Az első Ferrari márkájú páncélozott személyszállító jármű - 45 évvel ezelőtt készült

Az 1980-as évek elején, az olajválságok sorozata nyomása alatt számos luxusautó-gyártó fontolgatta a megbízhatóbb és biztonságosabb piacok felé való átirányulás lehetőségét. Ennek eredményeként néhányan közülük valóban furcsa dolgokat tettek, amelyek közül az egyik ma is annyira elvontnak tűnik. A fotókon látható járműről van szó, amely nem a megjelenése miatt annyira szokatlan, hanem azért, mert a Ferrari cég gyártotta magazin de piese auto online.

Az első Ferrari márkájú páncélozott személyszállító jármű - 45 évvel ezelőtt készült

Ennek a könnyű páncélozott személyszállító járműnek az első prototípusát 1980-ban tesztelték, és 1983-ban készült egy próbasorozat. Bár nincs tapasztalatuk a katonai szférában, a maranellói stratégák hevesen remélik, hogy a világ minden tájáról számos diktátor és olajkirály érdeklődést mutat majd alkotásuk iránt, ha másért nem is, legalább a márka imázsa miatt.

Az úgynevezett Ferrari F333E „Lizard” az olasz cég egyetlen kísérlete a páncélozott autók területén, a prototípus gép fehérre festett, de a most gyártott kis szériában már szabványos katonai színvilággal rendelkezik. Ez talán az egyetlen kísérlet a világon, hogy elit sportkocsik alapján „magán” páncélozott autót hozzanak létre.

A „Gyíkkal” végzett kísérlet azonban sikertelennek bizonyult. A viszonylag megfizethető ár ellenére, amely többszörösen alacsonyabb egy új Ferrari sportautó áránál, az iránta való érdeklődés több mint elhanyagolható volt. A 15 legyártott példányból csak néhányat adtak el, amelyeket egy névtelenül maradt arab sejk vásárolt meg.

Kompakt méretei ellenére (3,3 m hosszú, 1,7 m széles, 1,4 m magas és 13 cm hasmagasság) a jármű háromfős személyzet befogadására alkalmas, kis kaliberű géppuskával rendelkezik, az alja pedig aknamentesítővel van felszerelve.

A 2,5 tonnás saját súlya és a viszonylag gyenge, 115 lóerős, 4 hengeres benzinmotor ellenére a páncélozott autó maximális sebessége 150 km/h. Mind a négy keréken független felfüggesztéssel, fékezhető kétkerék-meghajtással, valamint szervorásegítéses fogasléces kormányművel rendelkezik.

Más Ferrari márkájú termékekkel ellentétben, ennek a példánynak a kiegészítő felszerelései között gránátvető, lángszórók, széles választékú kézifegyverek, sőt még egy rakétavető is található.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Ennek a könnyű páncélozott személyszállító járműnek az első prototípusát 1980-ban tesztelték, és 1983-ban készült egy próbasorozat

Az úgynevezett Ferrari F333E „Lizard” az olasz cég egyetlen kísérlete a páncélozott autók területén, a prototípus gép fehérre festett, de a most gyártott kis szériában már szabványos katonai színvilággal rendelkezik