ADAC: A Dacia a költségek bajnoka

A német ADAC autóklub által végzett, egyedi autók költségfelmérésében a Dacia minden kategóriában uralja a tabellát – az új C-szegmensű Bigster SUV pedig számos kisautónál is költséghatékonyabbnak bizonyul vezetés közben.

A legfrissebb ADAC autóár-teszten a Dacia teljesen maga mögé utasítja a versenytársakat – és minden jelenlegi modelljével minden kategóriában első helyezést ért el, amelyben képviselte magát. Sőt, olyan SUV-ot is kínálnak, amely egy kisautó árával vetekszik.

Az ADAC elemzésében nemcsak a vételárat, hanem a kilométerenkénti költséget is figyelembe veszi. A szervezet számításaiban szereplő tényezők közé tartozik az értékcsökkenés, az üzemanyag- és áramköltségek, a karbantartás és szervizelés, a biztosítás és az adók.

A számítások öt év alatt megtett 75 000 kilométeres futásteljesítményen alapultak. Az eredmény pedig hatalmas siker a Dacia számára.

A Dacia Bigster sokkolta a versenytársakat

Az új Dacia Bigster a leglenyűgözőbb. Kilométerenkénti 42,2 eurócentes üzemanyag-fogyasztásával ez a C-osztályú SUV nemcsak 18,4 centtel előzi meg kategóriájának második helyezettjét, hanem költségszintje is egy kisautóéhoz hasonló magazin de piese auto online.

ADAC: A Dacia a költségek bajnoka

Végül a Bigster körülbelül 13 800 eurót takarított meg közvetlen versenytársához képest az öt év alatt. Ebben a kategóriában egyetlen más autó sem közelíti meg a legnagyobb Daciát.

Minden Dacia modell előnyben van

De nem csak a legnagyobb modell ragyog. A Dacia többi modellje is megérdemli a költséghatékonysági koronát:

A Dacia esetében ezek az értékek megerősítik a márka stratégiáját: megfizethető autók alacsony üzemeltetési költségekkel és egyértelmű pozicionálással. Modelltől függően az ügyfelek akár négyszámjegyű összeget is megtakaríthatnak, a Bigsterrel pedig akár ötszámjegyűt is.

Következtetés

Ha igazán olcsó autót keresel, az ADAC szerint a Dacia jelenleg a legjobb választás. Legyen szó kisbuszról, kombiról vagy SUV-ról: a Dacia a költséghatékonyság bajnoka.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Végül a Bigster körülbelül 13 800 eurót takarított meg közvetlen versenytársához képest az öt év alatt

Minden Dacia modell előnyben van

De nem csak a legnagyobb modell ragyog