De Tomaso Pantera L: az elfeledett olasz-amerikai V8-as legenda
Az olasz dizájn amerikai erővel párosul – az 1972-es De Tomaso Pantera L igazi egzotikum. A modell egy példányát jelenleg árulják a használtautó-piacon cap planetara skf pret.

Egzotikus, ritka és nagyon vonzó: az 1972-es De Tomaso Pantera L ötvözi az olasz dizájnt a Ford-motor által generált brutális erővel. Ha szereti a klasszikus, szuper sportautós megjelenésű Muscle Car-okat, akkor a használtautó-börzén a címen találhat magának egy remek ajánlatot. Eladó a 280 LE-s V8-as kupé sárga példánya.
Az 1970-es évek elején Alejandro De Tomaso argentin versenyző és konstruktőr a két világ legjobbjait akarta ötvözni: egy olasz sportautó dizájnját és vezetési érzetét egy amerikai V8-as erejével. Az eredmény a Pantera, ami olaszul a macskacsalád ragadozóját is jelenti.
A Lusso (L) a standard Pantera továbbfejlesztett változata volt néhány technikai fejlesztéssel. A motorháztető alatt a legendás 5,7 literes 351C Cleveland Cobra Jet V8 található, amely 280 LE-t ad le. megfelelő nyomatékkal az agresszív hangzásért és erőteljes gyorsulásért. A középre szerelt motor, a hátsókerék-hajtás és az 5-fokozatú kézi sebességváltó kombinációja lenyűgözővé teszi a Pantera vezethetőségét – az „amerikai izom” nyers varázsa és az európai sportautó precizitása keveréke.
Előzmény és állapot: karakteres gyűjtői mágnes
A De Tomasót, amelyet a németországi Neuss város kereskedése kínál, 2015-ben importálták az Egyesült Államokból Németországba, és addig egy texasi férfié volt. Az öreg kontinensre való megérkezése óta számos javítás és módosítás történt: új gyújtáskábelek, átdolgozott fékrendszer, új motortömítések és új kormánymű. Emellett az első és a hátsó lámpákat az európai szabványoknak megfelelően alakították át, hogy a Pantera zavartalanul közlekedhessen a német utakon. 2016 óta az autó külön regisztrációval rendelkezik, mint veteránautó. Mindössze 61 158 mérfölddel a kilométer-számlálón ez a De Tomaso kifogástalan állapotban van.
Pantera: a kívülálló a 70-es évek szuper sportautói között
Míg az 1970-es években a Ferrari és a Lamborghini kifinomult technológiával és V12-es motorokkal szerelte fel modelljeit, addig De Tomaso az egyszerű, erős és vad gépekre összpontosított. Ez a Panterát nemcsak erőssé tette, hanem könnyebben karbantarthatóvá is tette, mint sok olasz versenytársát.
Következtetés
A De Tomaso Pantera sosem volt tömegmodell, hanem egzotikus ékszer az ínyencek számára. Aki pedig talál egy jó állapotú Pantera L-t, annak igazi ritkasága lesz. 98 890 euróért (kb. 200 000 leváért) a 70-es évek teljesítményét kapod, amely útközben és garázsban is lenyűgöző. Ha V8-as dinamikát keres olasz csomagban, érdemes alaposabban szemügyre vennie ezt a klasszikust.
- 2025-09-15 - 55 éves a Škoda 110 R kupé
- 2025-09-14 - TÜV jelentés 2025: számos hibával küzdő SUV-ok: Kia Sportage (EL/SL)
- 2025-09-13 - TÜV jelentés 2025: számos hibával rendelkező SUV-ok: Ford Kuga (III)
- 2025-09-12 - A CATL új akkumulátora 10 perc alatt feltölthető
- 2025-09-11 - TÜV jelentés 2025: számos hibával küzdő SUV-ok: Skoda Kamiq (ÉNW)
- 2025-09-10 - Az 1980-as évek ikonikus autói: Citroën BX
- 2025-09-09 - Közel 1400 szabálysértést észleltek az átlagsebesség-ellenőrzés első óráiban
- 2025-09-08 - VW ID. CROSS Concept - a megfizethető elektromos SUV előfutára
- 2025-09-07 - TÜV jelentés 2025: számos hibával rendelkező SUV-ok: BMW X1 (F48)
- 2025-09-06 - A VW Ken Block stílusú videóval ünnepli a Polo 50. évfordulóját (VIDEÓ)
