A Dacia Hipster Concept lerombolja az elektromos mobilitással kapcsolatos sztereotípiákat
A Dacia Hipster Concept négy igazi ülést és csomagtartót kínál egy mindössze három méter hosszú autóban piese auto online.

A Dacia Hipster Concept tisztán elektromos mobilitást kínál, amelyet a mindennapi igényekre terveztek, és amelynek célja, hogy a jelenlegi elektromos autókhoz képest a felére csökkentse a szénlábnyomát.
A 21. század eleje óta az autópiac – különösen a szabályozások és az elektromosítás hatására – a korábbinál nagyobb, nehezebb, összetettebb... és ezért minden eddiginél drágább autók felé fejlődött.
Ebben a „többet és többet” követelő környezetben a Dacia két évtizede eltökélten és sikeresen követi célját: minél több ember számára biztosítson hozzáférést az alapvető mobilitási szolgáltatásokhoz.
De mi lesz igazán lényeges holnap? Hogyan tehetjük az elektromos mobilitási piacot a lehető legtöbb ember számára elérhetővé? Mi lenne, ha tiszta lappal kezdenénk? Ez a kihívás, amellyel a Dacia szembesül: újra feltalálni az autót az emberek számára.
Romain Gauvin, a Dacia koncepció- és külső formatervezési vezetője: „Ez a legjellemzőbb Dacia-projekt, amin valaha dolgoztam. Ugyanolyan társadalmi hatása van, mint a Logannak 20 évvel ezelőtt. És valami olyasmi feltalálását foglalja magában, ami ma már nem létezik.”
DACIA HIPSTER KONCEPCIÓ: A HOLNAP NÉPSZERŰ AUTÓJA
A Dacia Hipster Concept tervezésekor a Dacia csapatai a fogyasztók valós igényeiből és abból indultak ki, hogy hogyan használják autóikat a való életben. Röviden, a legfontosabbra összpontosítottak.
A Dacia Hipster Concept a mindennapi élet társává válik: fürge, praktikus és gazdaságos.
Stephanie Chiron, a Dacia „Koncepcionális Termékek” termékmenedzsere:
„A Dacia Hipster Concept mindent tartalmaz, amire egy hétköznapi autóban vágyhatunk, mindössze 3 méter hosszú, 1,53 méter magas és 1,55 méter széles: négy rendes ülés és egy 70 és 500 liter között állítható csomagtartó.”
Rekorddöntő teljesítmény: a Dacia Hipster Concept valódi kapacitást kínál ultrakompakt formátumban, ami egyedülálló ajánlat jelenleg nem található meg a piacon.
A Dacia Hipster Concept még tovább viszi a Dacia súlyhoz való hozzáállását. 20%-kal könnyebb, mint a Spring. Ez az eredmény a Dacia átfogó környezettudatos megközelítésének eredménye: a kisebb súly kevesebb nyersanyagot és kevesebb energiát jelent a gyártás során. Ez azt is jelenti, hogy kevesebb súlyt kell mozgatni, és így kevesebb energiát kell fogyasztani. A Dacia Hipster Concept célja, hogy a jelenleg kapható legjobb elektromos autókhoz képest a felére csökkentse az autó szénlábnyomát.
A Dacia Hipster Concept otthonosan mozog a városban, a külvárosban vagy vidéken. Mindennapi életre tervezték, heti két feltöltéssel elegendő hatótávolságot kínálva a rendszeres utazásokhoz. A Dacia Hipster Concept itt is a vásárlók valós igényeire reagál. Franciaországban például az autósok 94%-a kevesebb mint 40 km-t vezet naponta.
A Spring modellel a Dacia az első gyártó, amely elérhetővé teszi az elektromos mobilitást. A Dacia Hipster Concepttel a Dacia még tovább szeretne menni, és olyan széles közönséget céloz meg, akik jelenleg nem találnak a költségvetésüknek megfelelő autót. Az új autók átlagára Európában 77%-kal emelkedett 2010 és 2024 között, messze meghaladva a háztartások vásárlóerejét.
EGYSZERŰ ÉS MEGJELENÍTŐ KÜLSŐ DIZÁJN
Az autóipar történetében a legsikeresebb népszerű autók mindegyike innovatív dizájnt mutatott.
Romain Govin, a Dacia koncepció- és külső formatervezési vezetője: „Az igazi autó újragondolásával az volt a célunk, hogy egy megkülönböztető és emlékezetes dizájnt alkossunk neki. Egy autót, amelyet három ceruzavonással fel lehet vázolni.”
A Dacia Hipster Concept nagyon egyszerű és masszív kialakításával tűnik ki: egy blokkot, amelyet mind a négy sarkon négy kerék tart szilárdan. Sem elöl, sem hátul nincsenek túlnyúlások.
Ez az egyszerűség tükröződik az orr-rész kialakításában, amely teljes egészében vízszintes, és elegáns fényszórókat tartalmaz, amelyek komoly, mégis hívogató megjelenést kölcsönöznek a Dacia Hipster Conceptnek.
Hátul a funkcionalitás élvez elsőbbséget: a csomagtérajtó a Dacia Hipster Concept teljes szélességét lefedi, és két részben nyílik, így ultrapraktikus hozzáférést biztosít a csomagtartóhoz.
Szakértelméhez és ár-érték arányához híven a Dacia Hipster Concept innovatív hátsó lámpákkal rendelkezik. A csomagtérajtó üvege mögött helyezkednek el, így nincs szükségük saját üvegpanelre.
Ezt a megközelítést követve a Dacia Hipster Concept egyetlen karosszériaszínnel és mindössze három festett részre készült: az autó eleje és az oldalsó ajtók bejárata körüli elemek.
A Dacia Hipster Concept robusztus formatervezését tovább hangsúlyozzák a Starkle®-ből – a Dacia mérnökei által készített, részben újrahasznosított anyagból – készült nagyméretű oldalvédők, valamint az első és hátsó részen található, festett védőburkolatok, összhangban a Dacia megbízhatósági és kalandvágyó szellemiségre vonatkozó értékeivel.
A Dacia Hipster Concept nem olyan, mint a többi autó. Rögtön a lényegre tér, és ez már az első pillanattól kezdve egyértelmű: a külső kilincset egy könnyebb, olcsóbb... és ugyanolyan praktikus pántra cserélték.
BELÜL NAGYOBB, MINT KÜLÜL
A Dacia Hipster Concept belső tere úgy lett optimalizálva, hogy kompakt külső méretei mellett kivételes helyet kínáljon.
A belső tér szorosan követi a karosszéria kocka alakú vonalait, különösen a függőleges üvegezés, hogy a lehető legjobban kihasználja a rendelkezésre álló teret. A tető üvegezett eleje világosságot biztosít és hozzájárul a tágasság érzetéhez. A költségek és a súly csökkentése érdekében az oldalsó ablakok elcsúsztathatók.
Négy felnőtt kényelmesen elfér a Dacia Hipster Conceptben. A vezető- és utasülések elrendezése megegyezik a Dacia Sanderóval, így biztosítva a kényelmet és a biztonságos kilátást az útra. A hátsó ülésekhez való hozzáférést a széles ajtónyílás és az előre dönthető első utasülés könnyíti meg.
A Dacia különös figyelmet fordított az ülések kialakítására, hogy a kényelmet és a felhasználóbarát kialakítást a súly- és költségcsökkentéssel ötvözze. A letisztult dizájnt egy látható keret és egy különösen puha, technikai hálós anyag teszi teljessé. Az első ülések egy „pad” ülést alkotnak, ami egy egyszerű megoldás, és egy újabb utalás a múlt ikonikus népszerű autóira. Végül a fejtámlák nyitott kialakítása is segít optimalizálni a súlyt.
A valós életre tervezett Dacia Hipster Concept minden mindennapi helyzetre alkalmas. A lehajtható hátsó ülésnek köszönhetően a csomagtartó kapacitása négy utassal 70 litertől két utassal 500 literig terjedhet.
A nagyobb kényelem és biztonság érdekében a műszerfalba két légzsák került beépítésre a vezető és az utas számára.
Annak érdekében, hogy mindenki egyedi igényeit a lehető legpontosabban kielégítsük, a Dacia Hipster Concept belső tere kezdetben elő van készítve a YouClip® rendszerhez. Alapfelszereltségként csak a legszükségesebb felszereléssel van felszerelve, a belső tér a Dacia által kifejlesztett YouClip® tartozékok széles választékával testre szabható. A tizenegy YouClip rögzítési pont a műszerfalon, az ajtópaneleken és a csomagtartóban található. Különböző kiegészítők, például pohártartók, kartámaszok, mennyezeti lámpák stb. befogadására alkalmasak.
A konnektivitás és a digitális technológiák ma már a legfontosabb funkciók közé tartoznak, megkönnyítve az autó mindennapi használatát, különösen az okostelefon-dokkolóval, amely a Dacia BYOD (Bring Your Own Device – Hozd magaddal az eszközöd) filozófiáját követi. Zökkenőmentes kapcsolatot tesz lehetővé az okostelefonok és az autók között.
Az okostelefon digitális kulccsá is válik az autó kinyitásához és beindításához. Miután a vezető helyet foglal, a dokkolóállomáson található okostelefon multimédiás képernyőként működik, és megjeleníti a kedvenc navigációs alkalmazást.
Autórádió-rendszerként is funkcionál, egy YouClip-pel kompatibilis hordozható Bluetooth hangszóróhoz csatlakoztatva.
Mától a Dacia Hipster Concept is elérhető a Dacia AR alkalmazásban.
- 2025-10-05 - Plamen Kamburov a leggyorsabb edzésen az „Aladzha Manastir” hegyen 2025
- 2025-10-04 - Opel Combo Electric - a négylábú kedvenc
- 2025-10-03 - A 2015-ben alapított Leapmotor mára elérte az 1 millió elektromos jármű gyártását.
- 2025-10-02 - VW Polo: miért rohan utána mindenki?
- 2025-10-01 - Elektromos Fordok turnéra indulnak Bulgáriában
- 2025-09-30 - Ezek a használt modellek csak mennek tovább: Volvo XC90 1. generáció (2002-2014)
- 2025-09-29 - Ezek a használt modellek csak mennek tovább: Tesla Model S
- 2025-09-28 - Közel 4000 levára büntettek egy román emberkereskedőt
- 2025-09-27 - Több százezer BMW tűzveszélyes világszerte önindítóhiba miatt
- 2025-09-26 - 50 éve mutatkozott be a Jaguar XJ-S
