Ennek az Audi 100 TDI-nek az üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,76 liter volt.

Ez a hír igazi szenzációt keltett: Miko Marcik, a 2025-ös rali Európa-bajnok egy Skoda Superbbel vezetett a lengyelországi Łódźból Párizsba, 2831 kilométert megtéve egyetlen tankolás nélkül. Autója egy sorozatgyártású Superb, amelyet csak alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokkal és alacsonyabb futóművel szereltek fel, mint a Sportline változat. Az autó hasmagasságát 15 milliméterrel csökkentették az aerodinamika javítása érdekében - egyébként mindent eredeti állapotában tartottak. Üzemanyag-fogyasztás: 2,61 liter. Semmi új, mondhatnák egyesek. Az Audi már 1989-ben elérte a mindössze 1,76 literes üzemanyag-fogyasztást a 100 TDI-vel. Akkoriban az Audi bemutatta az Audi 100 TDI-t, az első öthengeres, közvetlen befecskendezésű turbódízel modellt sorozatgyártású autóban. A 2,5 literes motor 88 kW (120 LE) teljesítményű és 265 newtonméter maximális nyomatékú. Kezdetben a C3 generációs Audi 100-ban, majd később utódjában, a C4-ben használták. 1994 óta a teljesítményt 103 kW-ra (140 LE), a maximális nyomatékot pedig 290 newtonméterre növelték piese auto online.

Ennek az Audi 100 TDI-nek az üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,76 liter volt.

Rekord fogyasztás, 1,76 liter…

Az Audi már 1989-ben elvégezte a TDI üzemanyag-fogyasztási tesztjét, részben azért, hogy felhívja a figyelmet a modellre. Az eredmény: 4818 kilométer egyetlen tank üzemanyaggal, ami 1,76 literes fogyasztást jelent 100 kilométerenként.

A modell azonban nem bizonyult túl sikeresnek. Mindössze 2891 darab készült belőle, és a generáció gyártását 1991-ben leállították. A 100 TDI C3 ára emellett meghaladta a 46 000 német márkát. Az üzemanyag-fogyasztás azonban 5,7 és 6,0 liter között volt, a hatótávolság pedig körülbelül 1400 kilométer.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Rekord fogyasztás, 1,76 liter…

Az Audi már 1989-ben elvégezte a TDI üzemanyag-fogyasztási tesztjét, részben azért, hogy felhívja a figyelmet a modellre