AZ AUTO BILD ÚJ, 2025. 07. 08. SZÁMÁBAN A KÖVETKEZŐKET TALÁLJA:
ÜDVÖZÖLJÜK A MESTERSÉGES AUTÓK KORSZAKÁBA magazin de piese auto online.

HA EZEKET A SOROKAT OLVASOD, VALÓSZÍNŰLEG A „PETROLEUM A VÉRÜKBEN” KATEGÓRIÁBA VAGY – szereted az üzemanyag illatát, szereted a manuális sebességváltást, nem bánod, ha olajba koszolod a kezed, nem akarod, hogy az ESP és az ABS beavatkozzon – és értékelsz mindent, ami jó a régi autós világban. De nem hibáztatlak, ha nagyra becsülöd a kerekeken guruló világ haladási irányát. Kényelmesebb, csendesebb, nagyobb hellyel – az elektromos autóknak mindenképpen számos előnyük van a tömegfogyasztók számára. A modern asszisztensrendszerek pedig bizonyos helyzetekben még a legjobb sofőr életét is megmenthetik – nem utolsósorban azért, mert nem veszítik el a koncentrációt, és nem fáradnak el egy hosszú utazás után. Mindez csodálatos – de nem az autóipar azon kísérletei, hogy „hazudjanak” nekünk arról, mi történik az autóban, hogy elűzzék a nosztalgiánkat amiatt, ami hamarosan végleg elveszik. Rövid fokozatok szimulációja egy elektromos autó egysebességes váltójában, mesterséges belső égésű motor hangok, a kipufogó „ropogása” a hangszóróból… Mindezekre nincs szükségünk – ahogy mesterséges aromákra sincs szükségünk, amelyek hamis borérzetet keltenek bennünk. Ha már csak elektromosra váltunk, értékeljük a hajtás csendes működését és a sima, örvénylő lineáris gyorsulást. A többit hagyjuk a számítógépes játékokra. Legalább virtuális valóság nélkül is boldogulunk a volán mögött.
TÖBB MOZGÁS
Új motorok a Renault Symbiozhoz: a full hibrid erősebb lett, a mild hibrid az alapfelszereltség
MINDEN ÉVVEL KÉSŐBB A RENAULT átalakította a kompakt SUV Symbioz (gyakorlatilag a Captur hosszabb változata, mindkét modell a CMF-B platformra épül) hajtáslánc-kínálatát. Bár a hatótávolság kissé eltúlzott: eddig csak a 143 lóerős, full hibrid E-Tech 145-öt kínálták a modellhez, amelynek gyártása mostanra megszűnt. Ezt egy erősebb hibrid változat, a 158 lóerős full hibrid E-Tech 160 váltja fel. Egyébként a már amúgy is furcsa Multi-Mode automata sebességváltón nincsenek változások, és természetesen a dinamikus jellemzők is valamivel jobbak. Az eddigi 1,6 literes benzinmotor helyett a belső égésű motor hajtásának egy részét egy 1,8 literes, 4 hengeres egység veszi át. 109 lóerőjéhez (1,6: 94 LE) most 49 lóerőt adnak hozzá az elektromos gépből. Ez 158 lóerős rendszerteljesítményt és 265 Nm maximális rendszernyomatékot eredményez – 15-tel többet, mint korábban. Ez meglehetősen lenyűgöző, 9,1 másodperces sprintet biztosít 100 km/h-ra, és a végsebessége 180 km/h. Ez jelentős javulás az elődmodellhez képest, amelynek 10,6 másodpercre volt szüksége a 100 km/h-s sprinthez, és elérte a 170 km/h-s végsebességet.
MICRA, MENNYIT NÖVÖDÖTTÉL!
A Nissan Micra visszatért! Mindeközben a hatodik generáció retró elemekkel és elektromos hajtáslánccal érkezik.
A MICRA AZ EGYIK LEGRÉGÉBBET FORGALMAZÓ kisautó a piacon: a modell 1982 óta kapható. Ez egyike azoknak az autóknak, amelyek generációi nagyban különböznek egymástól. Ez vonatkozik az új generációra is, amelyet a Nissan három év Micra nélkül dob piacra (elődjét 2022-ben kivonták a forgalomból). Az új modell összhangban van a jelenlegi trendekkel. Formája impozánsabb, mint korábban, egy kis retró hangulata is van, és – ez senkit sem lephet meg – az autó elektromos. És ez nem déjà vu. Formáját tekintve az új elektromos Nissan az új Renault 5-re hasonlít. Végül is az új Micra a két márka szövetségének terméke.
BÉKE ÉS CSAK BÉKE
Alig két év után az Austral teljesen új frontot kapott, közelítve a Rafale zászlóshajó elképzeléseihez.
SEMMI KÖZE A „FORRADALOM MEGESZI A GYERMEKEIT!” SZÓVAL Bár Párizsban jelenleg minden a „felújításra” utal, és a franciák kizárólag az R5-re, annak praktikus testvérére, az R4-re és a Twingo újjáélesztésére koncentráltak, mint megfizethető elektromos autó az emberek számára, mégsem hagyják el jelenlegi modellpalettájukat az utcán. Épp ellenkezőleg: egy évvel korábban, mint általában, az Austral frissítést kapott. Közel 2 év után a franciák alapvetően frissítik a modellt. 12 Mivel a friss smink helyett most egy teljesen új „arcot” kínálnak egy új maszkkal, hangsúlyosabb első motorháztető profillal és eltérő lámpákkal, amelyek közel állnak a zászlóshajó Rafale-éhoz, a modell mottója a nemesebb. Egyébként, amikor az Austral elhalad melletted, biztosan felismered majd. A modell hátulját is alaposan áttervezték. Míg a tervezőknek szabadjára engedték a fantáziájukat, a mérnökök némi visszafogottságot mutattak – legalábbis első pillantásra.
Folytatás a következő oldalon
- 2025-07-28 - Dodge Durango SRT Hellcat: brutális SUV 707 lóerővel (VIDEÓ)
- 2025-07-27 - Touareg felborított egy utánfutót, amelyben egy Ferrari és egy Benz is volt
- 2025-07-26 - Stratégiaváltás: A Fiat visszatér a belső égésű motorokhoz
- 2025-07-25 - Használt sportlimuzinok: Audi S7 Sportback (C7)
- 2025-07-23 - Dacia Duster Hybrid vs. MG ZS Hybrid: összehasonlító teszt (VIDEÓ)
- 2025-07-22 - Az új Mazda CX-5 – okosabb és tágasabb (VIDEÓ)
- 2025-07-21 - Xiaomi YU7: az okostelefon-gyártó új elektromos SUV-ja (VIDEÓ)
- 2025-07-19 - Autóipari beszállító bővíti termelését Bulgáriában és 300 új munkahelyet teremt
- 2025-07-17 - A FIAT most egy kisméretű, teljesen elektromos teherautót kínál.
- 2025-07-16 - Bravó, ID.3: több mint 90%-os akkumulátorkapacitás 160 ezer km után
