A VW vezetője szerint a gazdaságossági intézkedéseknek nincs alternatívája
Most már teljesen világos, hogy a VW-nek meg kell húznia a szíjat. Szóba kerülnek az üzembezárással és elbocsátással járó kemény forgatókönyvek. A cég ügyvezető igazgatója, Blume szerint ugyanakkor a megtakarítási intézkedésekhez vezető utat „rugalmasan meg lehetett volna tervezni” Curea transmisie cu caneluri Gates.

A Bild am Sonntagnak adott interjújában a Volkswagen vezérigazgatója, Oliver Blume hangsúlyozta, hogy a cég széleskörű költségcsökkentési intézkedéseinek nincs alternatívája. Blume hangsúlyozta, hogy a költség- és termeléscsökkentési célokat határozottan megszabták, de az eléréséhez vezető út rugalmas lehet.
Különös hangsúlyt fektetnek a Volkswagen hazájában tapasztalható magas költségekre: „Németországban a költségeknek jelentősen csökkenniük kell” – mondja Blume. Hangsúlyozta, hogy a VW németországi gyáraiban a munkaerőköltség gyakran kétszerese a csoport többi európai gyárának átlagának.
A szakszervezetek információi szerint legalább három németországi üzemet bezárással fenyegetett, bár a Volkswagen egyelőre nem adott konkrét tájékoztatást ilyen tervekről.
A folyamatban lévő kollektív tárgyalások az intézkedések egyikeként a bérek tíz százalékos csökkentését írják elő. Blume azt is megjegyzi, hogy a fejlesztés és a forgalmazás, valamint más területek költségeinek csökkentésére lesz szükség ahhoz, hogy a vállalat versenyképes legyen.
A kihívásokkal teli körülmények ellenére a Volkswagen gazdaságilag viszonylag stabil volt. Jelenleg a cégcsoport eladásai némileg meghaladják az előző évi szintet, az új termékek kedvező fogadtatásra találtak. Az üzemi eredmény azonban több mint 20 százalékkal maradt el az előző évitől.
- 2025-07-15 - GAZ-13S "Chaika": a Politikai Bizottság mentőautója
- 2025-07-14 - Romániából Görögországba elektromos autóval: mennyibe kerül?
- 2025-07-13 - Extrém tuning a Carpointtól a Dacia Bigsterhez
- 2025-07-12 - Renault Boreal – avagy az álcázott Dacia Bigster az Európán kívüli piacokon
- 2025-07-11 - Visszatekintés: Eladó Alfa Romeo és Maserati?
- 2025-07-10 - 40 évvel ezelőtt debütált az első dízel Jeep
- 2025-07-09 - Dacia 1325 Liberta: az út a felszabaduláshoz
- 2025-07-08 - A 45 évvel ezelőtti hatkerekű Polonez
- 2025-07-07 - 7 családi modell az Opeltől: a rüsselsheimi családmodellek
- 2025-07-06 - Újabb mérföldkő a Mirafiori számára a FIAT 500 Hybriddel - 5000 darab 2025 végére
