Egy (itsa) 265 lóerővel.

Ezt írta Bulgária 20 évvel ezelőt piese auto online.

Egy (itsa) 265 lóerővel.

A BMW legkisebb modellje a kompakt kategória legerősebb képviselőjévé válik.

A BMW ésszerűség határát átlépő kérdésre adott válasz nemcsak a bajorokat aggasztja... Vajon nem fog túlcsordulni az "egység" a hat, egy sorban elrendezett bögrében elosztott három liternyi üzemi térfogat kiöntése után?

A helyzet valóban drámainak hangzik… A BMW mérnökeit gratulálni kell egyfajta akusztikus remekmű megalkotásáért, mivel a 130i motor nem halkan cseng, hanem a sport kipufogórendszer két krómozott végéből áradó erőteljes basszussal elállítja a lélegzetet. A nagy motor beültetése a kis BMW-be kétségtelenül gratulációt érdemel – egy olyan lépés, amelyre a márka rajongói régóta vágytak. Végül is a kék-fehér propellerrel ellátott emblémájú autók és a soros hathengeres motor közötti kapcsolat ugyanolyan hagyományos és elválaszthatatlan, mint a müncheni és az októberi sörfesztiválok közötti kapcsolat…

A 265 lóerős egység hozzáadásával a bajorok ismét a helyükre tették a dolgokat, és megszabadították az „egységet” azoktól a gondoktól, amelyeket eddig az olyan ambiciózus példányok okoztak neki, mint a Golf GTI és az Alfa GTA V6. A speciálisan átalakított 330i motor (hét lóerővel erősebb, mint a „trojka”-é) jelenleg a legerősebb a kompakt kategóriában, ár tekintetében pedig a 130i a versenytárs Audi A3 3.2-eséhez közelít. Az „egység” hajtáslánca 315 Nm maximális nyomatékát 2500 és 4000 fordulat/perc között éri el.

A 130i sebességét elektronikusan 250 km/h-ra korlátozzák.

Ez a tartomány meglehetősen széles, és határozottan nem tartozik a modell erősségei közé. A 130i igazi ereje 7000-es fordulatszámnál jelentkezik, amit gondtalanul, könnyedén ér el, és ezután kezdődik a fordulatszámmérő piros zónája.

Az érzés nagyon hasonló a motorozáshoz, és

és a 130i felfüggesztése a versenyautókra jellemző őszinteséggel viselkedik - az "M GmbH" szakemberei által kifejlesztett sportfutómű kellően tájékoztatja a vezetőt az úthibákról, amelyek létezéséről például a felső kategóriás limuzinok tulajdonosai nem is gyanítanak...

A BMW 130i egy komoly sportautó nyugalmával veszi be a kanyarokat, és megállíthatatlanul száguld előre, amíg el nem éri a hagyományos 250 km/h-s sebességhatárt, amely után az „elektronikus gyeplő” elkezdi visszafogni a motor erejét. Az M változatban a BMW mérnökei lerövidítették a váltókar útját az egyes fokozatok között, lehetővé téve a gyorsabb váltást egyik fokozatból a másikba.

Összefoglalva elmondható, hogy a legerősebb „egység” mindenképpen egy teljesen sikeres modell, amelynek 265 lóereje minden bizonnyal jobban megterheli egy tapasztalatlan sofőr pszichéjét, mint az autó technikáját, amelyet aligha lehet kibillenteni az egyensúlyából. Nos, az ész pohara mindig túlcsordul, de egy ilyen forgatókönyv csak a még mindig hipotetikus, 300 lóerő feletti teljesítményű Ml megjelenésével kerül előtérbe. …

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A BMW legkisebb modellje a kompakt kategória legerősebb képviselőjévé válik

A BMW ésszerűség határát átlépő kérdésre adott válasz nemcsak a bajorokat aggasztja