Elektromos vagy benzines: Audi Q8 55 e-tron quattro vs. Audi Q8 55 TFSI quattro (TESZT)

Belső égésű motoros autót vásároljon? Vagy elektromos autót? „Benzines vagy akkumulátoros” vásárlási útmutatónk megadja a választ magazin de piese auto online.

Elektromos vagy benzines: Audi Q8 55 e-tron quattro vs. Audi Q8 55 TFSI quattro (TESZT)

MINDKETTŐT Q8-nak hívják, nagyon hasonlónak tűnnek, de különböző platformon vannak. A 4,99 m hosszú TFSI valójában még nagyobb, mint a 4,92 m hosszú e-tron, és 3,0 méteres tengelytávjával hosszabb, az e-tron tengelytávja 2,93 m. A benzinmotoros változatot egy 3,0 literes V6-os motor hajtja, 340 lóerővel. Egy szép egység telt, erős hangzással, amelynek nincs problémája a 2,2 tonnás súllyal. De természetesen a 2,6 tonnás modellben található két villanymotor...
Az összesen 408 lóerőt leadó e-tron már a legelejétől erőteljesen dolgozik, legalább 160 km/h sebességig, utána a gyorsulás jelentősen csökken.

Mindkét Q8 pontosan úgy vezethető, ahogyan egy ötméteres SUV-tól elvárható: erőteljes, magabiztos és rendkívül kényelmes (az e-tronban alapfelszereltség a légrugózás, a TFSI változatnál 1998-as). A legalább 400 kg-mal könnyebb benzinmotoros változat kezelhetőbbnek és agilisabbnak tűnik – különösen a 2872 levás összkerékhajtással (csomag), ami nem elérhető az e-tronhoz. A teszten 12,8 litert fogyasztott, az e-tron 28,6 kWh-t. Az 55-ös TFSI ára 178 883 levától indul, a költségei pedig igen lenyűgözőek, 2,24 levát tesznek ki kilométerenként. Az 55-ös e-tron 169 632 levától kapható – végül kilométerenként 1,96 levába kerül. Még mindig sok, de olcsóbb, mint a TFSI.

Következtetés

A Q8 mindkét változatban rengeteg helyet és kényelmet, erőt és luxust kínál. Egy szép V6-os motorral nagyon gyorsan megy, míg az e-tron nem annyira – körülbelül 160 km/h-ig. Mindkét opció drága – végül az e-tron fenntartása valójában (kissé) olcsóbbnak bizonyul.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

MINDKETTŐT Q8-nak hívják, nagyon hasonlónak tűnnek, de különböző platformon vannak

Mindkét Q8 pontosan úgy vezethető, ahogyan egy ötméteres SUV-tól elvárható: erőteljes, magabiztos és rendkívül kényelmes (az e-tronban alapfelszereltség a légrugózás, a TFSI változatnál 1998-as)