A Volkswagen ismeretlen Minije, amelyet fél évszázaddal ezelőtt alkottak meg

Pontosan fél évszázaddal ezelőtt a Volkswagen formatervezési részlege kifejlesztett egy ígéretes kisautót, amely valamilyen ismeretlen oknál fogva a konszern kevésbé ismert projektjei közé tartozik, gyakorlati és stilisztikai előnyei ellenére. A Chicco nevű kisvárosi autó prototípusa egy megbízásból készült tanulmány eredményeként jött létre, amely az autóosztály megvalósíthatóságát és jövőbeli fejlődését vizsgálta. Rendkívül kompakt szerkezete innovatív karosszéria-összeszerelési koncepciót valósított meg, fokozott dinamikával, csökkentett üzemanyag-fogyasztással és a gyártási költségek leghatékonyabb megközelítésével kombinálva piese auto online.

A Volkswagen ismeretlen Minije, amelyet fél évszázaddal ezelőtt alkottak meg

A Volkswagen már az 1960-as években fontolgatta egy kisvárosi autó létrehozását (amikor a Golf és a Polo első generációi még nem léteztek, még prototípus szinten sem), bár a téma akkoriban még nem volt különösebben aktuális. Az olajválság okozta komoly átrendeződés után azonban számos vezető gyártó kínált saját változatokat gazdaságos, kompakt, olcsó és modern autókból, a Chicco pedig a legsikeresebb javaslatok közé tartozott.

Az 1975-ben bemutatott első prototípus elsőkerék-meghajtással és háromajtós, két légterű karosszériával rendelkezett, amely 3,3 m hosszú (212 mm-rel rövidebb, mint az első sorozatgyártású Polo). A rendkívül leegyszerűsített belső tér négy ember befogadására alkalmas, bár a hagyományos értelemben vett hátsó ülések nincsenek. Az utasok közvetlenül az üzemanyagtartályon ülnek, amelyet padlóburkolat borít, és amelyhez kis háttámlák csatlakoznak.

A Chicco-t egy kísérleti, 900 köbcentis, háromhengeres motor hajtja, 40 lóerővel. Saját tömege 650 kilogramm, végsebessége pedig eléri a 130 km/h-t. Sorozatgyártásba azonban nem kerül, mivel az egyidejűleg elkészült Polo prototípus sokkal jobban illeszkedik a kompakt és olcsó autó szerepébe.

Sok évvel később a Volkswagennek mégis sikerült egy hasonló paraméterekkel rendelkező autót hozzáadnia a gyártási kínálatához a Lupo formájában.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A Volkswagen már az 1960-as években fontolgatta egy kisvárosi autó létrehozását (amikor a Golf és a Polo első generációi még nem léteztek, még prototípus szinten sem), bár a téma akkoriban még nem volt különösebben aktuális

Az 1975-ben bemutatott első prototípus elsőkerék-meghajtással és háromajtós, két légterű karosszériával rendelkezett, amely 3,3 m hosszú (212 mm-rel rövidebb, mint az első sorozatgyártású Polo)