A Volvo frissítette az XC90-et, kevesebb motorral kínálja majd
A Volvo XC90 legújabb generációja már jó ideje a piacon van: a nagy SUV 2015 óta van a kereskedőknél. A modell első arculata 2019-ben történt. A Volvo most az XC90 második generációját frissíti másodszor. A facelift már első pillantásra is felismerhető, mert az előlapon is láthatóak a változások. Ami azonnal felkelti a figyelmet, az az új, szélesebb hűtőrács. Teljes hálója átlós csíkokból áll, amelyek középen irányt változtatnak. A jellegzetes keskenyebb, fekvő "T" betű alakú fényszórók olyanok, mint az EX90 modell elektromos testvére piese auto Volvo noi.

A fejlesztések azonban nemcsak vizuálisak, hanem technikaiak is: az első lámpák a mátrix LED technológiára támaszkodnak. A lökhárító és az alsó légbeömlő nyílások most tisztább kialakításúak. Hátul a Volvo modernebb megjelenést szeretne kialakítani sötétebb hátsó lámpákkal. A letisztultabb külső dizájn a belső térben is folytatódik, amely rendezettebbnek és modernebbnek tűnik. A 11,2 hüvelykes képátlójával a központi képernyő nagyobb, mint elődje (9 hüvelyk). Más modelljéhez hasonlóan a Volvo is ragaszkodik a portré megjelenítési formátumhoz. Az új kijelzőnek nagyobb felbontást kell biztosítania, és gyorsabban kell reagálnia az érintési parancsokra. De a Volvo nem ment mindenre az érintésvezérlés terén. Akárcsak a facelift előtt, a kijelző alatt gyorsválasztó gombok és egy forgókapcsoló található. A digitális sebességmérő továbbra is 12,3 hüvelykes. A faceliftre jellemző módon új anyagok kerültek a belső térbe. A műszerfal felülete tükrözi az üléskárpit textúráját (ami most már halszálka mintás is lehet).
A Volvo csökkenti a hajtásláncok választékát. Az XC90 250 lóerős benzines „enyhe hibridként”, valamint konnektorról tölthető hibridként lesz elérhető. A második változat 310 "lovát" állít elő a 2 literes benzines egységből és 145-öt a villanymotorból. Az akár 72 km-es hatótáv teljes egészében elektromos árammal ugyanaz, mint korábban. Mindkét esetben 8 fokozatú automata sebességváltó gondoskodik az erő átviteléről a kerekekre. A Volvo 2024 áprilisától nem kínál dízeleket, és a 300 LE-s benzines modellt. (B6) már nem elérhető.
- 2025-06-01 - A legérdekesebbek a Spasovden 2025-ből
- 2025-05-31 - Okos #1 Pro - egy hashtag a vezetési élményhez? (TESZT)
- 2025-05-30 - Wartburg 311/3 Coupé: a szocialista tábor egyetlen keményteteje
- 2025-05-29 - Porsche 914: egy másik perspektíva
- 2025-05-28 - Új elektromos motorkerékpárok 2025-ben: Ultraviolette F77 Mach 2
- 2025-05-27 - Egy kocsi sofőr nélkül: a robottaxik támadása
- 2025-05-26 - A Xiaomi SU7-nek lesz egy SUV-os testvére: a YU7
- 2025-05-24 - Melyek a három legfontosabb elektromos jármű 2025-ben?
- 2025-05-23 - Egy kerékpáros beleütközött egy ritka veterán autóba
- 2025-05-22 - Az új Scenicben egy kamera felismeri a vezetőt, és kifejezetten neki állítja be az ülést.
