A stílusos VW és a dögös Porsche (visszatekintés)
Amit Bulgária írt 20 évvel ezelőt piese auto online.

VW és Porsche – nem voltak furcsa közös játszmák közöttük? Így van, 1969-ben a két cég elindított egy közös projektet VW-Porsche 914 néven, amely később folytatásra talált az Audi és a Porsche szimbiózisában, 924 néven. Az első rosszul, a második jól fogyott. És itt a VW és a Porsche a közelmúltban folytatta együttműködési stratégiáját a Touareg és a Cayenne párossal. A Porsche-nál az új SUV sikeresen ellensúlyozta a sportkocsik eladásainak csökkenését, a VW-nél pedig teljesen új vásárlói rétegeket sikerült megnyernie a márkának.
De melyik a jobb luxus SUV? Egy nehéz kérdés, amire mindenki csak magának tud választ adni. Kiderült, hogy még a leglelkesebb Porsche rajongók közül is néhányan inkább a Touareg-et vették meg. Nem azért, mert Németországban valamivel több mint 1000 euróval olcsóbb, hanem azért, mert jobb kidolgozást kínál, és az anyagok minőségibbnek tűnnek benne. Csak a 425 kg-os hasznos teherbírása (Porsche – 590 kg) hangzik kissé nevetségesen ebben az autókategóriában.
A zuffenhauseni cég a pozsonyi Touareg gyárból szállítja a csupasz karosszériákat, 911-es stílusú elemekkel díszíti a vázat, és saját V8-as motort épít bele. Sokaknak ez tetszik, másoknak viszont nem, és véleményük szerint a Cayenne csak vontatóként szolgálhat, hogy a versenyautót a Nürburgringre vigye.
Terepjáró képességek tekintetében a két modell azonos szinten van. Mind a Cayenne, mind a Touareg alkalmas expedíciókon való részvételre, de főként városi utakon közlekednek velük.
Ebben a számukra természetes környezetben a Touareg harmonikusabbnak és tisztább hangsúlyokkal rendelkezik, mint a Porsche márkájú modell, amely inkább egy megemelt, kétkerék-meghajtású, kombi karosszériával ellátott 911-esre hasonlít. Másrészt jobb dinamikus tulajdonságokkal és közvetlenebb kormányzással rendelkezik. Motorhangja vastagabb, reakciói spontánabbak. A garanciák terén a VW ismét többet kínál.
Érdekes dilemma merül fel: a VW szebb és olcsóbb, a Porsche pedig gyorsabb. A legjobb egy szimbiózis lenne. Ezért van egy javaslatunk a tuningcégeknek: vegyenek egy Touareget, és oltsák bele a Cayenne S motorját. Így kellene kinéznie egy ideális sport-SUV-nak.
- 2025-08-21 - Az első Ferrari márkájú páncélozott személyszállító jármű - 45 évvel ezelőtt készült
- 2025-08-20 - Francia vontatósofőr 1,5 kilométert vontatott autót a német autópályán
- 2025-08-19 - A Suzuki GSX-R ünnepli 40. évfordulóját
- 2025-08-18 - Az egyik legolcsóbb Porsche 911 Carrera a piacon!
- 2025-08-17 - Luxus SUV kevés pénzért: 450 lóerő 8500 leváért!
- 2025-08-16 - A legjobb bútorok autórajongóknak
- 2025-08-15 - KIA EV5: az új koreai elektromos SUV (VIDEÓ)
- 2025-08-14 - Punto: a Fiat vezércsillaga 1995 óta
- 2025-08-13 - Renault Clio: túl nagy ahhoz, hogy kicsi legyen... (visszatekintés)
- 2025-08-12 - Nosztalgia az 5 hengeresek iránt
