A VW betiltja a jobb első ülés használatát
Légzsákprobléma miatt a VW-tulajdonosoknak a hátsó ülésre kell küldeniük utasaikat – és pont időben az ünnepekre� piese auto online.

Több ezer VW-tulajdonos kénytelen kikapcsolni az utasoldali légzsákját, és a hátsó ülésre küldeni az utasait. A légzsák veszélyes – derül ki egy olyan szervizkampányról szóló információkból, amely jelenleg az ügyfeleket éri el.
Az autógyártó szerint ez „az utasoldali légzsák csökkent védőhatását eredményezheti”. „Ezenkívül, ha az utasoldali légzsák baleset esetén kinyílik, a gázgenerátor háza megrepedhet, vagy alkatrészek leválhatnak, ami súlyos vagy halálos sérüléseket okozhat a jármű utasainak” – áll a tájékoztatóban.
Szerviz promóció VW Polo, Passat, Taigo, ID.7, ID.7 Tourer és ID.Buzz modellekhez
Életveszély! Az érintett modellek a VW Polo, Passat, Taigo, ID.7, ID.7 Tourer és ID.Buzz. Bárki, aki ezen modellek valamelyikét vezeti és értesítették, azonnal vegye fel a kapcsolatot a VW márkakereskedéssel, és egyeztessen javítási időpontot. A javítás egy-három órán belül elvégezhető. Azonban eltarthat egy ideig, amíg a szükséges alkatrészek megérkeznek, és a műhely reagál.
A Volkswagen is tisztában van ezzel. A következőket javasolják: „Amíg a járművét meg nem javítják, kérjük, kapcsolja ki az utasoldali légzsákot a jármű kezelési útmutatójában leírtak szerint, és ez idő alatt ne használja az utasülést.”
A Wolfsburg nem fontolgatja az érintett ügyfelek kártalanítását, de reméli, hogy „megértik és támogatják ezt az óvintézkedést”, és köszöni „a Volkswagen márkába vetett bizalmukat”.
Ne hagyd figyelmen kívül a Volkswagen figyelmeztetését
A jármű utasai semmilyen körülmények között sem hagyhatják figyelmen kívül a Volkswagen figyelmeztetését, és nem utazhatnak aktivált légzsák nélkül a jobb első ülésen, még akkor sem, ha becsatolták a biztonsági övet. „A jármű utasbiztonsági rendszere több, egymással összehangolt alkatrészből áll” – mondja Markus Egelhaaf, a DEKRA szakértője. „A légzsák pedig egy nagyon fontos alkatrész – csak azzal garantálható a teljes körű védelem.”
Egy VW szóvivő a Reutersnek elmondta, hogy világszerte 16 510 járművet érint a probléma. A gyártó nem pontosította, hogy mely gyártási időszakokat érinti a probléma. Csak annyit közölt, hogy a járművek „az elmúlt néhány hónapban gyártott új modellek”. Azokat a járműveket, amelyeket már legyártottak, de még nem jutottak el az ügyfelek kezébe, a kiszállítás előtt megjavítják.
- 2025-07-10 - 40 évvel ezelőtt debütált az első dízel Jeep
- 2025-07-09 - Dacia 1325 Liberta: az út a felszabaduláshoz
- 2025-07-08 - A 45 évvel ezelőtti hatkerekű Polonez
- 2025-07-07 - 7 családi modell az Opeltől: a rüsselsheimi családmodellek
- 2025-07-06 - Újabb mérföldkő a Mirafiori számára a FIAT 500 Hybriddel - 5000 darab 2025 végére
- 2025-07-05 - A négykarikás márka újraértelmezése 60 évvel ezelőtt: az első Audi megjelenése a második világháború után
- 2025-07-04 - 70 000 BMW elektromos autót hívnak vissza szoftverhiba miatt
- 2025-07-03 - A Hyundai Ioniq 6 N dinamikusan debütál a Goodwood Festival of Speeden.
- 2025-07-02 - 510 LE és 50 000 km alatt: használt AMG V8-as motorral
- 2025-06-30 - A Stellantis visszahozza a Hemi-V8-as motort!
