Az FIA fontolóra veszi a V10-es motorok visszaadását a Forma-1-be
Amiről minden megrögzött F1-rajongó évek óta álmodik, az nem csak üres ígéretnek bizonyulhat, hanem valóságnak is bizonyulhat: az FIA valójában a V10-es motorok visszatérésének lehetőségéről tárgyal. Vagyis: a legrangosabb pályabajnokság jövője sokkal kellemesebb lehet a fülnek. Jelenleg az autókat hibrid rendszerbe integrált 1,6 literes V6-os turbómotorok hajtják. 2014-ben vezették be ezt a típusú motorozást, és az új szabályok szerint megszűnik az MGU-H hibrid modul planetara open parts pret stanga si dreapta.

Ezek a gépek rendkívül drágák – és jóval halkabbak, mint az ordító, szívó V10-esek, amelyeket a sofőrök utoljára 2006-ban csatlakoztak a rajtrácshoz. Az FIA jelenlegi elnöke, Mohammed bin Sulayem a sportág jövőjét bemutató Instagram-bejegyzésben utalt a V10 visszatérésének lehetőségére. A legendás konfigurációjú gépeknél fontolóra veszik a fenntartható üzemanyag használatának lehetőségét, hogy ne sérüljön a sport környezeti imázsa. Emellett a megbeszélések azt sugallták, hogy az olcsóbban fejleszthető, elektromos rásegítés nélküli V10-et mindössze két éven belül bevezetik. Egy másik lehetőség az volt, hogy a 2026-os szabályozás az eredetileg tervezett öt helyett csak három évig érvényes – és akkor 10 "nyakú" lesz az autóknak.
Nem hivatalos információk szerint azonban a csapatok közül sokan nem lelkesedtek az ötletért a hibrid hajtásláncokba való nagy beruházások miatt. Számukra egy hirtelen szabálymódosítás felboríthatja az egészet – és hiába hajtottak végre milliárdos beruházásokat, hirtelen egy sokkal szűkösebb költségvetésű csapat versenyképesebb hajtásláncot tud létrehozni elektromos alkatrész nélkül.
- 2025-06-09 - A Stellantis Heritage és a Club Italia nyolc exkluzív Abarth 695-öst adott életre
- 2025-06-08 - Az új 8 személyes Multivan megtámadja a bolgár piacot
- 2025-06-07 - Az SFA Automotive lett a Leapmotor hivatalos importőre Bulgáriában
- 2025-06-06 - A BMW Motorrad új automatizált váltórendszere
- 2025-06-05 - A BMW i4 csúcsmodellje 601 lóerővel érkezik
- 2025-06-04 - Škoda Superb 1.5 TSI m-HEV: a cseh E-osztály számos tehetséggel (TESZT)
- 2025-06-02 - Subaru BRZ: Purista vagyok, vegyél meg! (TESZT)
- 2025-06-01 - A legérdekesebbek a Spasovden 2025-ből
- 2025-05-31 - Okos #1 Pro - egy hashtag a vezetési élményhez? (TESZT)
- 2025-05-30 - Wartburg 311/3 Coupé: a szocialista tábor egyetlen keményteteje
