BMW 745i (E65) – igazi luxus 20 ezer leváért?
A BMW 7-es sorozat E65 egy olyan modell, amely megosztja a véleményeket. Ha meg lehet szokni a jellegzetes dizájnt, akkor is találhat egy jó példányt jó áron pivot vaico pret.

Ez a limuzin megosztja a véleményeket: egyesek szeretik, mások utálják. Gondoltad – az E65-ös generáció BMW 7-es sorozatáról beszélünk. Míg elődei már régen keresett klasszikusokká váltak, a Chris Bangle által tervezett negyedik generációs BMW 7-es sorozat továbbra is viszonylag kedvező áron kapható. A probléma inkább egy jól karbantartott, hangolatlan példa megtalálásával van.
Pontosan egy ilyen autót – 745i változatban – eladására hirdetett a hangos LA Car Club nevű autókereskedés a németországi Wiesbaden városában. Legalábbis a hirdetés leírása ezt írja: a fekete luxus "Bavarian" az egyik korai példa - 2001-es modell, a második tulajdonostól és teljes szerviztörténettel. A 145 750 kilométeres futásteljesítmény reálisnak tűnik a jó általános állapotot figyelembe véve. Nincsenek látható súlyos sérülések vagy túlzott kopás jelei belül vagy kívül. És ami a legjobb, hogy ezt az E65-öt "megkímélték" a különféle kétes hangolási műveletektől.
Az E65 komoly sikert jelent
De először térjünk vissza a 7-es sorozat negyedik generációjának történetéhez: a megrögzött BMW-rajongók meglehetősen boldogtalanok voltak az E65 2001-es Frankfurti Autószalonon történő bemutatása után. – számukra véget értek a márka elegáns, klasszikus megjelenésének napjai. Az új 7-es sorozat egy nagy méretű útburkolat lett, jellegzetes "szem alatti táskákkal" és magas csomagtérajtóval.
De a széles körű elégedetlenség ellenére az E65 nagy sikernek bizonyult. Csak Európában, és főleg Németországban nem fogadták el a vevők a modellt, ezért Münchenben úgy döntöttek, hogy a 2005-ös modellévre "lágyítják" a dizájnt az E65-ből 2008-ra már csaknem 345 000 darabot adtak el az E65-ből, ami még sikeresebb volt, mint a sokak által "legszebbnek" tartott E38.
745i 4,4 literes V8-assal
Az E65 már úton van a klasszikussá válás felé, a korai példák pedig 2026-ban 25 évesek lesznek. és az a furcsa, hogy a gyártás első éveinek autóira van nagy kereslet, a legkedveltebb dizájnelemekkel. Az itt bemutatott 745i a gyártás első évéből származik. A BMW kezdetben csak 735i vagy 745i típusként kínálta akkori zászlóshajóját, mindkét változatban az N62 V8-at használták, változó teljesítményszinttel és lökettérfogattal. A 745i-ben a 4,4 literes V8-as 333 lóerőt ad le. és 450 Nm, ami a 6 fokozatú automata váltónak köszönhetően 6,3 másodperc alatt 0-ról 100 km/h-ra gyorsuláshoz és 250 km/órás végsebességhez elegendő.
De az E65 sokkal jobban megfelel a kényelmes "cirkózáshoz", mint a gyors vezetéshez. Pont erre a tényre tekintettel rendelték meg a mi "hetesünket" az amúgy is gazdag alapfelszereltség mellett sok extrával. Ezek közül csak néhányat említünk – kényelmes ülések masszázsfunkcióval a vezető és az első utas számára, fűtött kormánykerék, Logic 7 audiorendszer, napfénytető, bixenon fényszórók adaptív kanyarvilágítással, navigáció, bőrkárpit, első és hátsó parkolóérzékelők, riasztórendszer és 20 colos egyéni kerekek (Styling 149). Így az autó alapára újként 142-ről 170 ezer fölé emelkedett. leva.
7-es sorozat 20 ezerért
Majdnem 24 évvel és 145 ezer kilométerrel később már csak 9991 euróba (kb. 20 ezer levába) kerül a luxuslimuzin, ami nagyjából megfelel a piaci értéknek. Van egy kis hátránya: a kereskedő a vevő nevében értékesíti a kérdéses 745i-t, ami mentesíti őt a szavatossági igények alól. Az E65-nek azonban még van egy évig érvényes TÜV-je. Persze vannak olcsóbb használt E65-ösök is, de vigyázat! Itt érvényesül a legnagyobb erővel az "olcsó az drága" mondás!
Következtetés
Tetszik a BMW 7-es E65. Persze nem olyan elegáns, mint elődje, de az egykor "szabad" dizájn idővel sikerült megállapodnia. Még mindig találhatunk jól karbantartott példákat tisztességes áron – de az ép autók biztosan nem lesznek olcsóbbak.
- 2025-06-11 - A Belügyminisztérium további 980 autót és 285 motorkerékpárt vásárol
- 2025-06-10 - Használt Mercedes modellek: Mercedes CLS
- 2025-06-09 - A Stellantis Heritage és a Club Italia nyolc exkluzív Abarth 695-öst adott életre
- 2025-06-08 - Az új 8 személyes Multivan megtámadja a bolgár piacot
- 2025-06-07 - Az SFA Automotive lett a Leapmotor hivatalos importőre Bulgáriában
- 2025-06-06 - A BMW Motorrad új automatizált váltórendszere
- 2025-06-05 - A BMW i4 csúcsmodellje 601 lóerővel érkezik
- 2025-06-04 - Škoda Superb 1.5 TSI m-HEV: a cseh E-osztály számos tehetséggel (TESZT)
- 2025-06-02 - Subaru BRZ: Purista vagyok, vegyél meg! (TESZT)
- 2025-06-01 - A legérdekesebbek a Spasovden 2025-ből
