Európa megkapja a Ram Rampage-et - egy "kis pickupot"

A Stellantis novemberben új pickupot vezet be európai piacra. A Ram Rampage teljes 30 centiméterrel rövidebb, mint a VW Amarok magazin de piese auto online.

Európa megkapja a Ram Rampage-et - egy "kis pickupot"

A klasszikus amerikai pickupok nem különösebben népszerűek az öreg kontinensen. A Stellantis most bemutatta az 5,03 méteres Ram Rampage-et, egy viszonylag „kis” pickupot az európai piacra.

A pickup a Brazíliában gyártott „Small Wide Unibody” platformra épül, és egy teljesen új szegmenst céloz meg – egyfajta „életmód pickupot” a mindennapi használatra alkalmassággal, amely a SUV-ok C-szegmense és a Ford Rangerhez hasonló középkategóriás pickupok között helyezkedik el.

5,03 méteres hosszúságának, 1,89 méteres szélességének és 1,78 méteres magasságának köszönhetően jobban illik a keskeny utcákhoz és a tipikus európai garázsokhoz, mint sok amerikai megfelelője. A Stellantis ugyanazokat a Ram előzetes képeket tette közzé sajtóoldalán, mint a dél-amerikai változatot, így az európai Rampage szinte ugyanúgy fog kinézni.

Az új modell ugyanazon a platformon épül, mint a már ismert autók, mint például a Jeep Compass és az Alfa Romeo Tonale. Dél-Amerikában a modell 200 lóerős turbódízel motorral és 2,0 literes, négyhengeres, 272 lóerős turbófeltöltős benzinmotorral is elérhető. Mindkettőhöz kilencfokozatú automata sebességváltó és összkerékhajtás kapcsolódik. Azt hivatalosan még nem erősítették meg, hogy ez a konfiguráció Európában is elérhető lesz-e. Az európai premierre a veronai Fieracavalli Autószalonon (2025. november 6-9.) kerül sor. A pontos piaci bevezetés dátuma még nem ismert.

Életmód találkozik a praktikummal

Az európai vásárlók számára ez a Rampage valódi alternatívát jelenthet: egy pickup rusztikus megjelenését egy hasonló SUV mindennapi praktikumával ötvözi – egyszerre vonzó és praktikus.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A klasszikus amerikai pickupok nem különösebben népszerűek az öreg kontinensen

A pickup a Brazíliában gyártott „Small Wide Unibody” platformra épül, és egy teljesen új szegmenst céloz meg – egyfajta „életmód pickupot” a mindennapi használatra alkalmassággal, amely a SUV-ok C-szegmense és a Ford Rangerhez hasonló középkategóriás pickupok között helyezkedik el