A Lamborghini Miura 60 éve - az autó, amely megváltoztatta a történelem menetét
Az autó készítője naponta két üveg bort ivott, és úgy dohányzott, mint a kémény. Mindig nyitott inggel járt, sebekkel a karján és a könyökén. Nem emlékszik rá, hogy valaha is nyakkendőt viselt volna, a cipője mindig poros volt, a ruhája rendkívül gondatlan. Mindent megevett, amit csak a kezével meg lehetett enni. Nem mindenki tökéletes.. magazin de piese auto online.

Az autó, amit ez az ember épített, meztelen. Nincsenek rajta lökhárítók, ajtókeretek, biztonsági övek, kipufogórendszer, sebességkorlátozás. Nehéz beszállni ebbe az autóba, és még nehezebb kiszállni belőle. Nyáron szaunává változik, és csak alapjáraton képesek az emberi fül legfinomabb redői érzékelni a föld alól érkező zajt. Nem mindenki tökéletes…
Mindazonáltal a férfi és az autó halhatatlan legendává váltak életük során, minden gyengeségük és technikai tökéletlenségük ellenére. És ez talán soha nem történt volna meg, ha nem befolyásolta volna nem más, mint maga Enzo Ferrari imázsát...
Ferruccio Lamborghini – a Bologna melletti termékeny Pó-völgyből származó egyszerű parasztok gyermeke – a háború után rengeteg pénzt halmozott fel mezőgazdasági gépek és traktorok gyártásával. Annyi pénz volt, hogy könnyedén vehetett annyi Ferrarit, amennyit csak akart. De a szupergyors sportkocsik örömét mindig beárnyékolták az érzékeny gépek hibái. Éppen ezek miatt döntött úgy, hogy személyesen fordul Enzo Ferrarihoz, hogy néhány konkrét javaslatot tegyen neki a fejlesztésekre. De a figyelem és a megértés helyett váratlanul arrogáns választ kapott. Ferrari azonban egyáltalán nem vette észre, milyen emberrel találkozott. Ferruccio Lamborghinit mélyen megérintette a dolog, de erősen motiválta is, hogy elkészítse a saját sportkocsiját, amely megfelel az ízlésének. Majd a mottója a következő lett: „Tegyétek őket jobbá, mint a Ferrariét!”
Így egy igen jelentős összegért a Lamborghininek sikerült felbérelnie a Maserati, az Alfa Romeo és a Ferrari legjobb technikusait és tervezőit, akik megalkották a Lamborghini márka első sorozatgyártású modelljeit – a 350 GTV-t és a 400 GT-t. Ezek képezték első sikereinek alapját, mivel nagyon jóknak, látványosaknak és rendkívül gyorsaknak bizonyultak. De még mindig nem olyan jóknak és elitistának, mint a Ferrariéi. Ezután Ferruccio úgy döntött, hogy saját sebességváltó mechanizmusokat és hídakat fejleszt ki. A vállalkozás sikere szempontjából kulcsfontosságú, hogy teljes kreatív szabadságot hagyott a felelősségteljes feladatban részt vevő három fiatalembernek. Így 1965-ben elkészült és bemutatkozott egy egyedi autó, amely mindent beárnyékolt, ami addig a luxus sportautók világában ismert volt – a Miura P 400.
Az autót az olasz Giampaolo Dallara és Paolo Stanzani, valamint az új-zélandi Bob Wallace tervezték. Mindhárman 25 év alattiak voltak, és erősen inspirálta őket Ferruccio Lamborghini életcélja, amely a következő mottóban nyilvánul meg: „Mindent csinálj jobban, mint a Ferrari!” A szakértők egyhangú véleménye szerint ez a Lamborghini Miura megjelenésével vitathatatlan ténnyé vált. Ezt nemcsak az egyedi műszaki mutatók bizonyítják, hanem számos precízen megtervezett részlet is, például az ajtók jellegzetes nyílásai, amelyeken keresztül a hűtőlevegő bejut. Ferruccio Lamborghini szerényen kijelenti, hogy sem a Ferrari, sem a saját autói terén nem szakértő. De amíg él, soha nem mulasztja el személyesen bemutatni trükkjét egy a Miura hengerblokkjára függőlegesen helyezett cigarettával, amely még akkor sem esik le, ha a két vezérműtengelyt elforgatják, és 350 lóerő vad hangját érzik. Majd büszkén felkiált: „A Ferrarinak soha nem sikerült ezt elérnie!”.
Körülbelül 5 év alatt (1965-től 1970-ig) összesen 765 Miurát gyártottak – egy olyan autót, amely csak egyszer készült, mivel Ferruccio Lamborghini alkotta meg, akinek ereiben a „la sangue di Miura” – a harci bika forró vére – csörgedezik.
- 2025-08-31 - Egy másik szakaszon tétet tesznek az előzés ellen
- 2025-08-30 - Opel Astra Sports Tourer Hybrid - 1200 km egyetlen töltéssel
- 2025-08-29 - Más öröme (amikor még volt rali sportunk)
- 2025-08-28 - A Mercedes Vito 30 éves lett
- 2025-08-27 - Tatra 141: egy jól ismert traktor Bulgáriában
- 2025-08-26 - Zastava 1100: a Fiat 128 legsikeresebb változata
- 2025-08-25 - Suzuki Vitara - készen áll az európai megjelenésre (visszatekintés)
- 2025-08-23 - Elektromos vagy benzines: Audi Q8 55 e-tron quattro vs. Audi Q8 55 TFSI quattro (TESZT)
- 2025-08-22 - A stílusos VW és a dögös Porsche (visszatekintés)
- 2025-08-21 - Az első Ferrari márkájú páncélozott személyszállító jármű - 45 évvel ezelőtt készült
