ADAC: A Dacia a költségek bajnoka
A német ADAC autóklub által végzett, egyedi autók költségfelmérésében a Dacia minden kategóriában uralja a tabellát – az új C-szegmensű Bigster SUV pedig számos kisautónál is költséghatékonyabbnak bizonyul vezetés közben.
A legfrissebb ADAC autóár-teszten a Dacia teljesen maga mögé utasítja a versenytársakat – és minden jelenlegi modelljével minden kategóriában első helyezést ért el, amelyben képviselte magát. Sőt, olyan SUV-ot is kínálnak, amely egy kisautó árával vetekszik.
Az ADAC elemzésében nemcsak a vételárat, hanem a kilométerenkénti költséget is figyelembe veszi. A szervezet számításaiban szereplő tényezők közé tartozik az értékcsökkenés, az üzemanyag- és áramköltségek, a karbantartás és szervizelés, a biztosítás és az adók.
A számítások öt év alatt megtett 75 000 kilométeres futásteljesítményen alapultak. Az eredmény pedig hatalmas siker a Dacia számára.
A Dacia Bigster sokkolta a versenytársakat
Az új Dacia Bigster a leglenyűgözőbb. Kilométerenkénti 42,2 eurócentes üzemanyag-fogyasztásával ez a C-osztályú SUV nemcsak 18,4 centtel előzi meg kategóriájának második helyezettjét, hanem költségszintje is egy kisautóéhoz hasonló magazin de piese auto online.

Végül a Bigster körülbelül 13 800 eurót takarított meg közvetlen versenytársához képest az öt év alatt. Ebben a kategóriában egyetlen más autó sem közelíti meg a legnagyobb Daciát.
Minden Dacia modell előnyben van
De nem csak a legnagyobb modell ragyog. A Dacia többi modellje is megérdemli a költséghatékonysági koronát:
A Dacia esetében ezek az értékek megerősítik a márka stratégiáját: megfizethető autók alacsony üzemeltetési költségekkel és egyértelmű pozicionálással. Modelltől függően az ügyfelek akár négyszámjegyű összeget is megtakaríthatnak, a Bigsterrel pedig akár ötszámjegyűt is.
Következtetés
Ha igazán olcsó autót keresel, az ADAC szerint a Dacia jelenleg a legjobb választás. Legyen szó kisbuszról, kombiról vagy SUV-ról: a Dacia a költséghatékonyság bajnoka.
- 2025-12-23 - Egy videojáték-autó valósággá válik
- 2025-12-22 - VW T1: a nagy szívű kisbusz, amely nem hódította meg Bulgáriát
- 2025-12-20 - Gondtalan hozzáférés a Mercedes-Benz Trucks digitális szolgáltatásaihoz
- 2025-12-19 - Mercedes A-osztály a TÜV előtt: szilárd alapmodell Benz
- 2025-12-18 - BMW Z4: egy igazi versenyzésre termett roadster (visszatekintés)
- 2025-12-17 - Éljen a király? (visszatérés a Forma-1 világába két évtizeddel ezelőtt)
- 2025-12-16 - Mercedes R-osztály: az Airbus útja
- 2025-12-15 - Az új Smart majdnem 5 méter hosszú!
- 2025-12-14 - Hurrá! Újabb 3 km-t nyitottak meg a Hemus autópályán
- 2025-12-13 - A Porsche bemutatta a 911-es egy különleges változatát, tisztelegve a vizionárius tervező, Ferdinand Alexander Porsche előtt.











