Az 1980-as évek ikonikus autói: Citroën BX

Egykor furcsa, most közkedvelt: ez az öt modell az 1980-as évek dizájnjával inspirá magazin de piese auto online.

Az 1980-as évek ikonikus autói: Citroën BX

Gyakran eltart egy ideig, mire az ember „lenyel” egy bizonyos autódizájnt. Például az 1980-as évekből származó autók, amelyek a korszak jellegzetes jegyeit viselik magukon a technológia, az aerodinamika és az ambiciózus igények tekintetében.

Olyan modellekről beszélünk, mint a Volvo Tundra – Gandini merész projektje, amely később Citroën BX néven jelent meg. Vagy az Alfa 75, amelyet a márka 75. évfordulója alkalmából neveztek el, a sebességváltó-elv és az éles vonalak jellemzik az autó karakterét. A Subaru XT repülőgép-szerű pilótafülkével és az akkoriban szinte utópikus technológiával, mint például a hegymeneti elindulássegítő. A Mazda 626, amelyet második generációjában elpusztíthatatlan japán technológiaként vezettek be. És a Bitter SC is: kívülről szinte Ferrari-szerű, belül pedig masszív Opel-technológiával – Erich Bitter víziója, amelyet nemes formák és gyönyörű ötletek jellemeznek.

Citroën BX

Gyártási időszak: 1982-től 1994-ig

teljesítmény: 55-200 LE

használt árak: körülbelül 5000 BGN-től.

Csak Franciaországban létezik! A Gandini által létrehozott formatervező stúdiót eredetileg a Volvónak szánták. A svédek azonban túl vadnak találták a Tundra prototípus formáit. Így a projekt végül a Citroën BX-szel végződött. Futurisztikus megjelenésével, a Citroën legendás hidraulikájával kombinálva a BX ma is izgalmat kelt. A körülbelül 1,1 tonnás középkategóriás autó simán gurul még egyenetlen aszfalton is.

A tágas tér mellett a kombi egy nagyon praktikus, lehajtható hátsó ülést is kínál. És bár a tetővonal nagyobb fejteret biztosít hátul, a beszálláshoz továbbra is le kell hajolni – az ajtók a ferdehátúból származnak. Nem praktikus, de a leghátsó oldalablak kellemes kiegészítő. A GTI és a 16V-os változatok (katalizátor nélkül, 160 lóerőig) igazán érdekesek.

Gyengeségek: A BX masszívabb volt elődeinél, de a hátsó részen, az alváz alatt a csomagtartó területén és a gyűrődések mentén rozsda tépázta a kapható példányokat. Az 1.9-es megbízható, de az olajfogyasztást általában a sérült szeleptömítések okozzák.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Gyakran eltart egy ideig, mire az ember „lenyel” egy bizonyos autódizájnt

Olyan modellekről beszélünk, mint a Volvo Tundra – Gandini merész projektje, amely később Citroën BX néven jelent meg