Az új "AUDI" logó nélkül! Vége a négy gyűrűnek?
Meglepetés az Audinál: az új ingolstadti elektromos stúdió E koncepció bemutatásával a négygyűrűs logó elhagyását jelentik be. Az okok magazin online piese auto Audi.

Honnan ismerik az emberek az Audit? Hamarosan nem lesz a négy karikán – vagy legalábbis Kínában. Az Audi új elektromos márkát mutatott be. A jellegzetes négygyűrűs logó eltűnt, az autókon pedig egyszerűen csak az áll, hogy AUDI (nagybetűkkel).
Ingolstadtból a kínai SAIC konszernnel együtt dolgoznak az AUDI-n. Az első modellnek már 2025-ben meg kell jelennie. A bemutatóautó – egy elektromos Sportback – iránymutatást ad a jövő három közép- és felsőkategóriás modelljéhez.
Hiányoznak a tipikus Audi jelzések
A stúdió neve E concept. Hiányoznak az Audi tipikus jellemzői, mint például a Singleframe hűtőrács. Ha nem lenne a világító AUDI felirat, az ember azt hinné, hogy ez egy Lucid autó.
A Concept E 4870 mm hosszú, 1990 mm széles, 1460 mm magas, tengelytávja pedig 2950 mm. Mindkét oldalon két keskeny, négyzet alakú fényblokk szolgál fényszóróként – feltehetően mátrix LED lámpák. A fényjelzést a fényszórók és a lökhárító közötti négyzet alakú keret teszi teljessé, amely sok filigrán LED-pontból áll. A hátsó világítás kialakítása ugyanilyen stílusú, bár kissé módosított, rendkívül keskeny hátsó lámpákkal.
A belső tér tiszta és tágas. A 4K-s kijelző a műszerfal teljes szélességében lefedi. Második pillantásra egy fekete elemet veszünk észre, amely a műszerfal közepébe van integrálva. Ez az AUDI Assistant, egy AI avatar. Az autó funkciói érintéssel és hangutasításokkal vezérelhetők. Újdonság a két forgókapcsolós érintőszalag a középkonzolon. Az infotainment rendszer a hangvezérlés, érintés és több gomb mellett arcfelismeréssel is működik.
A stúdió 775 lóerős.
A meghajtó készen áll a sorozatgyártásra. A bemutató autó négykerék-hajtással van felszerelve (tengelyenként egy villanymotor). A rendszer teljesítménye jelentős, 570 kW. (775 LE). Ennek megfelelően a 100 km/órás sprint mindössze 3,6 másodperc alatt megy végbe.
Annak érdekében, hogy a nagy teljesítmény ellenére is megfelelő futásteljesítményt lehessen biztosítani, egy 100 kWh kapacitású akkumulátort választottak. Mivel azonban a kínai futásteljesítménymérés rendkívül optimista, a 700 kilométer feletti gyári specifikáció meglehetősen irreális.
A 800 voltos rendszernek köszönhetően a töltési leállások nem lesznek túl hosszúak. Egyelőre nem tudni, meddig töltődik az akkumulátor gyorstöltővel. 370 kilométer töltése tíz percet vesz igénybe (a kínai futásteljesítmény-ciklus szerint).
Nem derül ki, hogy az AUDI új ügyfeleket vonz-e Kínában a négy gyűrű nélkül. Ezzel az ingolstadti tervezési nyelvvel azt kockáztatják, hogy egy a sok közül. Mert a gyorstöltési technológiával felszerelt, erőteljes közép- és felsőkategóriás autók versenye nem kicsi.
- 2025-06-17 - Geely Zeekr 001 FR: az 1264 lóerős elektromos sokk
- 2025-06-16 - Az Audi RS4 összecsapott a BMW M3-mal
- 2025-06-14 - A Xiaomi SU7 Ultra megdöntötte a Nordschleife elektromos autó rekordját!
- 2025-06-13 - Pontiac Nagydíj 1966: új generáció
- 2025-06-12 - A Hyundai bemutatja az új Ioniq 6 N első ízelítőit.
- 2025-06-11 - A Belügyminisztérium további 980 autót és 285 motorkerékpárt vásárol
- 2025-06-10 - Használt Mercedes modellek: Mercedes CLS
- 2025-06-09 - A Stellantis Heritage és a Club Italia nyolc exkluzív Abarth 695-öst adott életre
- 2025-06-08 - Az új 8 személyes Multivan megtámadja a bolgár piacot
- 2025-06-07 - Az SFA Automotive lett a Leapmotor hivatalos importőre Bulgáriában
