Az 1980-as évek ikonikus autói: Citroën BX
Egykor furcsa, most közkedvelt: ez az öt modell az 1980-as évek dizájnjával inspirá magazin de piese auto online.

Gyakran eltart egy ideig, mire az ember „lenyel” egy bizonyos autódizájnt. Például az 1980-as évekből származó autók, amelyek a korszak jellegzetes jegyeit viselik magukon a technológia, az aerodinamika és az ambiciózus igények tekintetében.
Olyan modellekről beszélünk, mint a Volvo Tundra – Gandini merész projektje, amely később Citroën BX néven jelent meg. Vagy az Alfa 75, amelyet a márka 75. évfordulója alkalmából neveztek el, a sebességváltó-elv és az éles vonalak jellemzik az autó karakterét. A Subaru XT repülőgép-szerű pilótafülkével és az akkoriban szinte utópikus technológiával, mint például a hegymeneti elindulássegítő. A Mazda 626, amelyet második generációjában elpusztíthatatlan japán technológiaként vezettek be. És a Bitter SC is: kívülről szinte Ferrari-szerű, belül pedig masszív Opel-technológiával – Erich Bitter víziója, amelyet nemes formák és gyönyörű ötletek jellemeznek.
Citroën BX
Gyártási időszak: 1982-től 1994-ig
teljesítmény: 55-200 LE
használt árak: körülbelül 5000 BGN-től.
Csak Franciaországban létezik! A Gandini által létrehozott formatervező stúdiót eredetileg a Volvónak szánták. A svédek azonban túl vadnak találták a Tundra prototípus formáit. Így a projekt végül a Citroën BX-szel végződött. Futurisztikus megjelenésével, a Citroën legendás hidraulikájával kombinálva a BX ma is izgalmat kelt. A körülbelül 1,1 tonnás középkategóriás autó simán gurul még egyenetlen aszfalton is.
A tágas tér mellett a kombi egy nagyon praktikus, lehajtható hátsó ülést is kínál. És bár a tetővonal nagyobb fejteret biztosít hátul, a beszálláshoz továbbra is le kell hajolni – az ajtók a ferdehátúból származnak. Nem praktikus, de a leghátsó oldalablak kellemes kiegészítő. A GTI és a 16V-os változatok (katalizátor nélkül, 160 lóerőig) igazán érdekesek.
Gyengeségek: A BX masszívabb volt elődeinél, de a hátsó részen, az alváz alatt a csomagtartó területén és a gyűrődések mentén rozsda tépázta a kapható példányokat. Az 1.9-es megbízható, de az olajfogyasztást általában a sérült szeleptömítések okozzák.
- 2025-10-29 - A történelem legerősebb sorozatgyártású Golf GTI-je
- 2025-10-28 - Lancia ECV2: túl jó a maga korához képest
- 2025-10-27 - Biotámadás a lakkon (visszatekintés)
- 2025-10-26 - 95,9 százalékkal csökkent a Porsche profitja
- 2025-10-25 - Ennek az Audi 100 TDI-nek az üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,76 liter volt.
- 2025-10-24 - Egy másik szakasz elválasztó oszlopokkal a biztonság növelése érdekében
- 2025-10-23 - KS-80: a legendás Zündapp márka legújabb modellje
- 2025-10-22 - Ez a W 140 hússzor annyiba kerül, mint az S 600
- 2025-10-21 - A Volkswagen bővíti lengyelországi üzemét az új elektromos Crafter számára
- 2025-10-20 - A Dongfeng Box hegesztései nem feleltek meg az Euro NCAP töréstesztjének.











