BMW 120d: egy kellemes dízel a kompakt kategóriában (TESZT)
Öt év után a BMW 1-es sorozat olyan alapvető frissítésen esett át, hogy új modellként jelenik meg a piacon – jelentősen elegánsabb, sokkal sportosabb és sok szempontból érettebb magazin de piese auto online.

Prémium, kompakt, dinamikus és ferdehátú: sok fiatal számára ez volt egykor az ideális modell a vezetési élmény és az egyéni mobilitás terén. Az elmúlt 15 évben a trend a SUV-ok felé haladt, és a gyártók is ebbe az irányba mozdultak el. A BMW azonban továbbra is a kompakt ferdehátú szegmensre összpontosít, és gyártja az 1-es sorozatot. Sőt, az új generációs F70 nem csupán egy ráncfelvarrás megváltozott világítástechnikával és nagyobb monitorral a belső térben. Nem, ez az 1-es sorozat gyakorlatilag egy új autó – ráadásul egy jobb is.
4,36 méteres hosszával az új generáció 42 mm-rel nőtt. A tengelytáv (2670 mm) és a szélesség (1800 mm) változatlan maradt, akárcsak az UKL2 platform és az elsőkerék-hajtás koncepciója. Alacsony, megnyújtott orr-részével az új modell sokkal sportosabb megjelenésű, mint elődje.
Az új 1-es sorozat belső tere jelentősen modernizálódott és áttekinthetőbbé vált. Az utastérben megszokott 10,25 hüvelykes ívelt kijelző, a 10,7 hüvelykes érintőképernyő és a legújabb BMW Operating System 9 operációs rendszer segíti ezt a megvalósítást. A vezetőfülke vezérlésével kapcsolatos összes művelet az érintőképernyőn vagy a hangvezérléses rendszeren keresztül végezhető el. A kiváló minőségű anyagok és a kiváló kidolgozás mellett kényelmes és jól formázott üléseket is élvezhet.
Bár minden fontos új, egy dolog jó, ami változatlan maradt: az 1-es sorozatban továbbra is lehet dízelmotort vezetni. Teszteltük a 120d-t, a két dízelmotor közül az erősebbet, amellyel az F70 kapható. Ugyanaz a 2 literes, 4 hengeres motor 110 kW-ot (150 LE) teljesít a 118d-ben, míg a 120d-ben 10 kW-tal több (163 LE). A motor meggyőzően bemutatja az elektromos mobilitás rajongóinak, hogy mire képes a régi világ. Összefoglaló: nagyszerű autó, nagyszerű motor, elragadóan gazdaságos (5,0 l/100 km alatti értékek is lehetségesek). Az 1-es sorozat dízel változata 48 voltos mild hibrid rendszerrel van felszerelve, amely további 15 kW-ot (20 LE) és 55 Nm-t biztosít egy szíjas indítógenerátoron keresztül. A motor akusztikusan visszafogott. A 7 sebességes automata sebességváltó a BMW-re jellemző módon valósítja meg a gázpedál utasításait. Az autó szilárdan áll az úton, a sportosság és a kényelem jó keverékét kínálja, és precízen irányítható a kanyarokban.
Következtetés
Az új BMW 1-es sorozat jelentősen eltér elődjétől: modernebb külsővel, jobb felfüggesztéssel és minőségibb belső térrel rendelkezik. Nemcsak megjelenésében jelent meg az F70, hanem egy teljesen új modellben.
MŰSZAKI ADATOK
Motor 4 hengeres, dízel, 48 voltos mild hibrid rendszer Lökettérfogat 1995 cm³
Teljesítmény 120 kW (150 LE) 3750-4000 ford./perc + villanymotor 15 kW (20 LE) Max. nyomaték
360 Nm 1500 – 2500 fordulat/perc között Elsőkerék-hajtás/7 sebességes automata H/Sz/M 4361/1800/1459 mm
Súly 1570 kg Raktérfogat 300-ról 1135 literre Gyorsulás 0-100 km/h 7,9 mp alatt Végsebesség 222 km/h Üzemanyag-fogyasztás 4,5 l dízel Kibocsátás 117 g/km Ár 72 550 BGN-től
- 2025-12-24 - ADAC: A Dacia a költségek bajnoka
- 2025-12-23 - Egy videojáték-autó valósággá válik
- 2025-12-22 - VW T1: a nagy szívű kisbusz, amely nem hódította meg Bulgáriát
- 2025-12-20 - Gondtalan hozzáférés a Mercedes-Benz Trucks digitális szolgáltatásaihoz
- 2025-12-19 - Mercedes A-osztály a TÜV előtt: szilárd alapmodell Benz
- 2025-12-18 - BMW Z4: egy igazi versenyzésre termett roadster (visszatekintés)
- 2025-12-17 - Éljen a király? (visszatérés a Forma-1 világába két évtizeddel ezelőtt)
- 2025-12-16 - Mercedes R-osztály: az Airbus útja
- 2025-12-15 - Az új Smart majdnem 5 méter hosszú!
- 2025-12-14 - Hurrá! Újabb 3 km-t nyitottak meg a Hemus autópályán











