Elektromos vagy benzines: Audi Q8 55 e-tron quattro vs. Audi Q8 55 TFSI quattro (TESZT)
Belső égésű motoros autót vásároljon? Vagy elektromos autót? „Benzines vagy akkumulátoros” vásárlási útmutatónk megadja a választ magazin de piese auto online.

MINDKETTŐT Q8-nak hívják, nagyon hasonlónak tűnnek, de különböző platformon vannak. A 4,99 m hosszú TFSI valójában még nagyobb, mint a 4,92 m hosszú e-tron, és 3,0 méteres tengelytávjával hosszabb, az e-tron tengelytávja 2,93 m. A benzinmotoros változatot egy 3,0 literes V6-os motor hajtja, 340 lóerővel. Egy szép egység telt, erős hangzással, amelynek nincs problémája a 2,2 tonnás súllyal. De természetesen a 2,6 tonnás modellben található két villanymotor...
Az összesen 408 lóerőt leadó e-tron már a legelejétől erőteljesen dolgozik, legalább 160 km/h sebességig, utána a gyorsulás jelentősen csökken.
Mindkét Q8 pontosan úgy vezethető, ahogyan egy ötméteres SUV-tól elvárható: erőteljes, magabiztos és rendkívül kényelmes (az e-tronban alapfelszereltség a légrugózás, a TFSI változatnál 1998-as). A legalább 400 kg-mal könnyebb benzinmotoros változat kezelhetőbbnek és agilisabbnak tűnik – különösen a 2872 levás összkerékhajtással (csomag), ami nem elérhető az e-tronhoz. A teszten 12,8 litert fogyasztott, az e-tron 28,6 kWh-t. Az 55-ös TFSI ára 178 883 levától indul, a költségei pedig igen lenyűgözőek, 2,24 levát tesznek ki kilométerenként. Az 55-ös e-tron 169 632 levától kapható – végül kilométerenként 1,96 levába kerül. Még mindig sok, de olcsóbb, mint a TFSI.
Következtetés
A Q8 mindkét változatban rengeteg helyet és kényelmet, erőt és luxust kínál. Egy szép V6-os motorral nagyon gyorsan megy, míg az e-tron nem annyira – körülbelül 160 km/h-ig. Mindkét opció drága – végül az e-tron fenntartása valójában (kissé) olcsóbbnak bizonyul.
- 2025-08-22 - A stílusos VW és a dögös Porsche (visszatekintés)
- 2025-08-21 - Az első Ferrari márkájú páncélozott személyszállító jármű - 45 évvel ezelőtt készült
- 2025-08-20 - Francia vontatósofőr 1,5 kilométert vontatott autót a német autópályán
- 2025-08-19 - A Suzuki GSX-R ünnepli 40. évfordulóját
- 2025-08-18 - Az egyik legolcsóbb Porsche 911 Carrera a piacon!
- 2025-08-17 - Luxus SUV kevés pénzért: 450 lóerő 8500 leváért!
- 2025-08-16 - A legjobb bútorok autórajongóknak
- 2025-08-15 - KIA EV5: az új koreai elektromos SUV (VIDEÓ)
- 2025-08-14 - Punto: a Fiat vezércsillaga 1995 óta
- 2025-08-13 - Renault Clio: túl nagy ahhoz, hogy kicsi legyen... (visszatekintés)
