A rendőrség MZ ETZ-250F 40 évvel ezelőtt érkezett Bulgáriába
Bár az 1980-as években a VEB Motorradwerk Zschopau (ismertebb nevén MZ) Európa legnagyobb motorkerékpár-gyártója volt, ez a bolgár piacon nem volt túl aktív. Ebben az időszakban a híres keletnémet márka hazánkban forgalmazott motorjait limitált mennyiségben szállították, és csak a 150 köbcentis motorral szerelt modelleket. Körülbelül 40 éve azonban megérkezett ide egy különleges MZ széria, amely mind jellegzetes megjelenésével, mind konkrét rendeltetésével azonnal lenyűgözte a motorosokat. Ezek a forgalomirányításra felszerelt MZ ETZ-250F motorkerékpárok, amelyek gyártása Kelet-Németországban 1981-ben kezdődött.

A szabványos megjelöléshez hozzáadott F betű a Funk-ot, vagyis a "rádiót" jelenti, ami arra utal, hogy a modell rádióállomással van felszerelve. Az eredeti verziótól eltérően, amelynek teljesítménye 15,5 kW volt, ebben az esetben három kW-tal csökkentették, mivel a terjedelmes burkolat nagy sebességnél stabilitási problémákat okozhat. Ezért az ETZ 250F maximális sebessége 100 km/h-ban van korlátozva, míg az alapkivitelben eléri a 130 km/órát. A 0-ról 80 km/h-ra való gyorsulás azonban mindössze 7,8 másodpercet vesz igénybe.
Egy U 600-as rádiórendszer van beépítve az együlés mögötti dobozba, a "BITTE FOLGEN" ("PLEASE FOLLOW") jelzőlámpával együtt, oldalt pedig a jellegzetes formájú antenna. A világítási és rádiórendszerek kezelőszervei a műszerfalra vannak szerelve, és lehetővé teszik a vezető számára, hogy vezetés közben zökkenőmentesen kezelje azokat. A gép hátulján található két oldalsó tok további felszerelések szállítására szolgál.
Az ETZ 250F rádióval felszerelt motorkerékpár a biztonsági pajzson és térdvédőn kívül két kék villogó lámpával és szirénával is fel van szerelve.
A motor kétütemű, egyhengeres, 12,5 kW (17 LE) teljesítménnyel 5000-es fordulatszámon. A sebességváltónak öt fokozata van, amelyek pedállal kapcsolhatók. Az akkumulátor névleges feszültsége 12 volt, kapacitása 9 Ah.
Az első kerék egy hidraulikus lengéscsillapítóval ellátott teleszkópos villára van felfüggesztve, és tárcsafékkel rendelkezik. A hátsó kerék hidraulikus támasztékokkal ellátott kiegyensúlyozón van.
A méretek: hossz 2160 mm, magasság az üveg felső széléig 1600 mm, hézag 150 mm.
Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 4,5-5 l/100 km. A tartályban 17 liter üzemanyag fér el, amivel körülbelül 360 kilométert lehet megtenni. A motorkerékpár össztömege minden tartozékkal együtt körülbelül 160 kilogramm.
A hozzánk szállított speciális MZ motorkerékpárok érdekessége, hogy megőrizték az NDK Néprendészet járműveire jellemző zöld-fehér színkombinációt.
- 2025-11-04 - A Citroën bemutatja Ami mikroautóját szörfbuggy változatban
- 2025-11-03 - Az ülés, ami beárnyékolhatja a Peugeot 406 Coupé-t
- 2025-11-01 - A világon minden ötödik új autó elektromos autó
- 2025-10-31 - Progresszív hidraulikus ütközők - a Citroën titkos fegyvere a kényelemért
- 2025-10-30 - ETF MT-240: a világ legnagyobb dömpere Szlovéniából származik
- 2025-10-29 - A történelem legerősebb sorozatgyártású Golf GTI-je
- 2025-10-28 - Lancia ECV2: túl jó a maga korához képest
- 2025-10-27 - Biotámadás a lakkon (visszatekintés)
- 2025-10-26 - 95,9 százalékkal csökkent a Porsche profitja
- 2025-10-25 - Ennek az Audi 100 TDI-nek az üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,76 liter volt.











