Audi RS 4 B5: a jövő klasszikusa – de már csillagászati áron
Az Audi RS 4 B5-ből mindössze 6030 darab készült – ezért az erős kombi egyre több gyűjtő érdeklődését felkelti. A különböző példányok ára azonban nagyon eltér� piese auto online dezmembrari.
Az Audi RS 4 első generációja 1999-ben jelent meg a legendás RS 2 utódjaként. Elődjétől eltérően azonban ez a modell nem a Porschéval együttműködve készült, hanem a quattro GmbH fejlesztette ki. Kezdetben csak 3000 darabot terveztek Ingolstadtban, de a kereslet olyan komolynak bizonyult, hogy az Audi összesen 6030 darabot gyártott az első generációs RS 4-ből!
Az RS 4 B5 már nem tartozik azok közé a modellek közé, amelyek "tartják" magukban a klasszikussá válás lehetőségét, de még túl új ehhez, és az árai is kedvezőek. A potens kombi évek óta keresett klasszikusnak számít – a gyűjtők pedig hajlandók nagyokat fizetni érte. Amikor 1999-ben piacra dobták, a gyors Audi alapára 127 000 márka volt – ez brutális összeg egy A4-esnél. De az RS 4-nek nincs sok közös vonása polgári megfelelőjével.
127.000 márka – az ár a bemutatóteremben
A karosszéria "robbanásai" és a nagy légbeömlő nyílások azonnal elárulják a csúcsmodellt. És ha azt gondolja, hogy az RS 4 csak a tömeg tekintetében "gyarapodott", téved: 1999-ben a kombi ugyanolyan teljesítményt fejlesztett ki, mint a Ferrari F355. Ez a motorháztető alatti rendkívül erős 2,7 literes V6-os biturbó egységnek köszönhető. A motort először az S4-ben dobták piacra, amelyben 265 lóerőt termelt. De az RS 4-nél a „lovak” lényegesen többek – köszönhetően a Cosworth szakembereinek (akkor a VW csoport tagja) támogatásának. A jelentős módosításoknak, mint például a nagyobb turbófeltöltőknek és intercoolereknek, valamint az adaptált hengerfejeknek és az új kipufogórendszernek köszönhetően az RS 4 381 lóerőt ad le. és maximális nyomatéka 440 Nm. És 1999-re ezek lenyűgöző mutatók!
0-100 km/h 4,9 másodperc alatt
Az erőt mind a négy hajtott kerékhez hatfokozatú kézi sebességváltó továbbítja. Az 1620 kg-os RS 4 4,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig elektronikusan 250 km/h-ra van korlátozva. A motor azonban "csatába hoz" - ez is megmagyarázza, miért van olyan sok RS 4 hangolva.
Az RS 4 B5 egy teljesen eredeti példánya (a modell csak Avantként érhető el) jelenleg a Best Cars UG német márkakereskedésnél kapható. Az autót 2000 szeptemberében vették először nyilvántartásba, és az elmúlt 24 évben mintegy 194 000 kilométert futott.
A fotókon nem látszik az Audi komoly futásteljesítménye, komoly sérülés vagy egyéb hiba nem látszik. Hibák vannak a felniken (végül is az eredeti), valamint a bőr belsőn is - elvégre negyedszázados a gép.
A fontosabb az, hogy a technikával kapcsolatban minden működött. Az eladó szerint az RS 4 „Avus Silver Metallic” színű volt, és teljes szerviztörténettel rendelkezett. Ezenkívül sok alkatrészt nemrégiben cseréltek (vezérműszíj vízszivattyúval, üzemanyagszivattyú, kormánycsuklók, tömítések és gumik). Az olaj is új volt.
Végül a legfontosabb kérdés továbbra is az: mi a költség? Az RS 4 B5 egzotikus a használt autók piacán – ennek ellenére mindössze 6030 darabot gyártottak belőle. A hatalmas árkülönbségek hatnak rájuk: a legolcsóbb példányok 70 000 BGN körül indulnak, de általában tuningolt vagy nagyon kopott gépekről van szó (és sok esetben mindkettőről).
A 100 000 kilométernél kevesebb futásteljesítményű gyűjtők legdrágább kincsei akár 180 000 BGN-t is elérhetnek. Ezért tűnik korrektnek a német RS 4 ajánlata egy második tulajdonostól – 38 990 euróért (kb. 78 000 BGN) szerepel. Természetesen ezért a pénzért nem múzeumi darabot kap, hanem egy tisztességes autót, amiben élvezheti majd.
Következteté Pompa combustibil Meat & Doria.
Ez a példa valószínűleg nem fogja érdekelni a legtöbb gyűjtőt nagy futásteljesítménye miatt, de az RS 4-et kedvelő rajongók számára jó választásnak tűnik!
- 2024-11-06 - 50 éves lett a Mercedes-Benz legendás 5 hengeres dízelje
- 2024-11-06 - A Citroën bemutatta a jövőbeli C5 Aircross előfutára
- 2024-11-06 - A Peugeot megfizethetőbbé teszi kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Egy amerikai autó 6,2 literes V8-as motorral régi?
- 2024-11-05 - A VW vezetője szerint a gazdaságossági intézkedéseknek nincs alternatívája
- 2024-11-05 - Az új Audi A5: a visszafogott elegancia remeke (VIDEO)
- 2024-11-04 - Az új Mercedes CLA a kínai Geely óriáscég egységét használja majd
- 2024-11-04 - A történelem legerősebb Abarthja most pályateszteken megy keresztül
- 2024-11-01 - A Volvo vezető-megértési rendszere – 2024 egyik legjobb találmánya
- 2024-11-01 - Visszatekintés: Ford Focus II – radikális változás 20 évvel ezelőtt
- 2024-10-30 - A Hyundai új korszakot nyit az autótervezésben a hétüléses elektromos SUV IONIQ 9-el
- 2024-10-30 - Az Audi bezárja brüsszeli gyárát
- 2024-10-29 - A Stellantis szilárdtest akkumulátorokat helyez egy elektromos Dodge Charger Daytona töltőbe
- 2024-10-29 - A Skoda a legerősebb Fabiát mutatta be limitált "rali" változatban
- 2024-10-28 - A Renault bemutatja az új CLIO-t és a ZOE-t a 10. évfordulós Renault Fest-en
- 2024-10-28 - Az új Golf GTI Clubsport S: Olyan szemtelen 40 évesen!
- 2024-10-28 - A Tiguan kiszorította a Golfot az első helyről
- 2024-10-26 - A dízel reneszánsza a G-osztályban a korlátozott kiadású Past II Future-ban
- 2024-10-26 - A Toyota 5 milliomodik autójának gyártását ünnepelte az Egyesült Királyságban
- 2024-10-26 - A Jeep megrendelést adott az Avenger 4xe-re és az exkluzív The North Face Editionre
- 2024-10-25 - Használt luxuslimuzinok: BMW 7-es sorozat (F01)
- 2024-10-25 - M235 Gran Coupé kisebb erővel az arculatváltásban
- 2024-10-25 - Így fog kinézni az új Dacia Sandero
- 2024-10-24 - A Volkswagen Jetta GLI 40. évfordulós kiadása: az amerikai GTI
- 2024-10-24 - Drift üzemmód és 270 km/h végsebesség az új Golf R-hez
- 2024-10-24 - Egy 10 éves autó Németországból 120.000 km-rel? Teljesen lehetséges!
- 2024-10-23 - A Hyundai a szélvédőt hatalmas kijelzővé varázsolja
- 2024-10-23 - Old Seat Alhambra (7N): családi recept Spanyolországból
- 2024-10-22 - Használt luxuslimuzinok: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - A Dacia hivatalosan is bemutatta legnagyobb SUV-ját
- 2024-10-22 - Az Alfa Romeo Junior szinte egyszerre debütált Párizsban és Szófiában
- 2024-10-21 - Ez a legjobb ár-érték arányú Mercedes E 500?
- 2024-10-21 - 100 000 km a BMW M3-mal: elég megbízható hosszú távon? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Black Series: használt autó
- 2024-10-20 - Az új Land Cruiser a 2024-es Szófiai Autószalonon debütált
- 2024-03-02 - Ablaktörlő lapát - Cserealkatrémk-e? Típusok és hogyan válasszunk?
- 2024-01-20 - Fékbetét - Alkalmazás, típusok, javítások és kérdések