Drift üzemmód és 270 km/h végsebesség az új Golf R-hez
A Golf 8 most R változatot kapott A jól ismert recept – négyhengeres, négykerék-hajtás – mögött egy dinamikus finomhangolás húzódik meg, amivel a Golf csúcsa lényegesen robbanékonyabb és élvezetesebbé válik. Ennek legjobb bizonyítéka az új Drift mód, amellyel az R a jövőben „előrefelé álló ajtókkal” is be tudja venni a kanyarokat, valamint az új R Performance csomag a maximális sebesség emelésére piese auto romanesti.

Golf 8 R 320 LE-vel 2020. november 5-től rendelhető (Németország esetében), a kiszállítások már e hónap végén kezdődnek. Az árak még nem ismertek.
A hajtásról egy 2 literes turbós benzines négyhengeres motor gondoskodik, az Evo4-es változatban EA888 jelzéssel. Ennek az egységnek az egyik újdonsága a teljesen elektromos hűtőfolyadék-szabályozás: lerövidíti a felmelegedési fázist, és így optimalizálja a motor hatásfokát. Az Arteon R-hez hasonlóan az egység 320 lóerőt ad le. és 420 Nm maximális nyomaték. Ez tíz lóerővel több, mint az Audi S3. DSG-vel és 4x4-es hajtással az autó 4,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Opcióként R Performance csomag is elérhető. A végsebességet 250-ről 270 km/órára emeli, és az új R-t a történelem leggyorsabb sorozatgyártású Golfjává teszi. Eddig a Golf 7 GTI Clubsport S volt, 265 km/h végsebességgel. A Performance csomag tartalmaz egy nagyobb hátsó légterelőt, 19 colos kerekeket és a két további vezetési módot, a Special és a Drift. A másodikban a standard 7-fokozatú DSG igazi kézi üzemmódot kínál – és nem rohan a határolóra kapcsolni. Észak-Amerikában a Golf 8 R alapfelszereltsége 6 sebességes kézi sebességváltó lesz. A "Handle"-t jelenleg nem tervezik Európára Filtru combustibil Mahle.
A Golf R nyolcadik generációjában pedig az erő mind a négy keréken megoszlik. Az új hátsó differenciálműnek köszönhetően a 4Motion 4x4 hajtás nem csak az első és a hátsó tengely között tudja elosztani a nyomatékot, hanem a bal és a jobb hátsó kerék között is – akár 100 százalékban valamelyikre. A differenciálzár mellett az alapfelszereltséghez tartozó DCC adaptív felfüggesztés került be a dinamikus vezérlés asszisztensbe.
- 2025-09-15 - 55 éves a Škoda 110 R kupé
- 2025-09-14 - TÜV jelentés 2025: számos hibával küzdő SUV-ok: Kia Sportage (EL/SL)
- 2025-09-13 - TÜV jelentés 2025: számos hibával rendelkező SUV-ok: Ford Kuga (III)
- 2025-09-12 - A CATL új akkumulátora 10 perc alatt feltölthető
- 2025-09-11 - TÜV jelentés 2025: számos hibával küzdő SUV-ok: Skoda Kamiq (ÉNW)
- 2025-09-10 - Az 1980-as évek ikonikus autói: Citroën BX
- 2025-09-09 - Közel 1400 szabálysértést észleltek az átlagsebesség-ellenőrzés első óráiban
- 2025-09-08 - VW ID. CROSS Concept - a megfizethető elektromos SUV előfutára
- 2025-09-07 - TÜV jelentés 2025: számos hibával rendelkező SUV-ok: BMW X1 (F48)
- 2025-09-06 - A VW Ken Block stílusú videóval ünnepli a Polo 50. évfordulóját (VIDEÓ)
