Az FIA fontolóra veszi a V10-es motorok visszaadását a Forma-1-be
AmirÅ‘l minden megrögzött F1-rajongó évek óta álmodik, az nem csak üres Ãgéretnek bizonyulhat, hanem valóságnak is bizonyulhat: az FIA valójában a V10-es motorok visszatérésének lehetÅ‘ségérÅ‘l tárgyal. Vagyis: a legrangosabb pályabajnokság jövÅ‘je sokkal kellemesebb lehet a fülnek. Jelenleg az autókat hibrid rendszerbe integrált 1,6 literes V6-os turbómotorok hajtják. 2014-ben vezették be ezt a tÃpusú motorozást, és az új szabályok szerint megszűnik az MGU-H hibrid modul planetara open parts pret stanga si dreapta.

Ezek a gépek rendkÃvül drágák – és jóval halkabbak, mint az ordÃtó, szÃvó V10-esek, amelyeket a sofÅ‘rök utoljára 2006-ban csatlakoztak a rajtrácshoz. Az FIA jelenlegi elnöke, Mohammed bin Sulayem a sportág jövÅ‘jét bemutató Instagram-bejegyzésben utalt a V10 visszatérésének lehetÅ‘ségére. A legendás konfigurációjú gépeknél fontolóra veszik a fenntartható üzemanyag használatának lehetÅ‘ségét, hogy ne sérüljön a sport környezeti imázsa. Emellett a megbeszélések azt sugallták, hogy az olcsóbban fejleszthetÅ‘, elektromos rásegÃtés nélküli V10-et mindössze két éven belül bevezetik. Egy másik lehetÅ‘ség az volt, hogy a 2026-os szabályozás az eredetileg tervezett öt helyett csak három évig érvényes – és akkor 10 "nyakú" lesz az autóknak.
Nem hivatalos információk szerint azonban a csapatok közül sokan nem lelkesedtek az ötletért a hibrid hajtásláncokba való nagy beruházások miatt. Számukra egy hirtelen szabálymódosÃtás felborÃthatja az egészet – és hiába hajtottak végre milliárdos beruházásokat, hirtelen egy sokkal szűkösebb költségvetésű csapat versenyképesebb hajtásláncot tud létrehozni elektromos alkatrész nélkül.
- 2025-07-16 - Bravó, ID.3: több mint 90%-os akkumulátorkapacitás 160 ezer km után
- 2025-07-15 - GAZ-13S "Chaika": a Politikai Bizottság mentőautója
- 2025-07-14 - Romániából Görögországba elektromos autóval: mennyibe kerül?
- 2025-07-13 - Extrém tuning a Carpointtól a Dacia Bigsterhez
- 2025-07-12 - Renault Boreal – avagy az álcázott Dacia Bigster az Európán kÃvüli piacokon
- 2025-07-11 - Visszatekintés: Eladó Alfa Romeo és Maserati?
- 2025-07-10 - 40 évvel ezelÅ‘tt debütált az elsÅ‘ dÃzel Jeep
- 2025-07-09 - Dacia 1325 Liberta: az út a felszabaduláshoz
- 2025-07-08 - A 45 évvel ezelőtti hatkerekű Polonez
- 2025-07-07 - 7 családi modell az Opeltől: a rüsselsheimi családmodellek
