Drift üzemmód és 270 km/h végsebesség az új Golf R-hez
A Golf 8 most R változatot kapott A jól ismert recept – négyhengeres, négykerék-hajtás – mögött egy dinamikus finomhangolás húzódik meg, amivel a Golf csúcsa lényegesen robbanékonyabb és élvezetesebbé válik. Ennek legjobb bizonyítéka az új Drift mód, amellyel az R a jövőben „előrefelé álló ajtókkal” is be tudja venni a kanyarokat, valamint az új R Performance csomag a maximális sebesség emelésére piese auto romanesti.

Golf 8 R 320 LE-vel 2020. november 5-től rendelhető (Németország esetében), a kiszállítások már e hónap végén kezdődnek. Az árak még nem ismertek.
A hajtásról egy 2 literes turbós benzines négyhengeres motor gondoskodik, az Evo4-es változatban EA888 jelzéssel. Ennek az egységnek az egyik újdonsága a teljesen elektromos hűtőfolyadék-szabályozás: lerövidíti a felmelegedési fázist, és így optimalizálja a motor hatásfokát. Az Arteon R-hez hasonlóan az egység 320 lóerőt ad le. és 420 Nm maximális nyomaték. Ez tíz lóerővel több, mint az Audi S3. DSG-vel és 4x4-es hajtással az autó 4,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Opcióként R Performance csomag is elérhető. A végsebességet 250-ről 270 km/órára emeli, és az új R-t a történelem leggyorsabb sorozatgyártású Golfjává teszi. Eddig a Golf 7 GTI Clubsport S volt, 265 km/h végsebességgel. A Performance csomag tartalmaz egy nagyobb hátsó légterelőt, 19 colos kerekeket és a két további vezetési módot, a Special és a Drift. A másodikban a standard 7-fokozatú DSG igazi kézi üzemmódot kínál – és nem rohan a határolóra kapcsolni. Észak-Amerikában a Golf 8 R alapfelszereltsége 6 sebességes kézi sebességváltó lesz. A "Handle"-t jelenleg nem tervezik Európára Filtru combustibil Mahle.
A Golf R nyolcadik generációjában pedig az erő mind a négy keréken megoszlik. Az új hátsó differenciálműnek köszönhetően a 4Motion 4x4 hajtás nem csak az első és a hátsó tengely között tudja elosztani a nyomatékot, hanem a bal és a jobb hátsó kerék között is – akár 100 százalékban valamelyikre. A differenciálzár mellett az alapfelszereltséghez tartozó DCC adaptív felfüggesztés került be a dinamikus vezérlés asszisztensbe.
- 2025-06-30 - A Stellantis visszahozza a Hemi-V8-as motort!
- 2025-06-28 - A Kia Sportage motorunk 53 ezer kilométernél tönkrement (KITERJESZTETT TESZT)
- 2025-06-27 - 50 évvel ezelőtt a bolgár motorkerékpár-ipar történelemkönyvekbe vonult
- 2025-06-26 - Opel Frontera: kényelmes családi SUV rengeteg hellyel
- 2025-06-25 - Legújabb motorkerékpárok 2025: Royal Enfield Classic 650
- 2025-06-24 - Az új Opel Frontera eredeti tartozékokkal a természetben töltött nyaraláshoz
- 2025-06-23 - Dacia 1302 - 50 év telt el az első céges pickup premierje óta
- 2025-06-21 - Védői trófea: elkezdődik a kaland!
- 2025-06-20 - Az új elektromos Ford Puma 57 700 levas indulóárral támadja a bolgár piacot.
- 2025-06-19 - Javított vagy nem: Mansory tuningolta az M5-öt?
