Audi Q7 - a néhai óriás (visszatekintés)
Amit Bulgária írt 20 évvel ezelőt magazin de piese auto online.

„Az utolsók lesznek az elsők.” – érdekesen hangzik a bibliai bölcsesség a gigantikus Audi Q7 hátterében, amely a német presztízs SUV-modellek között utolsóként jelenik meg, de több mint 5 méteres hosszával mindegyiket felülmúlja.
A régóta várt Q7 az ingolstadti márka első „igazi” teljes méretű SUV-ja – ami elég furcsán hangzik, tekintve az Audi hírnevét az összkerékhajtás területén. Furcsa, mert a márka, amelyet negyed évszázada a legendás quattro-hoz kötnek, komoly lemaradásban volt ezzel a premierrel. Csak összehasonlításképpen – a G-modell 1979-ben jelent meg a Mercedes emblémával, az amerikai gyártású stuttgarti ML első generációja pedig 1997-ben látta meg a napvilágot. A BMW sem késett, és időközben két SUV-modellel is rendelkezik.
A Q7 teljes 34 centiméterrel hosszabb, mint a VW Touareg.
Egyértelmű, hogy aki utolsóként érkezik, és első akar lenni, annak mindenképpen valami eredetibbel és jobbal kell előállnia, mint a versenytársak bevált termékei. Ennek az eredetibb és jobb dolognak a leírására az Audi a „Performance SUV” kifejezést használja. A koncepció pontos tartalma mindenképpen összefügg mindenekelőtt a méretekkel – a Q7 egy igazán nagy autó, több mint 5 hüvelyk hosszú (5,09 m), majdnem 2 hüvelyk széles (1,98 m) és 1,74 méter magas. Összehasonlításképpen kiemeljük, hogy a korántsem kicsi Touareg hossza (amelynek műszaki platformjára az Audi SUV modellje épül) eléri az „alig” 4,75 métert…
A Q7 belső tere is rendkívül pazar, három üléssorral, akár hét férőhellyel. A második sor ülései egyenként hosszirányban állíthatók és lehajthatók, akárcsak az utolsó sor ülései. Ezeknek a lehetőségeknek köszönhetően azok, akik nagy mennyiségű tárgyat szeretnének szállítani az új Q7-ben, gyakorlatilag akadálytalanul utazhatnak – az ingolstadti SUV maximális kapacitása lenyűgöző 2035 liter, öt üléssel pedig a csomagtartó ugyanilyen lenyűgöző 775 literes. Ez szintén több, mint amit az új modell közvetlen versenytársainál találunk...
A teljesítmény és az ár fontos kérdései továbbra is fennállnak. A Q7 kétféle motorváltozatban debütál a piacon – egy 233 LE/500 Nm teljesítményű dízel 3.0 TDI-vel és egy 4,2 literes (350 LE/440 Nm) lökettérfogatú V8-as benzinmotorral. A német piacra szánt árlistában a legalacsonyabb szám a dízelváltozat alapváltozatához képest található – az összeg 48 900 euró, ami azt jelenti, hogy legalább árban a Q7 már a kezdetektől megelőzi a Mercedes M-osztályát. A kérdés az, hogy a nagy Audi egyéb tulajdonságai elegendőek lesznek-e ahhoz, hogy az újoncot vezető pozícióba repítsék. A választ az első átfogó teszt adja meg…
- 2025-10-12 - Eladják a The Walking Deadből ismert autókat
- 2025-10-11 - A Suzuki az elektromosság és az etanol jövőjébe tekint
- 2025-10-09 - Audi S6: 30 évnyi benzin dugig
- 2025-10-08 - 24 éves, alacsony futásteljesítményű Boxster eladó!
- 2025-10-07 - Dacia Hipster - az új elektromos autó a tömegeknek (VIDEÓ)
- 2025-10-06 - A Dacia Hipster Concept lerombolja az elektromos mobilitással kapcsolatos sztereotípiákat
- 2025-10-05 - Plamen Kamburov a leggyorsabb edzésen az „Aladzha Manastir” hegyen 2025
- 2025-10-04 - Opel Combo Electric - a négylábú kedvenc
- 2025-10-03 - A 2015-ben alapított Leapmotor mára elérte az 1 millió elektromos jármű gyártását.
- 2025-10-02 - VW Polo: miért rohan utána mindenki?
