A világon minden ötödik új autó elektromos autó
Új rekord az elektromos autók regisztrációjában: az elmúlt negyedévben minden eddiginél több teljesen elektromos új autót regisztráltak világszerte. Az EU-n belül egyetlen ország vezet nagy különbséggel magazin de piese auto online.

Majdnem két évvel az új elektromos autókra vonatkozó környezetvédelmi bónusz lejárta után az elektromos autók eladásai Németországban meredeken emelkednek. 2025 harmadik negyedévében 133 476 új elektromos autó közlekedett az utakon – több, mint valaha.
A PricewaterhouseCoopers (PwC) tanácsadó cég tanulmánya szerint a teljes regisztrációk aránya Németországban 18,1%.
Globális szinten az elektromos mobilitás térnyerése még lenyűgözőbb: a harmadik negyedévben világszerte minden ötödik új autó elektromos jármű volt (20,6%). A szokásos módon az új akkumulátoros elektromos járművek (BEV-k) többségét Kínában regisztrálták: 2,3 millió járművet ebben az időszakban.
Nem csoda, hiszen 2023-ban már több mint 327 millió autó közlekedett Kína útjain – és az ottani autópiac korántsem elégedett.
A PwC szerint azonban Európa (249 millió autó 2023-ban) már a második helyen áll a harmadik negyedévben regisztrált 607 000 új elektromos járművel. Az Egyesült Államok csak a harmadik helyen áll 419 000 BEV regisztrációval. Ott a 7500 dollárig terjedő támogatásokat megszüntették – sok amerikai valószínűleg elhalasztotta az elektromos autó vásárlását, hogy kihasználhassa a támogatást.
Németország vezeti az európai rangsort
Németországban az elektromos járművek regisztrációja a harmadik helyet érte el (Kína és az Egyesült Államok után). Európában csak az Egyesült Királyságban van hatszámjegyű regisztráció: 124 573 új elektromos autó állt az utakon. Franciaország a harmadik helyen áll 67 978 új regisztrációval.
Az elektromos autók piaci részesedése 33% lesz tíz év alatt
Az elektromos autók aránya a teljes autóflottában azonban még mindig jelentősen alacsony. Németországban a PwC szerint ez jelenleg körülbelül négy százalék, Kínában pedig kilenc százalék. Az előrejelzések szerint tíz év múlva a tisztán elektromos személygépkocsi-piac részesedése Németországban körülbelül egyharmad (32 százalék) lesz.
A német kormány sokat hangoztatott célja azonban, hogy 2030-ra legalább 15 millió elektromos autó közlekedjen az utakon, valószínűleg nem fog megvalósulni. A PwC versenytársa, a Deloitte nemrégiben 11,2 millió járművet jósolt erre az időpontra.
A tanulmány 40 nagyobb nemzeti autóipari piac adatain alapul, amelyek a globális személygépkocsi-piac körülbelül 85%-át fedik le.
- 2025-10-31 - Progresszív hidraulikus ütközők - a Citroën titkos fegyvere a kényelemért
- 2025-10-30 - ETF MT-240: a világ legnagyobb dömpere Szlovéniából származik
- 2025-10-29 - A történelem legerősebb sorozatgyártású Golf GTI-je
- 2025-10-28 - Lancia ECV2: túl jó a maga korához képest
- 2025-10-27 - Biotámadás a lakkon (visszatekintés)
- 2025-10-26 - 95,9 százalékkal csökkent a Porsche profitja
- 2025-10-25 - Ennek az Audi 100 TDI-nek az üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,76 liter volt.
- 2025-10-24 - Egy másik szakasz elválasztó oszlopokkal a biztonság növelése érdekében
- 2025-10-23 - KS-80: a legendás Zündapp márka legújabb modellje
- 2025-10-22 - Ez a W 140 hússzor annyiba kerül, mint az S 600











