Audi S6: 30 évnyi benzin dugig

1994-ben az Audi úgy döntött, hogy a jelenlegi A6 modelljének egy meglehetősen kihívást jelentő sportváltozatát, az S6-ot kínálja. Szedán és kombi változatban is kapható volt, de komoly fejlesztéseket tartalmazott. A külső különbségek az alapváltozathoz képest aprók voltak, és a hűtőrácson és a csomagtérajtón található két emblémára korlátozódtak. Az autóban sportülések és bőrkárpitozás volt, az alapfelszereltséghez pedig automata klíma, fedélzeti számítógép és prémium audiorendszer is tartozott. A belső tér kellően tágas volt, csak a 4x4-es rendszerhez szükséges középső alagút korlátozta a hátsó ülés középső utasának lábterét. A motorháztető alatt egy soros 5 hengeres motor helyezkedett el, amely megegyezett az eredeti Audi S1 rallyautóéval. Később a turbófeltöltős benzinmotort egy 4,2 literes szívó V8-as váltotta fel. Míg a 2,2 literes egység csak 6-sebességes manuális sebességváltóval (és az amerikai piacon 5-sebességessel) érhető el, a V8-as alapfelszereltségként négysebességes automata sebességváltóval van felszerelve, a 6-sebességes automata csak opcióként érhető el magazin de piese auto online.

Audi S6: 30 évnyi benzin dugig

Két évvel a második generációs A6 1997-es debütálása után az Audi bemutatta erősebb változatát, az S6-ot, amely elődjéhez hasonlóan világszerte számos ínyenc szívét meghódította. Az Audi TT ihlette a könnyűfém keréktárcsák dizájnját, az első sárvédők és küszöbök kissé szélesebbek lettek, a leültetett és merevített felfüggesztést pedig kifejezetten az S6-hoz tervezték. A külső jellegzetességek közé tartozik a két krómozott végű kipufogócső, amelyek az alapfelszereltség részét képezik. Az S6 magas első ülésekkel rendelkezik, amelyek jobb oldaltartást biztosítanak kanyarodáskor, de az opciók listáján szerepel a Recaro által tervezett sport kagylóülések is. Mérnöki szempontból az S6 teljesen más autó, mint az A6-os kínálat többi tagja. Az összkerékhajtás a dinamikára van hangolva, Torsen központi differenciálművel és elöl és hátul elektronikus differenciálzárral (EDL), amelyeket a Bosch ESP rendszer vezérel. A motor egy 4,2 literes V8-as, 340 lóerővel, ami 40-nel több, mint az A6-ban található standard 4,2 literes. Kapható 6 sebességes manuális vagy 5 sebességes automata sebességváltóval, manuális sebességváltással (Tiptronic).

A sportos hagyomány folytatódik az Audi S6 következő, 2019-ben bemutatott verziójával. Érdekes módon dízel változatban kapható Európában, és benzinüzemű változatban az amerikai piacon. A 3,0 literes V6-os dízelmotor elektromos kompresszort is használ, amely a maximális nyomatékot mindössze 2500 fordulat/percről növeli, és 3100 fordulat/percig tartja fenn. Ez alacsony tartománynak tűnhet egy benzinmotor esetében, de egy dízel esetében több mint elegendő. Ez a nyomaték sík görbén 700 Nm, ami segít a nagyméretű szedánnak 5 másodperc alatt gyorsulni 0-ról 100 km/h-ra. Ennek a dinamikának az eléréséhez az Audi egy elektromos kompresszort szerelt be, amely körülbelül 70 000 fordulat/perc fordulatszámon forog, és kompenzálja a levegő áramlását, amikor a turbófeltöltőnek nincs elég levegője a forgáshoz. Ezenkívül a felfüggesztést egy elektronikus adaptív rendszerrel fejlesztették tovább, és opcióként sport-differenciálmű is rendelhető a hátsó tengelyhez. Európán kívül az S6 egy 450 lóerős, dupla turbófeltöltős V6-os benzinmotorral is elérhető.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Két évvel a második generációs A6 1997-es debütálása után az Audi bemutatta erősebb változatát, az S6-ot, amely elődjéhez hasonlóan világszerte számos ínyenc szívét meghódította

A sportos hagyomány folytatódik az Audi S6 következő, 2019-ben bemutatott verziójával