A németek tartózkodnak az új autók vásárlásától
Németországban a használtautó-eladások januárban 6,9 százalékkal nőttek az előző év azonos hónapjához képest. Nem meglepő, hogy az év első hónapja mindig szignifikánsan erősebb, mint az előző év decembere – vagyis az a 26,2%-os plusz, amelyet a KBA az előző hónaphoz képest növekedésként közöl, csak formalitás. Az új autók piaca továbbra is gyenge: -2,8% az előző év azonos hónapjához képest és -7,6% decemberhez képest supapa egr pierburg pret.

De merre tart a németországi használtautó-piac? 2025 nem lesz könnyű év az egész autóipar számára. A vámokkal, jövedéki adókkal és az ország politikai térképének változásaival kapcsolatos bizonytalanság arra készteti az embereket, hogy vásárlás helyett tartózkodjanak a vásárlástól. Ha a fogyasztók végül a vásárlás mellett döntenek, azt elsősorban a használtautó-piacon teszik, mert ott sokkal könnyebben találnak megoldást a megfizethető mobilitásra, mint az újautó-piacon.
Az újautó-kereskedők egyre többet kezdenek "játszani" a használt autókkal. A DAT Report 2025 tanulmányában azt találtuk, hogy a használt autók piaci részesedése összességében ismét nőtt, áraik változatlanok maradtak – pl. Nagy kedvezmények csak nagyon ritka esetekben érhetők el. 2024 vége felé még a kedvezmény mértékében is enyhe csökkenés következett be a legutóbbi ajánlati árhoz képest. Ez vonatkozik általában minden típusú hajtásra és különösen az elektromos modellekre. Konkrétan használt elektromos járművekre esetenként még kisebb kedvezmény jár, mint a belsőégésű motoros autóknál. Valószínű, hogy a kereskedők az ilyen típusú járművek árait közvetlenebbül a piaci helyzethez igazították.
A KBA adataiból tudjuk, hogy 2024-ben Németországban valamivel több használt elektromos autót adtak el, mint újat. Ha a vásárlók ezt a típusú meghajtót választják, általában hajlandóak kifizetni az érte kínált árat.
És visszatérve a KBA adataihoz: a SUV- és az off-road-szegmens továbbra is nagyon népszerű – csak januárban ezek adták az összes új autó regisztrációjának 44 százalékát. Nagyon komoly a kereslet a SUV-k iránt a használt piacon is. Saját DAT-szegmentációnk egy kicsit részletesebb, mint a KBA-é, és lehetővé tette számunkra, hogy megállapítsuk, hogy a SUV-k használt autóként való népszerűsége ellenére maradványértékük nem sokkal marad el a többi szegmensétől. A múltban pedig a SUV-k maradványértékei mindig magasabbak voltak, mint a klasszikus szegmensek (pl. C).
- 2025-05-09 - Ford Mustang 1971-1973: a nagy fenevad
- 2025-05-08 - Az első jelentős nemzetközi díj a Chavdar busznak
- 2025-05-07 - Az első BMW 3-as sorozat fél évszázados lett
- 2025-05-06 - Az új Jeep Compass – mostantól elektromos járműként is, akár 375 lóerővel
- 2025-05-05 - Az Alfa legkisebb SUV-ja - most 4x4-gyel (VIDEÓ)
- 2025-05-04 - Jeff Bezos elektromos pickupja körülbelül 35 000 leváért.
- 2025-05-03 - A Ford exkluzív fekete csomagot mutat be a Kuga modellhez
- 2025-05-02 - Négy újabb hivatalos Alfa Romeo, Jeep és FIAT márkaszerviz hazánkban
- 2025-05-01 - A BMW új 3-as sorozata a Neue Klasse dizájnt követi (VIDEO)
- 2025-04-30 - Miért akarja a VW főnöke elhalasztani a belső égésű motor betiltását?
