Drift üzemmód és 270 km/h végsebesség az új Golf R-hez
A Golf 8 most R változatot kapott A jól ismert recept – négyhengeres, négykerék-hajtás – mögött egy dinamikus finomhangolás húzódik meg, amivel a Golf csúcsa lényegesen robbanékonyabb és élvezetesebbé válik. Ennek legjobb bizonyítéka az új Drift mód, amellyel az R a jövőben „előrefelé álló ajtókkal” is be tudja venni a kanyarokat, valamint az új R Performance csomag a maximális sebesség emelésére piese auto romanesti.

Golf 8 R 320 LE-vel 2020. november 5-től rendelhető (Németország esetében), a kiszállítások már e hónap végén kezdődnek. Az árak még nem ismertek.
A hajtásról egy 2 literes turbós benzines négyhengeres motor gondoskodik, az Evo4-es változatban EA888 jelzéssel. Ennek az egységnek az egyik újdonsága a teljesen elektromos hűtőfolyadék-szabályozás: lerövidíti a felmelegedési fázist, és így optimalizálja a motor hatásfokát. Az Arteon R-hez hasonlóan az egység 320 lóerőt ad le. és 420 Nm maximális nyomaték. Ez tíz lóerővel több, mint az Audi S3. DSG-vel és 4x4-es hajtással az autó 4,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Opcióként R Performance csomag is elérhető. A végsebességet 250-ről 270 km/órára emeli, és az új R-t a történelem leggyorsabb sorozatgyártású Golfjává teszi. Eddig a Golf 7 GTI Clubsport S volt, 265 km/h végsebességgel. A Performance csomag tartalmaz egy nagyobb hátsó légterelőt, 19 colos kerekeket és a két további vezetési módot, a Special és a Drift. A másodikban a standard 7-fokozatú DSG igazi kézi üzemmódot kínál – és nem rohan a határolóra kapcsolni. Észak-Amerikában a Golf 8 R alapfelszereltsége 6 sebességes kézi sebességváltó lesz. A "Handle"-t jelenleg nem tervezik Európára Filtru combustibil Mahle.
A Golf R nyolcadik generációjában pedig az erő mind a négy keréken megoszlik. Az új hátsó differenciálműnek köszönhetően a 4Motion 4x4 hajtás nem csak az első és a hátsó tengely között tudja elosztani a nyomatékot, hanem a bal és a jobb hátsó kerék között is – akár 100 százalékban valamelyikre. A differenciálzár mellett az alapfelszereltséghez tartozó DCC adaptív felfüggesztés került be a dinamikus vezérlés asszisztensbe.
- 2025-04-24 - Stiláris változások a VW Polo-nál 20 évvel ezelőtt: több hasonlóság a "nagy testvérrel"
- 2025-04-23 - A Dacia Jogger megkapja a Nissan emblémát
- 2025-04-22 - Fuss el a VW T5 és T6 legerősebb dízelei elől!
- 2025-04-22 - Honda Accord Coupe: az első zárt fényszórókkal
- 2025-04-21 - Fiat Cronos – már a bemutatótermekben már a premier előtt
- 2025-04-20 - Pirin-Fiat 850: a bolgár Fiat története
- 2025-04-19 - Dacia 1300: az autó, amely a Renault 12 prototípusa előtt debütált
- 2025-04-18 - Megoldották az elektromos járművek akkumulátorainak téli töltését
- 2025-04-17 - ADAC: az elektromos autók kevésbé romlanak, mint a belső égésű autók
- 2025-04-16 - Az Audi bemutatta az A6 szedánt is
