BMW Z4: egy igazi versenyzésre termett roadster (visszatekintés)
Nézd meg, mit írt Bulgária 20 évvel ezelőt piese auto online.

A BMW jövő tavasszal frissíti a Z4 modellt. A program fénypontja a 343 lóerős M Roadster.
Rövidülnek a napok, és csökken a nap ereje. De nincs ok a depresszióra. Legalábbis azért, mert a jövő tavasz biztosan eljön, és vele együtt a Z4 ráncfelvarrás, az új motorok és a szupersport változat, az M Roadster.
Március 25-e után a Z4 külseje nagyon kis mértékben megváltozik. Az amerikai Spartanburg városában gyártott roadster külsejét elsősorban a ködlámpák és a hátsó lámpák változásai teszik igazán szembetűnővé – de összességében teljesen hű marad némileg szokatlan formáihoz.
Négy új hathengeres motor a Z4-hez, 177 és 343 lóerő közötti teljesítménnyel.
Azonban négy új hathengeres egység gondoskodik majd a szükséges temperamentumról a hosszú első motorháztető alatt. Az alap négyhengeres, 150 lóerős 2.0i felett két 2,5 literes motor található. A 2.5i változat a 2.2i (170 LE teljesítmény) utódja, a 192 lóerős 2.5i módosítás helyére pedig a 218 lóerős 2.5 si érkezik. Még a kis hathengeres motorok is lelkesedést keltenek dinamikus teljesítményükkel. A 100 km/h-s sebességet 7,1 másodperc alatt éri el az autó (6,5 másodperc a 2.5 si esetében), a végsebesség pedig 229, illetve 240 km/h. Az azonban továbbra is titok a BMW számára, hogy ki lesz az, aki képes lesz megvalósítani a gyártó által ígért 8,2 literes fogyasztást ilyen dinamikus potenciállal...
Még sportosabbak az új 3.0 si adatai, amely 231 lóerővel követi az előző 3.0i-t. Az ígéretes 265 lóerőnek elegendőnek kell lennie egy 5,7 másodperces 0-ról 100 km/h-ra gyorsuláshoz, és ezzel a motorral a bajor expressz elektronikusan korlátozott végsebességgel rendelkezik 250 km/h-ban. A BMW szerint az átlagos üzemanyag-fogyasztás a valóságtól távol esőnek tűnő 8,6 liter/100 km-nek felel meg.
A tavaszi müncheni program fénypontja azonban az M Roadster változat. Ebben az esetben a Z4 valóban valami egészen különlegessé vált, köszönhetően a módosított spoilereknek és küszöböknek, valamint a 3,2 literes munkatérfogatú soros hathengeres motorból „kipréselt” 343 lóerőnek. A nyitott BMW modell M változata pontosan 5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 10 km/h-ra. A végsebesség a hagyományos 250 km/h-ra korlátozódik, az átlagos üzemanyag-fogyasztás pedig körülbelül 12,1 l/100 km. További élvezeti adagot ad a hátsó differenciálzár és egy speciális gomb, amely lerövidíti a motor reakcióidejét gázadáskor.
- 2025-12-17 - Éljen a király? (visszatérés a Forma-1 világába két évtizeddel ezelőtt)
- 2025-12-16 - Mercedes R-osztály: az Airbus útja
- 2025-12-15 - Az új Smart majdnem 5 méter hosszú!
- 2025-12-14 - Hurrá! Újabb 3 km-t nyitottak meg a Hemus autópályán
- 2025-12-13 - A Porsche bemutatta a 911-es egy különleges változatát, tisztelegve a vizionárius tervező, Ferdinand Alexander Porsche előtt.
- 2025-12-12 - Feloldják a belső égésű motorok tilalmát!
- 2025-12-11 - A Volkswagen ismeretlen Minije, amelyet fél évszázaddal ezelőtt alkottak meg
- 2025-12-10 - SMZ-C3D: mítoszok és tények a legendás "Invalidkáról"
- 2025-12-09 - Renault 25: a luxus érzése a 80-as évekből
- 2025-12-08 - Kreatív szabadság a szocialista Lengyelországban: a Fiat 126P és a Polonez keveréke











