A Fabiából hiányzik a finomság

A hosszú távú tesztek időközi eredménye magazin de piese auto online.

A Fabiából hiányzik a finomság

ELVILEG nincs panaszunk a sorozattal kapcsolatban. A több mint 25 évnyi gyártás után csiszolt VW Polo alapjaira épülő, erős motorokkal – ez a helyzet. A 100 000 kilométeres hosszú teszteken induló jelöltünk a Monte Carlo felszereltségi szinten van, egy 150 lóerős turbófeltöltős benzinmotorral. Ez a 4 hengeres egység, amelynek maximális nyomatéka 250 newtonméter, erőteljes, és lehetővé teszi a „cseh” számára, hogy elérje a 222 km/h maximális sebességet, ami fürge sprinteket biztosít neki. Gyors tempóban azonban a kisautó valamivel többet fogyaszt, mint a drágább A 98 N benzin, és egyúttal kissé zajosabb is lesz. Ennek a 150 lóerőnek csak egy részét felhasználva – ez a legjobb mottó. Aztán a Fabia még 5-ös fogyasztást is produkál – és kellemesen művelten működik. Eddig nem volt problémánk a technikával, a tulajdonosoknak kevés panaszuk van a sokoldalú kisautóra –, de az utóbbi időben a Fabia idegesítő (minden érzékeny sofőrt) az idegesen reagáló kormányzásával. Egyenes vonalú vezetésnél a kormány nem tartja jól az irányt. Ez nem túl jó érzés, és zavarja az egyenes vonal tartását. Nagy sebességnél úgy tartod az irányt, mint egy kezdő sofőr. A legutóbbi szervizvizsgálaton a Skoda nem javította ki ezt a furcsaságot - egy ideig továbbra is figyelemmel kísérjük a kormány viselkedését.

+ sokoldalú, nagyon jó kezelhetőséggel, lehet egyszerre gazdaságos és gyors. Nagyszerű ülések, jó felszereltség.

– alacsony fordulatszámon zajos, a kormánykerék érzete nem különösebben jó. Egyáltalán nem olcsó, mint az 1.5 TSI Monte Carlo DSG sebességváltóval.

SKODA FABIA 1.5 TSI

KEZDÉS 2023. május 4.

ÁR EXTRÁKKAL 34 030 BGN.

Eddig 91 450 km-t tettünk meg

TESZTFOGYASZTÁS 5,6 l/100 km

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

ELVILEG nincs panaszunk a sorozattal kapcsolatban

+ sokoldalú, nagyon jó kezelhetőséggel, lehet egyszerre gazdaságos és gyors