A Mercedes Vito 30 éves lett
A 30 évvel ezelőtt debütált első generációs Vito (W638) volt a Mercedes-Benz történetének első univerzális modellje elsőkerék-hajtással. A multifunkcionális modell, amelyet 1995-ben vezettek be a piacra az akár egy tonna hasznos teherbírású könnyű haszongépjárművek számára, kompakt, gyors és gazdaságos. 4,66 m hosszúságával, 1,89 m magasságával és 12,4 m fordulókörével a Vito bármilyen garázsba elfér, és rendkívül manőverezhető. Kompakt méretei ellenére 4,9 köbméteres raktérfogatot és 3,6 négyzetméteres rakfelületet kínál magazin de piese auto online.

A Mercedes-Benz Vito első generációját 2003-ig gyártották, benzinmotor-palettáján két régi Mercedes egység (113 és 114) és egy Volkswagen 2.8 VR6, M104.900 jelzéssel. Dízelmotorok tekintetében a régi 2,3 literes turbós és turbó nélküli (79 LE és 98 LE), valamint a modern 2.2 CDI 130 lóerővel áll rendelkezésre.
A Vito független felfüggesztéssel és mind a négy keréken tárcsafékekkel, alapfelszereltségként szervokormányzással, valamint változattól függően ABS és ABD kombinációjával rendelkezik.
A Vito drágább és luxusváltozatait V-osztályként is kínálták (amelyet a modell második generációjában a Viano név váltott fel). A Mercedes Vitót Michael Mauer, a cég stylistja tervezte 1989 és 1991 között, a végleges dizájnt pedig 1993 februárjában választották ki és szabadalmaztatták, mint a Citroën Jumpy, a Peugeot Expert, a Volkswagen Transporter, a Fiat Scudo, a Ford Transit, az Opel Vivaro, a Renault Trafic és a Toyota Hiace fő versenytársát.
Már 1996 júliusában megjelent a W638 elektromos változata, a Vito 108 E. Ez egy háromfázisú aszinkron vontatómotorral van felszerelve, amely 40 kW (54 LE) teljesítményt és 190 Nm nyomatékot ad le, és egy ötfokozatú kézi sebességváltón keresztül hajtja a kerekeket. Az energiatárolást egy sóolvadék akkumulátor (nátrium-nikkel-klorid ZEBRA kémiai vegyület) biztosítja, amely a hátsó ülés alatt található. A vontató akkumulátor súlya 420 kg, névleges feszültsége 280 watt, teljes kapacitása pedig 35,6 kWh, ami akár 170 km-es hatótávolságot biztosít a járműnek. A Vito 108 E akár 120 km/h sebességre is képes, és akár 600 kg szállítására is alkalmas.
A 108 Es korlátozott szériáját a mannheimi Mercedes-Benz gyárban található „KEM Emissziómentes Mobilitás Kutatóközpontjában” (KEM) szerelték össze, de a kis gyártási mennyiség és a magas akkumulátorköltségek miatt a 108 E becslések szerint háromszor drágább, mint egy hagyományos meghajtású Vito. Érdekes megjegyezni, hogy ugyanakkor a Deutsche Post brémai fióktelepe egy kis Vito 108 postai furgonokból álló flottával rendelkezik.
- 2025-08-27 - Tatra 141: egy jól ismert traktor Bulgáriában
- 2025-08-26 - Zastava 1100: a Fiat 128 legsikeresebb változata
- 2025-08-25 - Suzuki Vitara - készen áll az európai megjelenésre (visszatekintés)
- 2025-08-23 - Elektromos vagy benzines: Audi Q8 55 e-tron quattro vs. Audi Q8 55 TFSI quattro (TESZT)
- 2025-08-22 - A stílusos VW és a dögös Porsche (visszatekintés)
- 2025-08-21 - Az első Ferrari márkájú páncélozott személyszállító jármű - 45 évvel ezelőtt készült
- 2025-08-20 - Francia vontatósofőr 1,5 kilométert vontatott autót a német autópályán
- 2025-08-19 - A Suzuki GSX-R ünnepli 40. évfordulóját
- 2025-08-18 - Az egyik legolcsóbb Porsche 911 Carrera a piacon!
- 2025-08-17 - Luxus SUV kevés pénzért: 450 lóerő 8500 leváért!
