A VW betiltja a jobb első ülés használatát
Légzsákprobléma miatt a VW-tulajdonosoknak a hátsó ülésre kell küldeniük utasaikat – és pont időben az ünnepekre� piese auto online.

Több ezer VW-tulajdonos kénytelen kikapcsolni az utasoldali légzsákját, és a hátsó ülésre küldeni az utasait. A légzsák veszélyes – derül ki egy olyan szervizkampányról szóló információkból, amely jelenleg az ügyfeleket éri el.
Az autógyártó szerint ez „az utasoldali légzsák csökkent védőhatását eredményezheti”. „Ezenkívül, ha az utasoldali légzsák baleset esetén kinyílik, a gázgenerátor háza megrepedhet, vagy alkatrészek leválhatnak, ami súlyos vagy halálos sérüléseket okozhat a jármű utasainak” – áll a tájékoztatóban.
Szerviz promóció VW Polo, Passat, Taigo, ID.7, ID.7 Tourer és ID.Buzz modellekhez
Életveszély! Az érintett modellek a VW Polo, Passat, Taigo, ID.7, ID.7 Tourer és ID.Buzz. Bárki, aki ezen modellek valamelyikét vezeti és értesítették, azonnal vegye fel a kapcsolatot a VW márkakereskedéssel, és egyeztessen javítási időpontot. A javítás egy-három órán belül elvégezhető. Azonban eltarthat egy ideig, amíg a szükséges alkatrészek megérkeznek, és a műhely reagál.
A Volkswagen is tisztában van ezzel. A következőket javasolják: „Amíg a járművét meg nem javítják, kérjük, kapcsolja ki az utasoldali légzsákot a jármű kezelési útmutatójában leírtak szerint, és ez idő alatt ne használja az utasülést.”
A Wolfsburg nem fontolgatja az érintett ügyfelek kártalanítását, de reméli, hogy „megértik és támogatják ezt az óvintézkedést”, és köszöni „a Volkswagen márkába vetett bizalmukat”.
Ne hagyd figyelmen kívül a Volkswagen figyelmeztetését
A jármű utasai semmilyen körülmények között sem hagyhatják figyelmen kívül a Volkswagen figyelmeztetését, és nem utazhatnak aktivált légzsák nélkül a jobb első ülésen, még akkor sem, ha becsatolták a biztonsági övet. „A jármű utasbiztonsági rendszere több, egymással összehangolt alkatrészből áll” – mondja Markus Egelhaaf, a DEKRA szakértője. „A légzsák pedig egy nagyon fontos alkatrész – csak azzal garantálható a teljes körű védelem.”
Egy VW szóvivő a Reutersnek elmondta, hogy világszerte 16 510 járművet érint a probléma. A gyártó nem pontosította, hogy mely gyártási időszakokat érinti a probléma. Csak annyit közölt, hogy a járművek „az elmúlt néhány hónapban gyártott új modellek”. Azokat a járműveket, amelyeket már legyártottak, de még nem jutottak el az ügyfelek kezébe, a kiszállítás előtt megjavítják.
- 2025-12-06 - Toyota GR GT: A Supra nagyobbik „testvére” V8-as motorral érkezik.
- 2025-12-05 - Opel OSV 40: a biztonságért folytatott csata fél évszázaddal ezelőtt kezdődött
- 2025-12-04 - 60 éve mutatkozott be az első Opel GT
- 2025-12-03 - A Fabiából hiányzik a finomság
- 2025-12-02 - A nagy teszt: melyek a legjobb téli gumiabroncsok 2026-ra?
- 2025-12-01 - Használt autó átvizsgálása: Porsche 911 (992)
- 2025-11-30 - Nikola Tsolov fenomenális teljesítményt nyújtott első Formula–2-es rajtján
- 2025-11-29 - Nikola Tsolov lenyűgöző eredménnyel zárta első Formula–2-es időmérőjét
- 2025-11-28 - Használt autó átvizsgálása: Porsche 911 (997)
- 2025-11-27 - Használt autó átvizsgálása: Porsche 911 (996)











