A rendőrség MZ ETZ-250F 40 évvel ezelőtt érkezett Bulgáriába
Bár az 1980-as években a VEB Motorradwerk Zschopau (ismertebb nevén MZ) Európa legnagyobb motorkerékpár-gyártója volt, ez a bolgár piacon nem volt túl aktív. Ebben az időszakban a híres keletnémet márka hazánkban forgalmazott motorjait limitált mennyiségben szállították, és csak a 150 köbcentis motorral szerelt modelleket. Körülbelül 40 éve azonban megérkezett ide egy különleges MZ széria, amely mind jellegzetes megjelenésével, mind konkrét rendeltetésével azonnal lenyűgözte a motorosokat. Ezek a forgalomirányításra felszerelt MZ ETZ-250F motorkerékpárok, amelyek gyártása Kelet-Németországban 1981-ben kezdődött.
A szabványos megjelöléshez hozzáadott F betű a Funk-ot, vagyis a "rádiót" jelenti, ami arra utal, hogy a modell rádióállomással van felszerelve. Az eredeti verziótól eltérően, amelynek teljesítménye 15,5 kW volt, ebben az esetben három kW-tal csökkentették, mivel a terjedelmes burkolat nagy sebességnél stabilitási problémákat okozhat. Ezért az ETZ 250F maximális sebessége 100 km/h-ban van korlátozva, míg az alapkivitelben eléri a 130 km/órát. A 0-ról 80 km/h-ra való gyorsulás azonban mindössze 7,8 másodpercet vesz igénybe.
Egy U 600-as rádiórendszer van beépítve az együlés mögötti dobozba, a "BITTE FOLGEN" ("PLEASE FOLLOW") jelzőlámpával együtt, oldalt pedig a jellegzetes formájú antenna. A világítási és rádiórendszerek kezelőszervei a műszerfalra vannak szerelve, és lehetővé teszik a vezető számára, hogy vezetés közben zökkenőmentesen kezelje azokat. A gép hátulján található két oldalsó tok további felszerelések szállítására szolgál.
Az ETZ 250F rádióval felszerelt motorkerékpár a biztonsági pajzson és térdvédőn kívül két kék villogó lámpával és szirénával is fel van szerelve.
A motor kétütemű, egyhengeres, 12,5 kW (17 LE) teljesítménnyel 5000-es fordulatszámon. A sebességváltónak öt fokozata van, amelyek pedállal kapcsolhatók. Az akkumulátor névleges feszültsége 12 volt, kapacitása 9 Ah.
Az első kerék egy hidraulikus lengéscsillapítóval ellátott teleszkópos villára van felfüggesztve, és tárcsafékkel rendelkezik. A hátsó kerék hidraulikus támasztékokkal ellátott kiegyensúlyozón van.
A méretek: hossz 2160 mm, magasság az üveg felső széléig 1600 mm, hézag 150 mm.
Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 4,5-5 l/100 km. A tartályban 17 liter üzemanyag fér el, amivel körülbelül 360 kilométert lehet megtenni. A motorkerékpár össztömege minden tartozékkal együtt körülbelül 160 kilogramm.
A hozzánk szállított speciális MZ motorkerékpárok érdekessége, hogy megőrizték az NDK Néprendészet járműveire jellemző zöld-fehér színkombinációt.
- 2025-01-25 - Eladó egy gyönyörű 1988-as Toyota Supra Turbo kézi váltó
- 2025-01-24 - Németország és Franciaország lehúzza a teljes elektromosautó-piacot az EU-ban
- 2025-01-23 - A brazil Ventura: a Volkswagen kikerült az irányítás alól
- 2025-01-22 - Defender Octa 635 lóerővel: igazi terepjáró (TESZT)
- 2025-01-21 - A rejtélyes Saab 98 prototípus, amelyet fél évszázaddal ezelőtt készítettek
- 2025-01-20 - A B8 GT lesz az Alpina utolsó házon belüli modellje?
- 2025-01-19 - Nem hagy közömbösen
- 2025-01-18 - Ez az új VW T-Roc?
- 2025-01-17 - Visszatekintés: az új Volkswagen Bora a Los Angeles-i Autószalonon
- 2025-01-16 - Lancer, gyorsabb, mint a Carrera GT