszer" lenyűgöző fényképeket készít vezetés közben, és még az autó mozgása közben is képes fel- és leszállni.
Drónrendszer opcionális felszerelésként – de csak Kínában
A drónrendszert kezdetben csak a kínai piacon kínálják, és a BYD és almárkái különböző modelljeihez érhető el.
Két lehetőség van: a „Lingyuan Battery Swap Edition” DJI Mavic 3 drónnal a Yangwang luxusmárka számára, és a „Lingyuan Fast Charging Edition” adaptált DJI Air 3S drónnal a Denza és bizonyos BYD modellek számára.
A legkiemelkedőbb, hogy a drónnak saját hangárja van, amely az autó tetejébe van beépítve vagy arra rögzítve, amelyet platformként használ fel- és leszálláshoz. Amíg az autó 25 km/h sebességgel halad, a drón fel- és leszállhat.
Repülő üzemmódban a „Kövess engem” funkcióval 54 km/órás sebességig követi az autót, és egy gombnyomással akár két kilométeres távolságból is visszatér. Az akkumulátor töltési ideje a hangárban 30 perc (20-80 százalék esetén).
A drón mint kisegítő operátor
A BYD szerint a rendszer 30 különböző előre beállított beállítást kínál a felvételek rögzítéséhez vezetés közben. A klasszikus szelfik és az utazást rögzítő videók mellett az útvonal felfedezéséhez vagy az off-road navigációhoz készült felvételek is találhatók.
A hangárban található nagy látószögű 4K kamera a drónkamerához is csatlakoztatható, így kombinálható a különböző perspektívák. Mindent a Lingyuan alkalmazás vezérel, amely teljesen integrálva van az autó rendszerébe.
Túltervezés vagy gyakorlati funkció?
Azt még nem derítettük ki, hogy a drónrendszer valóban új dolog lesz-e, vagy egyszerűen csak marketing trükk marad. A gyakorlati haszna továbbra is megkérdőjelezhető: a látványos mozgóképek gyönyörűek (főleg egy autós újságíró munkájához), de nem valószínű, hogy a legtöbb sofőr hasznára válik. Az is kérdéses, hogy a rendszer elnyerje-e a helyét a nemzetközi piacokon.
- 2025-05-09 - Ford Mustang 1971-1973: a nagy fenevad
- 2025-05-08 - Az első jelentős nemzetközi díj a Chavdar busznak
- 2025-05-07 - Az első BMW 3-as sorozat fél évszázados lett
- 2025-05-06 - Az új Jeep Compass – mostantól elektromos járműként is, akár 375 lóerővel
- 2025-05-05 - Az Alfa legkisebb SUV-ja - most 4x4-gyel (VIDEÓ)
- 2025-05-04 - Jeff Bezos elektromos pickupja körülbelül 35 000 leváért.
- 2025-05-03 - A Ford exkluzív fekete csomagot mutat be a Kuga modellhez
- 2025-05-02 - Négy újabb hivatalos Alfa Romeo, Jeep és FIAT márkaszerviz hazánkban
- 2025-05-01 - A BMW új 3-as sorozata a Neue Klasse dizájnt követi (VIDEO)
- 2025-04-30 - Miért akarja a VW főnöke elhalasztani a belső égésű motor betiltását?
