Alfa Romeo Alfetta GT 1.8 - egy 50 éves legenda
Az 1974 és 1987 között gyártott, sportos Alfetta GT/GTV nem csak az a felelősségteljes küldetése, hogy leváltsa a Bertone által megalkotott "105" sorozat kedvelt kupéit, hanem sokkal nehezebb körülmények között kell megbirkóznia ezzel a nehéz feladattal. Az 1970-es évek két olajválsága és a nyolcvanas években az erős és extravagáns autók iránti általános kereslet csökkenése után nem csoda, hogy az Alfetta-alapú kupék jóval kisebb példányszámban keltek el, mint elődeik. Ez azonban semmilyen módon nem befolyásolja imázsukat, és ma ezek a rendkívül elbűvölő autók megérdemelt, nagy elismerésben részesülnek az Alfa Romeo rajongók körében piese auto Alfa Romeo ieftine online.
A Giulia GT-nél nagyobb és tágasabb kupé fejlesztése már 1968-ban megkezdődött, az első tanulmányok az 1750-es GTV alvázon alapultak, de ezt követően az ésszerűbb döntés született az új, fejlettebb Alfetta platform alkalmazása mellett (bár 11 cm-rel rövidebb tengelytáv). A mechanikus csomag más, de a projekt küldetése ugyanaz: a Giulia GT-nél lényegesen több helyet biztosítani négy személynek és csomagjaiknak, megőrizve elegáns, sportos megjelenését. E látszólag egymásnak ellentmondó követelmények eredménye egy lenyűgöző, ék alakú, Giugiaro által tervezett gyorshátú, amely ma is ugyanolyan jól néz ki, mint ötven évvel ezelőtt.
Az Alfetta GT piaci debütálásához választott időzítés aligha lehetne helytelenebb. 1974 nyarán dobták piacra az olajembargó által megrázott világban, ahol a megbénult gazdaság és az üzemanyagárak miatt a sportautók eladása összeomlott. Kezdetben csak egy változatot kínáltak 1,8 literes négyhengeres motorral, két kétkamrás Dell Orto karburátorral, amely 122 lóerőt fejlesztett ki. 5500 ford./percnél 1976 után az eredeti 1,8 literes modellt a 2,0 literes GTV váltotta fel, egy 1,6 literes alapmodell bevezetésével, amely elsősorban az olasz piacot célozta meg. A nagyobb lökettérfogat ellenére a lóerő-csúcs és a nyomaték eleinte a korábbi 1,8 literes modellel azonos tartományban maradt, de ezt 1979-ben korrigálta a 130 lóerős 2,0 literes GTV, az áthangolt felfüggesztés és a luxusbelső. 1976 és 1980 között a GTV-modell az Egyesült Államok piacán is elérhető volt, bár a masszív szövetségi biztonsági lökhárítók kompromittálták, és 110 LE-s motorral szerelték fel. Spica mechanikus üzemanyag-befecskendező rendszerrel.
2009 elején a fotókon bemutatott autó a szófiai Zvezdelin Grozdanov nagy tematikus gyűjteményének részévé vált, amely csak az olasz márka ikonikus modelljeit tartalmazza a 60-as és 70-es évekből. 1,8 literes, 122 LE-s motorral felszerelt Alfetta GT-je a legkorábbi, 1975-ben gyártott sorozat része volt.
Következtetés
Fél évszázaddal piaci debütálása után az Alfetta GT nagyon keresett a gyűjtők körében, még mindig inspiráló dizájnnal rendelkezik, féktelen sportos karakterével nyűgöz le, és sokkal szórakoztatóbb vezetni, mint elődjét.
- 2024-12-13 - Sok hely kevés pénzért: E-osztályú kombi
- 2024-12-12 - ZIL-4104: a szovjet Rolls-Royce 3 tonnás tömeggel és 190 km/h végsebességgel
- 2024-12-11 - Minden idők leggyorsabb G-osztálya több mint 1000 LE-vel.
- 2024-11-28 - Dinamikus és sokoldalú karakter: az Audi Q5 Sportback második kiadása
- 2024-11-26 - A védő egy gyári csapattal támad Dakarra
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal és karbon karosszériakészlettel a Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - A Volvo frissítette az XC90-et, kevesebb motorral kínálja majd
- 2024-11-19 - A Toyota két klassz off-road koncepciót mutat be a 2024-es SEMA kiállításon
- 2024-11-19 - 40 LE-vel több – a különleges modell a legerősebb sorozatú Fabia
- 2024-11-18 - Használt kombi erősségei és gyengeségei: Seat Leon ST