Az ülés, ami beárnyékolhatja a Peugeot 406 Coupé-t

A Concepto T Coupé és a Concepto T Cabrio két érdekes és nagyon ígéretes prototípus, amelyeket a Seat 1992-ben és 1993-ban mutatott be. A modelleket David Ancona, a spanyol Integral Design cég tervezője tervezte, és genetikai hasonlóságot mutatnak a Giugiaro által korábban létrehozott Proto T és Proto TL prototípusokkal, amelyeket később a Seat Toledo első generációjában reinkarnáltak piese auto online.

Az ülés, ami beárnyékolhatja a Peugeot 406 Coupé-t

A Concepto T fő gondolata az volt, hogy két új sportos változattal bővítsék a Toledo kínálatát: egy kupéval és egy kabrióval. A projektet 1989 végén indították el a korábbi, Project S3 kódnevű fejlesztés természetes folytatásaként. Időközben az új Toledo modell gyakorlatilag elkészült, bár piaci premierjére csak két évvel később került sor. Akkoriban egy G60 vagy VR6 motorokkal és összkerékhajtással szerelt sportos változatot terveztek, de az elvégzett tesztek után az ötletet elvetették. Az elvégzett fejlesztéseket azonban később felhasználták a Concepto T fejlesztése során, az első prototípust V6-os motorral szerelték fel.

Az 1980-as évek végén és az 1990-es évek elején az ilyen autók iránt nagy volt a kereslet, és a Seat úgy vélte, hogy egy ilyen friss kiegészítés a vállalat kínálatában nagyon jótékony hatással lehet a márka imázsára. Abban az időben a VW Csoporton belül mindössze két hasonló autót kínáltak - a Volkswagen Corrado-t és az Audi 80 Coupé S2-t.

Az első ígéretes modellt, a Toledón alapuló Seat Concepto T Coupé 2+2-t 1992-ben mutatták be a Párizsi Autószalonon. Azokban az években az autó nagyon jól nézett ki, és minden bizonnyal ma is nagy benyomást keltene. Jellemzője a lágyabb, szinte derékszögek nélküli vonalak, sárga karosszériája pedig üvegezett tetővel, sötétített ablakokkal, sötétített fényszórókkal, 5 küllős, lapos Azev kerekekkel, mindkét oldalon egy-egy kipufogórendszerrel és a hátulján található Concept T felirattal volt kombinálva. A technológia szempontjából jellemző tulajdonság volt a visszapillantó tükrök kamerákkal való helyettesítése. A prototípust egy 200 lóerős V6-os motorral szerelték fel.

Az 1993-as Barcelonai Autószalonon a Seat bemutatta a Concept T Cabriót is. A hivatalos premierjét eredetileg Genfben tervezték, de ismeretlen okokból egy hamis jelentés terjedt el egy kamu balesetről a szállítása során. A Concept T Cabrio valamivel kifinomultabb, de megjelenésében szinte megegyezik a kupéval, kivéve a vászontetőt. Néhány különbség az átlátszó (sötétített helyett) fényszórókban is felfedezhető, amelyek hasonlóak a sorozatgyártású autókéhoz, és az ötküllős kerekek hengeresebbek. Ez az új változat a standard visszapillantó tükröket is tartalmazza. A karosszéria mélyvörösre van festve, amely kontrasztban áll a világos belső térrel, míg a műszerfal kék és szürke kombinációja. A motor ugyanaz, mint a Concept T Coupéban.

A Concepto T 1994 végére tervezett sorozatgyártására azonban nem került sor, és a program keretében épített prototípusok nagy részét végül selejtezték. És ez valóban kár, mert néhány évvel később a nagyon hasonló kinézetű Peugeot 406 Coupénak sikerült nagyon jó piaci sikert elérnie.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A Concepto T fő gondolata az volt, hogy két új sportos változattal bővítsék a Toledo kínálatát: egy kupéval és egy kabrióval

Az 1980-as évek végén és az 1990-es évek elején az ilyen autók iránt nagy volt a kereslet, és a Seat úgy vélte, hogy egy ilyen friss kiegészítés a vállalat kínálatában nagyon jótékony hatással lehet a márka imázsára