Az Audi RS4 összecsapott a BMW M3-mal
Visszatekintés: ezt írta Bulgária 20 évvel ezelőt magazin de piese auto online.

A „nagysebességű koncepció” kifejezés olyan technológiának hangzik, mint a mosógépek vagy a gyümölcscentrifugák birodalmából... De nem az.
Ebben az esetben az új Audi RS4 motorjának fejlesztői által követett elvet követik a maximális teljesítmény keresése során. Az egység képességeit tekintve a szóban forgó elvre találó elnevezések lennének az „állandó győzelmi rendszer” vagy az „automatikus pole pozíció” is. A motortechnológia gyakorlatilag megegyezik azzal, amelyet az Audi Le Mans-t és számos más trófeát nyert a világ minden tájáról, és műszaki jellemzői jelentősen meghaladják az RS4 közvetlen versenytársainak képességeit. Az ingolstadti sportoló 4,2 literes V8-as motorja maximálisan 420 lóerős teljesítményt produkál – jelentősen többet, mint amit a BMW M3 és a Mercedes C 55 AMG kínál. A 430 newtonméteres nyomaték is jó, hiszen még egy olyan bevált sportolónak is, mint a Porsche Carrera S, „csak” 400 Nm-e van. Még beszédesebbek az RS4 dinamikus teljesítményadatai, amely azon rendkívül kevés szedánok közé tartozik, amelyek 5 másodperc alatt gyorsulnak 0-ról 100 km/h-ra. Ráadásul a 4,8 másodperces érték közvetlenül a Lamborghini és a Ferrari társaságába helyezi (Gallardo – 4,2 másodperc, F360 Spider – 4,6 másodperc).
Az FSI-arpream nem habozik átlépni a 8000-es fordulat/perc határt
Itt jönnek képbe a már említett „nagy fordulatszámú koncepció” előnyei. A nyolchengeres motor 7800-as fordulatszámon éri el maximális teljesítményét, de az FSI motor nem habozik, és komoly helyzetekben, ahol minden utolsó tizedmásodpercet ki kell préselni, bátran átlépi a 8000-es fordulatszámot. Ebben az esetben az FSI rendszer (Fuel Stratified Injection) nem annyira a fogyasztás csökkentését, mint inkább a szokatlanul hosszú löketű RS motor töltésének javítását, és az ebből fakadó teljesítmény- és nyomatéknövekedést célozza alacsony fordulatszámon.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a szupersport A4 alapjáratról indulva indítja el sima és erőteljes hajtását, határozottan és vastag hanggal gyorsít, sziszegve ösztönözve a vezetőt a következő fokozatba váltásra. A váltó (a „civil” A4-gyel ellentétben) rendkívül „rövid” áttételeivel kombinálva a sprintek soha nem tartanak túl sokáig. A sebességváltóval való párbeszéd élvezetét csak a váltókar nem túl precíz irányítása rontja el némileg. Mindenesetre a galopp véget ér, amikor eléri a szokásos 250 km/h-s határt, bár az RS4 készítői szerint a használt gumiabroncsok nagyobb sebességet tesznek lehetővé.
Az ingolstadti közúti autó felfüggesztési erőforrásai sem látszanak kimerültnek, bár az első tengely viselkedésén egyértelműen érződik a meglehetősen komoly (egy sportos ambíciókkal rendelkező modellhez képest) 1,6 tonnás súly. A szoros beállítás és a karosszéria rezgéseinek csökkentésére szolgáló intézkedések kanyarokban, valamint hirtelen fékezés és indulás közben azonban stabil és precíz viselkedést biztosítanak.
Csak kár, hogy az Audi az árazásban is alkalmazta a „nagy fordulatszámú koncepciót” – Németországban az új RS4 nem kevesebb, mint 70 000 euróért lesz kapható...
- 2025-06-14 - A Xiaomi SU7 Ultra megdöntötte a Nordschleife elektromos autó rekordját!
- 2025-06-13 - Pontiac Nagydíj 1966: új generáció
- 2025-06-12 - A Hyundai bemutatja az új Ioniq 6 N első ízelítőit.
- 2025-06-11 - A Belügyminisztérium további 980 autót és 285 motorkerékpárt vásárol
- 2025-06-10 - Használt Mercedes modellek: Mercedes CLS
- 2025-06-09 - A Stellantis Heritage és a Club Italia nyolc exkluzív Abarth 695-öst adott életre
- 2025-06-08 - Az új 8 személyes Multivan megtámadja a bolgár piacot
- 2025-06-07 - Az SFA Automotive lett a Leapmotor hivatalos importőre Bulgáriában
- 2025-06-06 - A BMW Motorrad új automatizált váltórendszere
- 2025-06-05 - A BMW i4 csúcsmodellje 601 lóerővel érkezik
