Defekt: jobb javítás, mint új?
A sérült gumiabroncshoz nem mindig kell újat vásárolni vagy annak cseréjét A DEKRA szakértője az ilyen abroncs javítását javasolja Disc frana Textar pret.

A defekt az egyik olyan dolog, amit az ember határozottan nem akar, hogy megtörténjen vele - idegekbe, időbe és pénzbe kerül.
Az abroncs sérülése esetén azonban nem mindig kell újakra cserélni. Ezt mondja a DEKRA, a hitelesítési, ellenőrzési és tanúsítási szakértői szervezet. A gumiabroncs javítása jövedelmezőbb és erőforrás-takarékosabb megoldásnak bizonyul.
„Elvileg az abroncs javítható” – magyarázza Christian Koch, a DEKRA gumiabroncs-szakértője. Kisebb sérülések nem feltétlenül vezetnek abroncscseréhez. A megfelelő javítás garantálja a gumiabroncs hosszú élettartamát. Természetesen minden attól függ, hogy "mekkora a sérülés a gumiabroncson és milyen állapotban van".
Soha ne vezessen defektes gumival
Defektes abroncsot soha nem szabad teljesen lapos állapotban vezetni. Annak megállapításához, hogy a gumiabroncs javítható-e, le kell venni a felniről, és szakértővel meg kell vizsgálni, hogy az oldalfal sértetlen-e.
A DEKRA szakértője azt javasolja, hogy laikusok ne próbálkozzanak a sérült abroncs megjavításával – az abroncsok javításához manapság a tudás mellett technikai eszközök is szükségesek.
A tömítőanyag spray zavarja a javítást
„Ha az abroncsot tömítő spray-vel töltjük fel, hogy a lyukat belülről betömjük, akkor utána már nem tudjuk megjavítani a gumit, ki kell cserélni egy újra” – magyarázza Christian Koch.
Defektes gumival nem szabad tovább vezetni, még rövid távon sem.
KÖVETKEZTETÉS
Defekt esetén a legjobb megoldás – ha van az autóban – a pót- vagy vészhelyzeti gumira cserélni. Így megőrzi a hibás gumiabroncs javításának lehetőségét.
- 2025-12-13 - A Porsche bemutatta a 911-es egy különleges változatát, tisztelegve a vizionárius tervező, Ferdinand Alexander Porsche előtt.
- 2025-12-12 - Feloldják a belső égésű motorok tilalmát!
- 2025-12-11 - A Volkswagen ismeretlen Minije, amelyet fél évszázaddal ezelőtt alkottak meg
- 2025-12-10 - SMZ-C3D: mítoszok és tények a legendás "Invalidkáról"
- 2025-12-09 - Renault 25: a luxus érzése a 80-as évekből
- 2025-12-08 - Kreatív szabadság a szocialista Lengyelországban: a Fiat 126P és a Polonez keveréke
- 2025-12-06 - Toyota GR GT: A Supra nagyobbik „testvére” V8-as motorral érkezik.
- 2025-12-05 - Opel OSV 40: a biztonságért folytatott csata fél évszázaddal ezelőtt kezdődött
- 2025-12-04 - 60 éve mutatkozott be az első Opel GT
- 2025-12-03 - A Fabiából hiányzik a finomság











