Az új Mercedes GLB: digitálisabb, kényelmesebb és hatékonyabb

A Mercedes hivatalosan még nem mutatta be a GLB-t, de már bepillantást nyerhettünk a modell belsejébe. A legfontosabb az új légkondicionáló rendszer, amely kétszer gyorsabban fűti fel az utasteret, miközben jelentősen kevesebb energiát fogyaszt magazin de piese auto online.

Az új Mercedes GLB: digitálisabb, kényelmesebb és hatékonyabb

A Mercedes GLB már hat éve van a piacon, így arra számítunk, hogy a következő generáció hamarosan piacra kerül. Valójában az utód az elektromos EQB utódja – új névvel, ahogy a GLC és a CLA esetében is történt. A hét férőhelyes kompakt SUV még tesztelés alatt áll és erősen álcázott –, de a stuttgarti gyártó már leleplezte a belső terét.

És ebből a szempontból nagyon emlékeztet az új CLA-ra. A Mercedes Modular Architecture (MMA) padlólemezére épülő harmadik modellként a SUV az új MB.OS infotainment rendszerrel van felszerelve. Ennek köszönhetően három képernyő nemcsak navigációt, hanem szórakoztatást is biztosít az autó utasainak. A CLA-hoz hasonlóan azonban az utasoldali kijelző csak opcióként érhető el. A műszerfal és az ajtópanelek szintén a kupééhoz hasonlóak, de kissé magasabbak.

Hét üléses változatban

Elődjéhez hasonlóan az új GLB is két üléskonfigurációval (5 vagy 7 üléses) lesz elérhető. A harmadik üléssor azonban meglehetősen keskeny a magasabb utasok számára – csak legfeljebb 1,65 méter magas utasok számára tervezték.

Ezzel szemben a többi ülés rengeteg helyet kínál, a lábtér és a fejtér tekintetében nincs korlátozás. Az alapfelszereltségként kínált panorámatető rengeteg fényt enged be – az új GLC-re emlékeztet, de kilenc helyett hét panellel, egyedileg szabályozható fényáteresztéssel.

A kényelmes ülések és a habbal töltött felületek mellett a légkondicionáló is kulcsszerepet játszik az új GLB kényelmében. Ez a funkció általában megnövekedett energiafogyasztást eredményez, de a GLB-ben ez nem így van: a Mercedes munkatársai egy új hőszivattyúval szerelték fel a SUV-t, ugyanúgy, mint a Vision EQXX prototípusban.

A gyártó szerint a rendszer alacsony hőmérsékleten kétszer olyan gyorsan képes felmelegíteni az utasteret kellemes hőmérsékletre, miközben a hagyományos légkondicionáló rendszerek energiaigényének mindössze 50%-át használja fel. Ígéretesnek hangzik. Ennek bemutatására a Mercedes meghívott minket a saját hűtőkamrájába egy bemutatóra. Ott szinte bármilyen éghajlati körülmény szimulálható +40 és -40 Celsius-fok közötti hőmérsékleten.

A leolvasztás bemutatója rosszul sült el.

Esetünkben az álcázott GLB körülbelül -17 Celsius-fokban, hótakaróban parkolt a hűtőkamrában. Sajnos azonban nem ez volt az első alkalom, hogy az autót aznap beindították – a hőszivattyú levegőbeömlője pedig az ismételt fűtési és hűtési ciklusok miatt befagyott, megakadályozva a levegő áramlását. Ennek következtében a rendszer megsérült, és a fűtés leállt.

Azonban meg kell jegyezni, hogy ez a teszt nem tükrözi a valós körülményeket: nem valószínű, hogy bárki beülne egy autóba és bemelegítené, majd azonnal kiszállna és hagyná lehűlni. A Mercedes azt ígéri, hogy a GLB a beszállás pillanatától bemelegszik, és megőrzi teljes funkcionalitását – előmelegítés nélkül.

Következtetés

A Mercedes az új GLB-vel még jobban a digitális élményre összpontosít, ahogy az már az új CLA bevezetésekor is egyértelmű volt. Az új hőszivattyúnak biztosítania kell a kényelmes belső hőmérsékletet, miközben jelentősen kevesebb energiát fogyaszt, ami növeli a futásteljesítményt. Bár a rendszer a hűtőrekeszben nem működött, alig várom, hogy lássam a GLB-t álcázás nélkül, és kipróbáljam a leolvasztó funkciót.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A Mercedes GLB már hat éve van a piacon, így arra számítunk, hogy a következő generáció hamarosan piacra kerül

És ebből a szempontból nagyon emlékeztet az új CLA-ra