Az új Mazda CX-5 – okosabb és tágasabb (VIDEÓ)

A CX-5 a Mazda egyik legnépszerűbb modellje, 13 év és két generáció alatt világszerte 4,7 millió darab kelt el belőle. Csak Európában 850 000 darab kelt el az autóból. Mindez persze oka van, hiszen az első generációs CX-5 átfogó tesztünkben 6- pontot kapott, a második generációban pedig még egy kiváló 6-ost is! Most pedig itt a harmadik generáció, így kíváncsiak vagyunk, mit kínál elődeinek irigylésre méltó sikere után piese auto online.

Az új Mazda CX-5 – okosabb és tágasabb (VIDEÓ)

A CX-5 első generációja az úgynevezett Codo dizájnt használta, és most ismét elérhető, de már jelentősen modernizálva. Egyszer csak megújult, szinte függőlegesen álló első hűtőrácsot kapunk, és ezen a helyen a modell teljes 5 cm-rel nőtt a korábbihoz képest. Most pedig az oldalsó profilra térve feltűnnek a megváltozott első lámpák. Határozottan kevéssé hasonlítanak az új Mazda 6e fényszóróira, amelyet néhány hónappal ezelőtt statikusan mutattak be, és most dinamikusan is teszteljük. Az egyetlen furcsa dolog számunkra az, hogy a főfényszórókat komolyan az autó közepére helyezték át. A nappali menetfények két részből állnak, és szó szerint beleolvadnak az oldalsó profilba. A sárvédők széleit elegánsan védik a Kigumi dizájnú díszlécek, profiljuk trapéz alakú.

Egy olyan elem, ami a japán bútorok tervezésében is nagyon gyakori. Térjünk azonban vissza a motorháztetőre, az most 5 cm-rel magasabbra került, de összességében a méretek tekintetében a modell még komolyabban megnőtt. Például hosszúság tekintetében 11,5 cm-rel nőtt a modell, ami kifejezetten előnyös a tengelytáv szempontjából. Konkrétan ez azt jelenti, hogy az új tengelytáv 2,82 m, a külső hossz pedig most 4,69 m. Elég komoly értékek, különösen figyelembe véve, hogy az előd egyáltalán nem volt kisautó.

A szélesség 1,86 m, azaz 15 mm-rel több, a magasság pedig akár 30 mm-rel is megnőtt. Ennek a fényezésnek a színe már ismerős számunkra olyan modellekből, mint a 6e vagy a CX-80, de a stúdióban a megjelenés rendkívül kifinomult, sőt, folyékony halmazállapotú benyomást kelt. Egyébként ez az egyik a hét elérhető szín közül, amelyet a Mazda kínál az új CX-5-höz. Később egy nyolcadik szín is hozzáadódik, de a japánok még nem árulták el, hogy mi lesz az. Az új CX-5 felnik méretét tekintve 17, 18 és 19 hüvelyk között lehet majd választani.

De most nézzük meg az autót hátulról. Az első benyomás, különösen, ha a hátsó lámpákat nézzük, olyan, mintha egy darab BMW rejtőzött volna alatta. Te sem gondolod így?

Az új Mazda CX-5 teljes bemutatóját videónkban találja:

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A CX-5 első generációja az úgynevezett Codo dizájnt használta, és most ismét elérhető, de már jelentősen modernizálva

Egy olyan elem, ami a japán bútorok tervezésében is nagyon gyakori