Az Alfa legkisebb SUV-ja - most 4x4-gyel (VIDEÓ)
Bemutatjuk az új Alfa Romeo modellt, a Junior Ibrida Q4-et, a kompakt SUV összkerékhajtású változatát. Egy régi ismerős dolgozik a fedélzeten - az 1,2 literes, 3 hengeres benzinmotoros turbóegység, változó turbinageometriával, amely ismerős számunkra az Alfa Romeo Junior Ibridából, 136 lóerővel. Egy további 29 lóerős villanymotor található a hátsó tengelyen. és 88 Nm nyomatékot. Az energiát a 48 voltos akkumulátorról nyeri, amely a hagyományos Alfa Romeo Junior Ibridában is elérhető, de itt most összkerékhajtással rendelkezünk magazin de piese auto online.

Természetesen ennek ára van: a csomagtartóban korlátozott térfogatú dupla padló található, alatta pedig a hátsó tengely körül elhelyezett kiegészítő villanymotor, sebességváltó és erőátviteli rendszer.
A vezetési módválasztóval pontosan kiválaszthatja, hogyan működjön a négykerék-meghajtás. A Q4 mód bekapcsolása után a rendszer maximális teljesítményen működik, 30 km/h sebességig a hátsó tengely folyamatosan aktív, nagyobb sebességnél pedig automatikusan bekapcsol, amint az első kerekek elveszítik a tapadást. A következő módot Dynamic-nak hívják, itt a 4x4-es hajtást főként Boost funkcióra használják. Vagyis amikor sportos vezetési stílusban az első tengely nem tudja biztosítani a szükséges tapadást. A harmadik mód a semleges. Ebben az esetben az összkerékhajtás mindig akkor használatos, amikor az elektronikus vezérlés szükségesnek ítéli. A Fejlett Hatékonyságnak nevezett mód a maximális hatékonyságra törekszik. Ebben az esetben az összkerékhajtás csak akkor használatos, amikor valóban szükség van rá, a maximális üzemanyag-megtakarítás érdekében, és a légkondicionáló rendszer is automatikusan öko üzemmódba kapcsol.
Gyakran szeretünk panaszkodni azokra a terepjárókra, amelyek nem rendelkeznek összkerékhajtással. Szóval elismerésem az Alfa embereinek, akiknek sikerült még a legkisebb SUV-jukat is 4x4-gyel meghajtaniuk. Rendben, a rendszer korlátozott tartományban, maximum 90 km/h sebességig működik. De ha egyszer elérted ekkora sebességet, akkor már nem lesz gond kezelni csak az elsőkerék-hajtással. A 48 voltos elektromos 4x4 tényleg működik.
- 2025-07-03 - A Hyundai Ioniq 6 N dinamikusan debütál a Goodwood Festival of Speeden.
- 2025-07-02 - 510 LE és 50 000 km alatt: használt AMG V8-as motorral
- 2025-07-01 - A VW betiltja a jobb első ülés használatát
- 2025-06-30 - A Stellantis visszahozza a Hemi-V8-as motort!
- 2025-06-28 - A Kia Sportage motorunk 53 ezer kilométernél tönkrement (KITERJESZTETT TESZT)
- 2025-06-27 - 50 évvel ezelőtt a bolgár motorkerékpár-ipar történelemkönyvekbe vonult
- 2025-06-26 - Opel Frontera: kényelmes családi SUV rengeteg hellyel
- 2025-06-25 - Legújabb motorkerékpárok 2025: Royal Enfield Classic 650
- 2025-06-24 - Az új Opel Frontera eredeti tartozékokkal a természetben töltött nyaraláshoz
- 2025-06-23 - Dacia 1302 - 50 év telt el az első céges pickup premierje óta
