Dacia 1302 - 50 év telt el az első céges pickup premierje óta

1969-es debütálása óta a Dacia 1300 a szocialista táborban gyártott legmodernebb személygépkocsivá vált. A Renault 12 prototípus erős és időtálló génjére támaszkodva a Dacia több mint negyed évszázada gyártásban van, jelentős szerkezeti változtatások nélkül. A jó alapoknak köszönhetően, amelyekre támaszkodhat, a román vállalat megkezdi eredeti saját változatok fejlesztését, amelyek nem elérhetők a Renault kínálatában, amelynek elsőjét pontosan 50 évvel ezelőtt mutatták be. Ez a 1302-es jelzésű könnyű teherbírású változat, amelyet kezdetben limitált szériában gyártottak, de idővel a cég egyik legnépszerűbb és legkeresettebb modelljévé vált, hat fő karosszériaváltozatban kínálva piese auto online.

Dacia 1302 - 50 év telt el az első céges pickup premierje óta

A Dacia 1302 könnyű haszongépjármű első változatát (amelyet a románok viccesen „Papuc”-nak vagy „cipőnek” neveznek) 1975 és 1982 között gyártották, ebből az időszakból mindössze 1500 darab készült. A karosszéria önhordó, a raktér poliészter gyantából és fémlemezből készült, a hátsó felfüggesztést pedig megerősítették és módosították, hogy 400-500 kg hasznos teherbírást biztosítson. Ez a változat három sorozatban létezik: az első egyenes hátsó sárvédőkkel és kis hátsó ablakkal, a második hullámos hátsó sárvédőkkel és kis hátsó ablakkal, a harmadik pedig nagyobb hátsó ablakkal rendelkezik.

1981-ben mutatták be a Dacia 1304-et – a cég első hátsókerék-hajtású modelljét, amely számos elemet és alkatrészt felhasznált az Aro 10-ből (beleértve a hátsó felfüggesztés laprugóit is), aminek eredményeként teherbírása 1100 kg-ra nőtt. Három változatban volt kapható: pickup, alváz és nyitható oldalfalakkal ellátott változat, a raktér hasznos területe 2,25 köbméter volt. A korai változatok alapfelszereltségként 1289 köbcentiméteres és 54 lóerős motorral voltak felszerelve, de 1992 után elkezdték kínálni az erősebb, 1397 köbcentiméteres (62 LE) és 1557 köbcentiméteres (72 LE) motorral szerelt változatokat is. Csak 2002-ben bővült a Dacia 1304 kínálata egy 1,9 literes, 62 lóerős Renault dízelmotorral. A különböző változatok teherbírása 850 és 1150 kg között mozog.

1992 után számos további érdekes modell jelent meg, amelyek közül az első az 1307 Double Cab volt. Ez egy ötszemélyes, négyajtós autó volt, amelynek hossza 4794 méter volt (124 mm-rel hosszabb, mint a Dacia 1304). Ebben az időszakban jelent meg az alacsony költségvetésű Dacia 1309 pickup is, amelyet 1992 és 1998 között gyártottak. A korábbi verziókkal ellentétben szinte teljes egészében a Dacia 1310 kombira épült (csak a raktér feletti tetőt távolították el), és 400 kg hasznos teherbírással rendelkezett.

1994-ben debütált a 1304 King Cab két ajtóval, de meghosszabbított vezetőfülkével és két üléssorral, amelyet 10 évig gyártottak.

1998-ban a kínálat 1,6 literes befecskendező motorral is elérhető volt, és 2000 óta, az új faceliftes modell bevezetése óta jelentek meg az első 4×4-es szériaváltozatok (1250 kg teherbírással). Az összkerékhajtás gombnyomásra kapcsolható, álló helyzetből vagy egyenes vonalban, 10 km/h alatti sebességgel haladva. Bekapcsolt összkerékhajtással 40 km/h-nál nagyobb sebességgel nem lehet haladni a középső tengelykapcsoló hiánya miatt.

A dízelváltozat könnyen felismerhető a motortér burkolatából kiálló fekete műanyag darabról. Ennek az az oka, hogy a motor magasabb, ezért egy lyukat fúrtak a burkolatba, amelyet egy kiálló műanyag darab fed le.

Összesen 318 969 darabot gyártottak az összes módosításból és változatból 1975 áprilisa és 2006 decembere között. Sokukat sikeresen értékesítik külföldön, többek között Bulgáriában is.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A Dacia 1302 könnyű haszongépjármű első változatát (amelyet a románok viccesen „Papuc”-nak vagy „cipőnek” neveznek) 1975 és 1982 között gyártották, ebből az időszakból mindössze 1500 darab készült

1981-ben mutatták be a Dacia 1304-et – a cég első hátsókerék-hajtású modelljét, amely számos elemet és alkatrészt felhasznált az Aro 10-ből (beleértve a hátsó felfüggesztés laprugóit is), aminek eredményeként teherbírása 1100 kg-ra nőtt