Egy 10 éves autó Németországból 120.000 km-rel? Teljesen lehetséges!
Egyre nő az egy főre jutó autók száma Németországban. Ugyanakkor kiderül, hogy tovább maradnak egy helyen. 10 év alatt az átlagos futásteljesítményük körülbelül 13 százalékkal csökken piese auto noi originale.

Németországban az emberek egyre több autótulajdonossá válnak. Mivel az új gépjárművek regisztrációja gyorsabb ütemben nő, mint a népességnövekedés, az év elején a Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai szerint 580 autó jutott 1000 lakosra. Ez 2 autóval több 2023-hoz képest, sőt 37-tel több, mint 2014-ben. 2022-ben azonban 1000 lakosra jutó 583 autó rekordot állítottak fel.
Érdekes módon Németország jelenlegi 49,1 millió autója az utóbbi időben egyre ritkábban közlekedik. A Szövetségi Autóközlekedési Szolgálat adatai szerint 2023-ban összesen 591 milliárd kilométert "utaztak". Ez az ötödik egymást követő éves csökkenés. 2018-ban a kilométerek teljes száma 39 milliárddal több volt. Az autók Németországban átlagosan 12 320 kilométert tettek meg tavaly, 150 kilométerrel kevesebbet az előző évinél és 1 791 kilométerrel kevesebbet, mint 2014-ben (-13%).
Az autók tartósabbak lettek
Minden mítosz és legenda ellenére az "autópopuláció" Németországban még nem érte el csúcspontját - véli Ferdinand Dudenhofer iparági szakértő. Bár a növekedés lelassult, az Egyesült Államokkal való összehasonlítás jól mutatja Németország felfelé ívelő potenciálját. Az óceán túloldalán 1000 lakosra körülbelül 800 autó jut. Ezenkívül az európai országokban, például Lengyelországban vagy Olaszországban lényegesen több autó van, mint nálunk. Az új technológiák, mint például az autonóm vezetés és az elektromos hajtások is jelentősen kényelmesebbé és vonzóbbá teszik az autókat az emberek számára.
Az ipar is hozzájárult az autópark folyamatos növekedéséhez, mivel az autók most tovább tartanak, mint néhány évtizeddel ezelőtt. A Németországban regisztrált autók átlagosan 10,3 évesek. Az 1980-as években sok ilyen korú modell már rég berozsdásodott volna Brat suspensie roata Meyle.
Stefan Bratzel, a Bergisch Gladbach-i Autóipari Menedzsment Központ szakértője az autók számának növekedését hosszú távú tendenciának tekinti, amely még korántsem ért véget. Ebben az esetben is érvényes az USA-val való összehasonlítás: "Az emberek megengedhetik maguknak, hogy több autójuk legyen, ha meggazdagodnak, azonban például Los Angelessel ellentétben Németország nagyvárosaiban nem kell feltétlenül mindenhova autóval menni." .
- 2025-05-08 - Az első jelentős nemzetközi díj a Chavdar busznak
- 2025-05-07 - Az első BMW 3-as sorozat fél évszázados lett
- 2025-05-06 - Az új Jeep Compass – mostantól elektromos járműként is, akár 375 lóerővel
- 2025-05-05 - Az Alfa legkisebb SUV-ja - most 4x4-gyel (VIDEÓ)
- 2025-05-04 - Jeff Bezos elektromos pickupja körülbelül 35 000 leváért.
- 2025-05-03 - A Ford exkluzív fekete csomagot mutat be a Kuga modellhez
- 2025-05-02 - Négy újabb hivatalos Alfa Romeo, Jeep és FIAT márkaszerviz hazánkban
- 2025-05-01 - A BMW új 3-as sorozata a Neue Klasse dizájnt követi (VIDEO)
- 2025-04-30 - Miért akarja a VW főnöke elhalasztani a belső égésű motor betiltását?
- 2025-04-29 - Hogyan integrálja a DS Automobiles a Formula E technológiáit a sorozatgyártású modelljeibe?
